Beantwoord

Stilte rondom Glasvezel aansluiting

  • 19 April 2022
  • 36 reacties
  • 1034 Bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen,

In januari een glasvezel abonnement afgesloten. Hierover werd gezegd dat de wijk vanaf eind feb/begin maart actief zou worden. De kabel ligt al in de straat maar moet nog wel naar binnen getrokken worden. Nu verwijst T-Mobile hiervoor naar Volkerwessels, opzich logisch alleen laten die niks van zich horen.

Ook een telefoonnr van de aannemer ,wat door de klantenservice van tmobile verstrekt wordt, levert niks op. Niemand neemt op. en soms wordt er opgenomen en gelijk weer neergelegd.

Ik merk dat er nu nul tractie op is. en dat niemand zich echt verantwoordelijk voelt. Ik vraag me af wat beetje de vervolgstappen zijn en of hier iemand is die me kan helpen met contact richting volkerwessels. Of uberhaupt info kan verschaffen over de doorlooptijd. Misschien moet ik simpelweg een jaar wachten ivm de drukte. 

icon

Beste antwoord door Boris 20 April 2022, 14:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

36 reacties

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, ik heb zojuist een terugkoppeling van mijn collega gekregen! Ik had je heel graag een concrete update willen geven, maar mijn collega heeft aangegeven dat het wat riskant is om uitspraken te doen over de termijn waar binnen de aannemer contact op gaat nemen om de huisaansluiting in orde te maken. Er is momenteel vertraging in jouw omgeving en hier is dan ook veel contact over met Volker Wessels Telecom. Voor nu is het echt nog een kwestie van afwachten - sorry hiervoor. 

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, heel goed dat je het aangeeft! Ik heb gevraagd aan mijn collega's of ze een status update hiervan kunnen delen en de aannemers aan hun mouw kunnen trekken. Het is namelijk wel zo prettig dat je weet waar je aan toe bent. Hopelijk kunnen ze hier snel op terugkomen, ik ga er in ieder geval achteraan. 

Reputatie 2

Niks vernomen nog :). iig niet via mail/telefoon. als er nog een andere communicatie is die ik heb gemist (deur-deur), dan is dat ook goed voor mij om te weten

Reputatie 2

Dank Boris voor de update! mocht er in de loop van de week nog geen communicatie van de aannemer verschijnen, dan zal ik dat hier laten weten :)

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, dank je wel voor je bericht en excuses dat er nog geen update is geweest! Wees gerust - we hebben totaal niet stil gezeten en heb ik een laatste update voor me. Omdat het een nieuwe oplevering betreft, moesten er naast de oplevering van de huisaansluiting ook nog een wijkcentrale en netwerk worden opgeleverd. Dat is inmiddels in orde gemaakt en zijn de aannemers bezig om de huizen achter deze wijkcentrale op te leveren. Jij bent daarbij zo snel mogelijk aan te beurt. Mocht je volgende week nog niks gehoord hebben van de aannemer, dan ga ik er graag voor zorgen dat we hen zo snel mogelijk bij jou aan het werk zetten. Wil je het laten weten in dit topic? Alvast heel erg bedankt.

Reputatie 2

Enige update hierover? Ik kan me toch niet voorstellen dat het bijna 2 maanden duurt om een taak open te zetten in een systeem,...

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, ik wil je graag voorzien van de volgende update! Van Gelder is bij jou te snel op gereed gemeld. Er is namelijk nog geen huisaansluiting gemaakt. Van Gelder is er nu mee bezig om de taak weer open te zetten, zodat ze een afspraak met jou kunnen maken voor de huisaansluiting. Mijn collega gaat jou hier ook nog even over bellen. Ik had gehoopt op een andere terugkoppeling, maar hopelijk weet je zo wel waar je aan toe bent. 

 

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, ik wil je graag laten weten dat ik nog in afwachting ben van een reactie! Ik kom hier na het weekend meteen bij jou op terug. Heel fijn weekend voor nu!

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, heel goed dat je hier bij mij op terugkomt! Ik zie nog geen update terug achter de schermen, dus ik ga dit meteen voor je chasen. Ik ga mijn best doen om zo snel mogeljik een update binnen te krijgen.  

Reputatie 2

Top @Lisa dank! Enig idee hoe snel dit opgepakt wordt? of kan je daar helaas niks over zeggen?

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, heel fijn dat je deze update hier deelt! 💪 Ik wilde je gelijk verder helpen, maar ik zie dat één van mijn collega's hier al voor heeft aangeklopt bij onze technische dienst. Zij gaan jou hier zo snel mogelijk bij verder helpen. Ik hoop dat ik de stress wat bij jou weg kan nemen door te melden dat mijn collega's hiermee aan de slag gaan. Ik wil je dan ook vragen om dat onderzoek af te wachten. Sorry dat het op deze manier bij jou is verlopen, maar we gaan hier actie op ondernemen!  

Reputatie 2

Vooral via de mail contact gehad. Maar nu is de situatie weer is iets complexer geworden. Iemand heeft mijn adres als afgerond aangevinkt, waardoor ik wel al een tmobile thuis glasvezel pakket in huis heb. Een mail om een afspraak met Guidion te maken, in mijn mailbox. Maar geen glasvezel aansluiting in huis. Ik heb hier wel een mail over gestuurd naar Van Gelder maar door de Bouwvak is dit uitgesteld tot 15 aug. 

Ik hoop nu eigenlijk wel wat vaart te maken met de aansluiting, want als mijn adres te lang op "voltooid" staat vrees ik dat er helemaal niks meer van terecht komt

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, top dat je dit aanvult! Dit heb ik als notitie achter de schermen aangegeven. Laat jij het ons weten, zodra je bent gebeld? 💪

Reputatie 2

@Jason top dank. het is trouwens geen nieuwbouwaansluiting. Het appartement komt uit 1920-1930 dus van echte nieuwbouw kan je dan niet spreken :)

Reputatie 7
Badge +16

@sjoerd374 Dat is natuurlijk niet zo netjes, sorry dat er geen reactie op gekomen is! Ik heb onze collega’s van Fiber aan de mouw getrokken en verzocht om je nog deze week van informatie te voorzien. Over het algemeen wordt er dan opgebeld met een update en een kijkje achter de schermen zodat jij snapt wat er gaande is. Ik lees in de laatste update van maart overigens dat het om een nieuwbouwaansluiting gaat. Dat betekent dat de aannemer altijd zelf contact opneemt met je, nu is dat echter niet gebeurd dus ik ga vragen aan hen om uit te leggen wat nou precies de oorzaak hiervan is en waarom een oplevering achterblijft.

Reputatie 2

@Boris @Waqqas @Jason nul respons helaas op alle mails. Zijn er nog andere dingen die ik/jullie kunnen doen?

Reputatie 7

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam ,

Thanks voor je bericht en excuus dat er nog geen terugkoppeling is geweest. Ik had gehoopt dat er contact met je zou zijn opgenomen vanuit onze Fiber afdeling, maar dit blijkt niet het geval. Wel is er een antwoord vanuit onze aannemers en moet kan ik je nog niet blij maken met goed nieuws. Om ook bij jou de aanleg en installatie gereed te maken, zijn er nog flink wat werkzaamheden nodig, waaronder het klaarmaken van de wijkcentrale. Door deze werkzaamheden is het opleveringsproces voor onbepaalde tijd vertraagd. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen! 

Reputatie 1

@Boris,

Dank voor het inschieten van een ticket. Al is het inmiddels bijna 2 weken en ben benieuwd of u nog reactie hebt gekregen op die ticket?

Reputatie 1

@ Sjoerd

Alle communicatiekanalen komen bij Volker Wessels uit, dat gaat goed.

Maar vanaf VW gebeurt er niets waarneembaar.

 

 

Reputatie 2

Klopt! mailtje gestuurd en het is even afwachten nu. mocht daar geen reactie op komen etc (of juist wel). dan zal ik dat hier melden!

geen reactie. meerdere mailtjes gestuurd maar komt niks op terug. zijn er andere communicatiekanalen die ik of jullie kunnen proberen?

Reputatie 1

Deze morgen weer via KPN met VW in contact getreden.

Deze medewerker heeft in eerste instantie de urgentie voor contact vanuit de onderaannemer verhoogd, en na kennisneming van het aanwezige dossier de urgentie nogmaals verhoogd. Deze staat nu als Hoogste Urgentie genoteerd.

 

De belofte dat de onderaannemer nu binnen 5 werkdagen contact met me zal opnemen,teneinde de glasvezel aansluiting in onze meterkast aan te leggen is dus na 5 maanden met twéé urgenties verhoogd!

 

Als mijn buren en ik hiér niet heel blij van worden    ....  ?

Reputatie 7

Hi @Marinus Annastraat ,

Dank voor je snelle doch pijnlijke terugkoppeling. Het wordt een vrij gênante vertoning, maar wil je vriendelijk verzoeken om alsnog contact op te nemen via het nummer wat mijn collega @Jason met je heeft gedeeld in de privéberichten. Dit is de kortste lijn waarmee we je zo snel mogelijk van een werkende verbinding kunnen voorzien. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Voor @WillekeurigGebruikersnaam heb ik direct een ticket ingeschoten om zo snel mogelijk contact met je te laten opnemen. Dat er werk aan de winkel is, mag duidelijk zijn en daarom zet ik graag de boel voor je op scherp. We gaan hier achteraan! 

Reputatie 1

Hey hey, 

Helaas merk ik ook een kleine 'gelijkenis' met ODF in de aanleg bij mijn zijde. Eind december heb ik een upgrade aangevraagd voor mijn verbinding naar glas.

 

Sinds die tijd is er wel gelukkig een en ander aan straat werkzaamheden plaatsgevonden tussen half februari en half maart. Ben wel bang dat de verhuurder nu bij mij al wat steigers voor en achter heeft geplaatst voor zijn eigen renovatie/verbouwproject. Waardoor er (mogelijk) wat vertraging oplevert.

 

Het blijft immers erg stil in de updates bij aanleg en wil eigenlijk bij jullie aansluiten als het gaat om de nodige informatie voorziening. Mocht jullie hulp van mij nodig hebben, dan hoor ik dit graag!

Reputatie 1

Hoi 

 

Zoals verwacht heeft Volker Wessels of diens onderaannemer geen poging ondernomen om met mij in contact te treden.

 

Marinus

 

Reputatie 7
Badge +16

Voor de volledigheid plaats ik mijn privébericht ook in dit topic: “Fijn dat jullie nu extra voorzien zijn, dat maakt het wat verdraagzamer in de wachtperiode. Bedankt voor je update in het topic ook; nu maar hopen dat woord stand houdt!”