Steeds korte wegval

  • 9 January 2023
  • 10 reacties
  • 146 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb sinds kort glasvezel bij t mobile.

Mijn t.v. en wifi valt nu regelmatig even weg, dat duurt meestal 2/3 minuten. 

Als dit gebeurt branden er op het zadel kastje geen lichtjes, alleen het aan/uit knopje knippert. Na een paar minuten doen ze het weer.

Daarna moet ik het t.v. kastje weer opnieuw opstarten om beeld te krijgen.

Natuurlijk heb ik de stekkers er uit en weer in gedaan, maar verder ben ik een absolute digibeet.

Kunnen jullie me hier bij helpen?

Mvg marika


10 reacties

Hello Marika,

Ik heb ook sinds kort (1 week) glasvezel bij t mobile. Precies hetzelfde probleem, en dan 2-3 keer per dag. Vorige week had ik iemand van t mobile aan de lijn, Hij heeft mij goed geholpen alles te re zetten (ook de steker van de modem etc… uit te trekken). Helaas heeft dat maar een paar uur geholpen.

Ik ga deze week t mobile bellen. Ik vermoed dat het probleem bij de modem ligt.

Hopelijk komen hier in de community wat tips bij…

 

Mvg

Ariane.

 

Reputatie 7

Hi @Marika, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Hier gaan we iets aan doen, want je hoort zonder problemen van jouw verbinding te genieten. Ik wil je vragen om een factory reset van het modem uit te voeren. Hieronder check je hoe je dit doet: 

Mocht je dit euvel hierna nog ervaren, kun je dan drie dagen testen of dit zich voor blijft doen? Als je na deze drie dagen nog steeds hetzelfde ervaart, dan gaan we de hulptroepelen inschakelen en ga ik onze monteursservice Guidion voor jou aansturen. Ik wil dit namelijk heel rap voor jou verhelpen! 🍀

Hi @Scubasteve, top dat je dit laat weten, zodat ik ook jou kan helpen! Ik help je graag via deze weg verder, zodat je niet ook nog telefonisch contact met ons hoeft op te nemen. Kun jij dezelfde factory reset uitvoeren als die ik hierboven heb aangegeven? Als je hier vervolgens ook kunt aangeven of dit wel of niet geholpen, dan gaan we kijken of we hier onze monteursservice voor aan kunnen sturen. Jullie horen namelijk geen problemen te hebben! 😊

Hi @Marika, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Hier gaan we iets aan doen, want je hoort zonder problemen van jouw verbinding te genieten. Ik wil je vragen om een factory reset van het modem uit te voeren. Hieronder check je hoe je dit doet: 

Mocht je dit euvel hierna nog ervaren, kun je dan drie dagen testen of dit zich voor blijft doen? Als je na deze drie dagen nog steeds hetzelfde ervaart, dan gaan we de hulptroepelen inschakelen en ga ik onze monteursservice Guidion voor jou aansturen. Ik wil dit namelijk heel rap voor jou verhelpen! 🍀

Hi @Scubasteve, top dat je dit laat weten, zodat ik ook jou kan helpen! Ik help je graag via deze weg verder, zodat je niet ook nog telefonisch contact met ons hoeft op te nemen. Kun jij dezelfde factory reset uitvoeren als die ik hierboven heb aangegeven? Als je hier vervolgens ook kunt aangeven of dit wel of niet geholpen, dan gaan we kijken of we hier onze monteursservice voor aan kunnen sturen. Jullie horen namelijk geen problemen te hebben! 😊

Hallo Lisa, Dank je voor je help.

Net de factory reset gedaan en binnen 20 minuten viel alles weer uit.

Is het de bedoeling dat ik een factory reset drie dagen lang blijf doen?

 

Hello Lisa,

Thank you for your tip. I did a factory re-set yesterday, the problem only got worse. The modem started resetting itself every 20 minutes.

I did a hard re-set by unplugging everything again. Now the modem re-sets every 2,5 hours..

Any advice would be appreciated.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Scubasteve, nee hoor! Dat hoeft zeker niet. Normaal gesproken is het belangrijk de verbinding drie dagen na de reset te monitoren, maar wanneer ik je verbinding bekijk zie ik de instabiliteit nu duidelijk terug. Ik heb daarom voor een andere weg gekozen en heb direct een monteur aangestuurd. Je hoort snel van Guidion om een afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat we het hiermee zo snel mogelijk voor je oplossen. Succes alvast!

Hay Lisa,

Thanks voor je reactie, ik heb de fabrieks reset een paar keer geprobeerd, maar het helpt niet. 

Ik heb nogsteeds veel korte storingen, vaak meer dan 5 op een dag, ze duuren niet lang, vaak 3 minuten tot maximaal 10, maar mijn ergernis is groot.

Hiervoor had ik een tele 2 thuis abonement en dat beviel me prima, ik vind het echt jammer dat ik moest overstappen, tot nu toe ben ik erg ontevreden en wou dat ik mijn contract ongedaan kon maken.

Ik hoop echt dat hier een oplossing voor is

Met vriendelijke groet   Marika

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Marika,

Top dat je dit kon terugkoppelen, ik had graag gezien dat dit de oplossing was! In ieder geval wil ik het hier niet bij laten zitten en daarom heb ik een monteur van Guidion voor je aangevraagd. Je ontvangt snel van hen een SMS en email met daarin een digitale agenda waarmee je eenvoudig een afspraak kan maken met een monteur.

Ik vermoed dat de monteur veel voor je kan betekenen, dit gaan we voor je oplossen! 😃

Reputatie 6
Badge

Ik heb sinds kort glasvezel bij t mobile.

Mijn t.v. en wifi valt nu regelmatig even weg, dat duurt meestal 2/3 minuten. 

Als dit gebeurt branden er op het zadel kastje geen lichtjes, alleen het aan/uit knopje knippert. Na een paar minuten doen ze het weer.

Daarna moet ik het t.v. kastje weer opnieuw opstarten om beeld te krijgen.

Natuurlijk heb ik de stekkers er uit en weer in gedaan, maar verder ben ik een absolute digibeet.

Kunnen jullie me hier bij helpen?

Mvg marika

@Marika  Wat bedoel je precies met het zadel kastje? Is dat de router (Zyxel) of de media converter (grijs) of ONT Huawei?

 

hey lousl

ik bedoelde de zyxel , mijn auto correct is soms wat over ijverig 🤔

Het probleem zit 'm, denk ik , ook daarin, of in de verbinding zelf , want zowel de wifi als de tv verbinding valt weg en alleen het aan/uit lichtje op t modem knippert dan nog.

zondag komt een monteur en ik hoop dat het dan verbeterd.

​​​​​​​Groetjes, marika

Reputatie 6
Badge

die overijverige spellngscorrectie ken ik uit ervaring.

Mocht het probleem zich nogmaals voordoen voordat de monteur komt, log dan eens in het modem in en check wat die aan uptime rapporteert. Als dat heel kort is (het modem is dan spontaan ge-restart) rapporteer dat dan aan de monteur en hier. Het zou kunnen zijn dat je een nieuwe router nodig hebt.

Reageer