Beantwoord

Stilte rondom Glasvezel aansluiting

  • 19 April 2022
  • 36 reacties
  • 1031 Bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen,

In januari een glasvezel abonnement afgesloten. Hierover werd gezegd dat de wijk vanaf eind feb/begin maart actief zou worden. De kabel ligt al in de straat maar moet nog wel naar binnen getrokken worden. Nu verwijst T-Mobile hiervoor naar Volkerwessels, opzich logisch alleen laten die niks van zich horen.

Ook een telefoonnr van de aannemer ,wat door de klantenservice van tmobile verstrekt wordt, levert niks op. Niemand neemt op. en soms wordt er opgenomen en gelijk weer neergelegd.

Ik merk dat er nu nul tractie op is. en dat niemand zich echt verantwoordelijk voelt. Ik vraag me af wat beetje de vervolgstappen zijn en of hier iemand is die me kan helpen met contact richting volkerwessels. Of uberhaupt info kan verschaffen over de doorlooptijd. Misschien moet ik simpelweg een jaar wachten ivm de drukte. 

icon

Beste antwoord door Boris 20 April 2022, 14:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

36 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sjoerd374 

Om welke wijk/stad gaat het en welk telefoonnummer heb je gekregen? Wie weet is het niet het nummer voor vragen over de aanleg in jouw wijk 🤷🏽‍♂️

Dus de kabel is ook nog niet naar de gevel geschoten?

Reputatie 2

Scherp. Gaat om Kralingen/Rotterdam en nr is 0384431429.

Zeer waarschijnlijk is het niet het beste nr(dit heeft de locatie Zwolle) maar heb dit nr al een stuk of 5 keer gekregen van de klantenservice. En er is me op het hart gedrukt dat dit het enige nr is 

Ze hebben de stoep opengebroken om de kabels aan te leggen. Maar hebben ons nog niet benaderd (geen idee of ze nog een extra stukje naar de gevel moeten leggen). Mij was altijd verteld dat volkerwessels nu de kabel nog naar binnen moet trekken (naar de meterkast). Maar er is dus misschien nog een extra stap?

Reputatie 7
Badge +15

Het nummer klopt wel en is van Van Gelder Telecom, dat is ook de aannemer in Kralingen. Ze hebben ook een emailadres t-mobilerotterdam@vangelder.com

Reputatie 2

Die mail had ik een tijdje geleden al geprobeerd. Ik denk dat ze de mails van iedereen zat waren

Reputatie 7

Hi @sjoerd374,

Terechte vraag die je stelt! Het klopt inderdaad wat @Waqqas zegt; momenteel zijn er nog werkzaamheden nodig vanuit de aannemer en onderaannemer om de Glasvezelaansluiting volledig te realiseren. Daarbij is het natuurlijk wel imperatief dat dit wordt opgepakt via bovenstaande weg, namelijk of per e-mail of per telefoon. Ik heb daarop direct contact opgenomen met de managers die over de aanleg gaan, om ervoor te zorgen dat deze weg wel kan worden behandeld. Mijn welgemeende excuses voor dit ongemak. Ik wil je graag via deze weg op de hoogte houden, zodat jij duidelijkheid hebt waar je aan toe bent. 

Reputatie 7

Hi @sjoerd374 ,

Ik begrijp dat er zojuist contact is geweest met één van onze Sales managers en er is contact gelegd met de aannemer. Het goede e-mailadres, glasvezelkralingen@vangelder.com, is daarbij aan je doorgegeven en zal er zo contact kunnen worden gezocht om de installatie en aansluiting gereed te maken. Ook zal dit worden gewijzigd op de website, zodat daar ook het goede e-mailadres te zien is.

Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. We staan hier voor je klaar. 

Reputatie 2

Klopt! mailtje gestuurd en het is even afwachten nu. mocht daar geen reactie op komen etc (of juist wel). dan zal ik dat hier melden!

Reputatie 1

Hallo, sinds november '21 is de onderaannemer van Volker Wessels in ons postcodegebied bezig geweest met het aanleggen van glasvezel tot in de meterkast. Om voor mij onduidelijke reden is de onderaannemer halfweg ons appartementencomplex gestopt met de werkzaamheden, en we hebben nooit meer iets van hen vernomen. Ook ik heb op aanraden van T-Mobile mijn abonnement "alvast" laten omzetten naar glasvezel abo. Op 8 april heeft T-Mobile mijn DSL verbinding uitgeschakeld en men kan dit blijkbaar niet terug aanzetten. Hierdoor is mijn op adres geen Intnet en tv meer, en het duurt misschien nog wel maanden eer het glasvezelnetwerk tot in mijn meterkast gelegd wordt. (Wacht er al sinds november 21 op). Per wanneer mag ik weer internettoegang en live televisie verwachten op mijn adres? En wat te doen met het abonnementsgeld ?

Ps: dit zijn geen uren, dit zijn al weken en wordt wellicht zelfs maanden!

 

Marinus,

Bergen op Zoom

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Marinus Annastraat, het is jammer genoeg niet mogelijk om de DSL-lijn opnieuw te activeren, sorry. Wat ik wel in de tussengelegen periode kan doen, is je voorzien van Unlimited Internet vouchers. Hiermee kun je onbeperkt online blijven via de mobiele hotspot; GB's hoeven niet aangevuld te worden dus je zit ook niet aan een max na een paar uur. Ik heb aan de technische dienst gevraagd per wanneer de netbeheerder contact kan opnemen: er wordt contact met jou opgenomen om de huisinstallatie te bespoedigen. Omdat ik geen idee heb wanneer dit precies moet plaatsvinden en jij al weken wacht in onzekerheid, heb ik gevraagd om een telefoonnummer - deze zal ik, net als de vouchercodes, per privébericht aan je sturen. De vouchers zijn elk zeven dagen geldig en worden geactiveerd zodra je de code per sms verstuurt aan 2244. De vouchers werken alleen in combinatie met een T-Mobile en Tele2 simkaart.

Reputatie 1

Gisteren weer contact met KPN gehad inzake de planning van glasvezelnetwerk aansluiting in ons postcodegebied.

Deze allervriendelijkste Manon van Volker Wessels was heel begripvol voor onze vervelende situatie.

Wederom is toegezegd dat de uitvoerende aannemer binnen 5 werkdagen telefonisch contact met me zal opnemen.

Diit heeft VW al vaker toegezegd in de afgelopen maanden, maar we houden moed en wachten het weer af ..

Reputatie 7

Dat geeft hoop @Marinus Annastraat! Wil je ons laten weten of VWT contact heeft gelegd? Ook staat natuurlijk het aanbod vanuit @Jason open. We horen het graag.

Reputatie 7
Badge +16

Voor de volledigheid plaats ik mijn privébericht ook in dit topic: “Fijn dat jullie nu extra voorzien zijn, dat maakt het wat verdraagzamer in de wachtperiode. Bedankt voor je update in het topic ook; nu maar hopen dat woord stand houdt!”

Reputatie 1

Hoi 

 

Zoals verwacht heeft Volker Wessels of diens onderaannemer geen poging ondernomen om met mij in contact te treden.

 

Marinus

 

Reputatie 1

Hey hey, 

Helaas merk ik ook een kleine 'gelijkenis' met ODF in de aanleg bij mijn zijde. Eind december heb ik een upgrade aangevraagd voor mijn verbinding naar glas.

 

Sinds die tijd is er wel gelukkig een en ander aan straat werkzaamheden plaatsgevonden tussen half februari en half maart. Ben wel bang dat de verhuurder nu bij mij al wat steigers voor en achter heeft geplaatst voor zijn eigen renovatie/verbouwproject. Waardoor er (mogelijk) wat vertraging oplevert.

 

Het blijft immers erg stil in de updates bij aanleg en wil eigenlijk bij jullie aansluiten als het gaat om de nodige informatie voorziening. Mocht jullie hulp van mij nodig hebben, dan hoor ik dit graag!

Reputatie 7

Hi @Marinus Annastraat ,

Dank voor je snelle doch pijnlijke terugkoppeling. Het wordt een vrij gênante vertoning, maar wil je vriendelijk verzoeken om alsnog contact op te nemen via het nummer wat mijn collega @Jason met je heeft gedeeld in de privéberichten. Dit is de kortste lijn waarmee we je zo snel mogelijk van een werkende verbinding kunnen voorzien. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Voor @WillekeurigGebruikersnaam heb ik direct een ticket ingeschoten om zo snel mogelijk contact met je te laten opnemen. Dat er werk aan de winkel is, mag duidelijk zijn en daarom zet ik graag de boel voor je op scherp. We gaan hier achteraan! 

Reputatie 1

Deze morgen weer via KPN met VW in contact getreden.

Deze medewerker heeft in eerste instantie de urgentie voor contact vanuit de onderaannemer verhoogd, en na kennisneming van het aanwezige dossier de urgentie nogmaals verhoogd. Deze staat nu als Hoogste Urgentie genoteerd.

 

De belofte dat de onderaannemer nu binnen 5 werkdagen contact met me zal opnemen,teneinde de glasvezel aansluiting in onze meterkast aan te leggen is dus na 5 maanden met twéé urgenties verhoogd!

 

Als mijn buren en ik hiér niet heel blij van worden    ....  ?

Reputatie 2

Klopt! mailtje gestuurd en het is even afwachten nu. mocht daar geen reactie op komen etc (of juist wel). dan zal ik dat hier melden!

geen reactie. meerdere mailtjes gestuurd maar komt niks op terug. zijn er andere communicatiekanalen die ik of jullie kunnen proberen?

Reputatie 1

@ Sjoerd

Alle communicatiekanalen komen bij Volker Wessels uit, dat gaat goed.

Maar vanaf VW gebeurt er niets waarneembaar.

 

 

Reputatie 1

@Boris,

Dank voor het inschieten van een ticket. Al is het inmiddels bijna 2 weken en ben benieuwd of u nog reactie hebt gekregen op die ticket?

Reputatie 7

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam ,

Thanks voor je bericht en excuus dat er nog geen terugkoppeling is geweest. Ik had gehoopt dat er contact met je zou zijn opgenomen vanuit onze Fiber afdeling, maar dit blijkt niet het geval. Wel is er een antwoord vanuit onze aannemers en moet kan ik je nog niet blij maken met goed nieuws. Om ook bij jou de aanleg en installatie gereed te maken, zijn er nog flink wat werkzaamheden nodig, waaronder het klaarmaken van de wijkcentrale. Door deze werkzaamheden is het opleveringsproces voor onbepaalde tijd vertraagd. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen! 

Reputatie 2

@Boris @Waqqas @Jason nul respons helaas op alle mails. Zijn er nog andere dingen die ik/jullie kunnen doen?

Reputatie 7
Badge +16

@sjoerd374 Dat is natuurlijk niet zo netjes, sorry dat er geen reactie op gekomen is! Ik heb onze collega’s van Fiber aan de mouw getrokken en verzocht om je nog deze week van informatie te voorzien. Over het algemeen wordt er dan opgebeld met een update en een kijkje achter de schermen zodat jij snapt wat er gaande is. Ik lees in de laatste update van maart overigens dat het om een nieuwbouwaansluiting gaat. Dat betekent dat de aannemer altijd zelf contact opneemt met je, nu is dat echter niet gebeurd dus ik ga vragen aan hen om uit te leggen wat nou precies de oorzaak hiervan is en waarom een oplevering achterblijft.

Reputatie 2

@Jason top dank. het is trouwens geen nieuwbouwaansluiting. Het appartement komt uit 1920-1930 dus van echte nieuwbouw kan je dan niet spreken :)

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, top dat je dit aanvult! Dit heb ik als notitie achter de schermen aangegeven. Laat jij het ons weten, zodra je bent gebeld? 💪

Reputatie 2

Vooral via de mail contact gehad. Maar nu is de situatie weer is iets complexer geworden. Iemand heeft mijn adres als afgerond aangevinkt, waardoor ik wel al een tmobile thuis glasvezel pakket in huis heb. Een mail om een afspraak met Guidion te maken, in mijn mailbox. Maar geen glasvezel aansluiting in huis. Ik heb hier wel een mail over gestuurd naar Van Gelder maar door de Bouwvak is dit uitgesteld tot 15 aug. 

Ik hoop nu eigenlijk wel wat vaart te maken met de aansluiting, want als mijn adres te lang op "voltooid" staat vrees ik dat er helemaal niks meer van terecht komt