Beantwoord

Stilte rondom Glasvezel aansluiting

  • 19 April 2022
  • 36 reacties
  • 1036 Bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen,

In januari een glasvezel abonnement afgesloten. Hierover werd gezegd dat de wijk vanaf eind feb/begin maart actief zou worden. De kabel ligt al in de straat maar moet nog wel naar binnen getrokken worden. Nu verwijst T-Mobile hiervoor naar Volkerwessels, opzich logisch alleen laten die niks van zich horen.

Ook een telefoonnr van de aannemer ,wat door de klantenservice van tmobile verstrekt wordt, levert niks op. Niemand neemt op. en soms wordt er opgenomen en gelijk weer neergelegd.

Ik merk dat er nu nul tractie op is. en dat niemand zich echt verantwoordelijk voelt. Ik vraag me af wat beetje de vervolgstappen zijn en of hier iemand is die me kan helpen met contact richting volkerwessels. Of uberhaupt info kan verschaffen over de doorlooptijd. Misschien moet ik simpelweg een jaar wachten ivm de drukte. 

icon

Beste antwoord door Boris 20 April 2022, 14:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

36 reacties

Reputatie 2

Klopt! mailtje gestuurd en het is even afwachten nu. mocht daar geen reactie op komen etc (of juist wel). dan zal ik dat hier melden!

Reputatie 7

Hoi @WillekeurigGebruikersnaam ,

Thanks voor je bericht en excuus dat er nog geen terugkoppeling is geweest. Ik had gehoopt dat er contact met je zou zijn opgenomen vanuit onze Fiber afdeling, maar dit blijkt niet het geval. Wel is er een antwoord vanuit onze aannemers en moet kan ik je nog niet blij maken met goed nieuws. Om ook bij jou de aanleg en installatie gereed te maken, zijn er nog flink wat werkzaamheden nodig, waaronder het klaarmaken van de wijkcentrale. Door deze werkzaamheden is het opleveringsproces voor onbepaalde tijd vertraagd. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen! 

Reputatie 2

Dank Boris voor de update! mocht er in de loop van de week nog geen communicatie van de aannemer verschijnen, dan zal ik dat hier laten weten :)

Reputatie 1

Gisteren weer contact met KPN gehad inzake de planning van glasvezelnetwerk aansluiting in ons postcodegebied.

Deze allervriendelijkste Manon van Volker Wessels was heel begripvol voor onze vervelende situatie.

Wederom is toegezegd dat de uitvoerende aannemer binnen 5 werkdagen telefonisch contact met me zal opnemen.

Diit heeft VW al vaker toegezegd in de afgelopen maanden, maar we houden moed en wachten het weer af ..

Reputatie 7

Dat geeft hoop @Marinus Annastraat! Wil je ons laten weten of VWT contact heeft gelegd? Ook staat natuurlijk het aanbod vanuit @Jason open. We horen het graag.

Reputatie 2

Klopt! mailtje gestuurd en het is even afwachten nu. mocht daar geen reactie op komen etc (of juist wel). dan zal ik dat hier melden!

geen reactie. meerdere mailtjes gestuurd maar komt niks op terug. zijn er andere communicatiekanalen die ik of jullie kunnen proberen?

Reputatie 7

Hi @Marinus Annastraat ,

Dank voor je snelle doch pijnlijke terugkoppeling. Het wordt een vrij gênante vertoning, maar wil je vriendelijk verzoeken om alsnog contact op te nemen via het nummer wat mijn collega @Jason met je heeft gedeeld in de privéberichten. Dit is de kortste lijn waarmee we je zo snel mogelijk van een werkende verbinding kunnen voorzien. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Voor @WillekeurigGebruikersnaam heb ik direct een ticket ingeschoten om zo snel mogelijk contact met je te laten opnemen. Dat er werk aan de winkel is, mag duidelijk zijn en daarom zet ik graag de boel voor je op scherp. We gaan hier achteraan! 

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, ik wil je graag laten weten dat ik nog in afwachting ben van een reactie! Ik kom hier na het weekend meteen bij jou op terug. Heel fijn weekend voor nu!

Reputatie 7
Badge +16

@sjoerd374 Dat is natuurlijk niet zo netjes, sorry dat er geen reactie op gekomen is! Ik heb onze collega’s van Fiber aan de mouw getrokken en verzocht om je nog deze week van informatie te voorzien. Over het algemeen wordt er dan opgebeld met een update en een kijkje achter de schermen zodat jij snapt wat er gaande is. Ik lees in de laatste update van maart overigens dat het om een nieuwbouwaansluiting gaat. Dat betekent dat de aannemer altijd zelf contact opneemt met je, nu is dat echter niet gebeurd dus ik ga vragen aan hen om uit te leggen wat nou precies de oorzaak hiervan is en waarom een oplevering achterblijft.

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, ik wil je graag voorzien van de volgende update! Van Gelder is bij jou te snel op gereed gemeld. Er is namelijk nog geen huisaansluiting gemaakt. Van Gelder is er nu mee bezig om de taak weer open te zetten, zodat ze een afspraak met jou kunnen maken voor de huisaansluiting. Mijn collega gaat jou hier ook nog even over bellen. Ik had gehoopt op een andere terugkoppeling, maar hopelijk weet je zo wel waar je aan toe bent. 

 

Reputatie 2

@Jason top dank. het is trouwens geen nieuwbouwaansluiting. Het appartement komt uit 1920-1930 dus van echte nieuwbouw kan je dan niet spreken :)

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, ik heb zojuist een terugkoppeling van mijn collega gekregen! Ik had je heel graag een concrete update willen geven, maar mijn collega heeft aangegeven dat het wat riskant is om uitspraken te doen over de termijn waar binnen de aannemer contact op gaat nemen om de huisaansluiting in orde te maken. Er is momenteel vertraging in jouw omgeving en hier is dan ook veel contact over met Volker Wessels Telecom. Voor nu is het echt nog een kwestie van afwachten - sorry hiervoor. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Marinus Annastraat, het is jammer genoeg niet mogelijk om de DSL-lijn opnieuw te activeren, sorry. Wat ik wel in de tussengelegen periode kan doen, is je voorzien van Unlimited Internet vouchers. Hiermee kun je onbeperkt online blijven via de mobiele hotspot; GB's hoeven niet aangevuld te worden dus je zit ook niet aan een max na een paar uur. Ik heb aan de technische dienst gevraagd per wanneer de netbeheerder contact kan opnemen: er wordt contact met jou opgenomen om de huisinstallatie te bespoedigen. Omdat ik geen idee heb wanneer dit precies moet plaatsvinden en jij al weken wacht in onzekerheid, heb ik gevraagd om een telefoonnummer - deze zal ik, net als de vouchercodes, per privébericht aan je sturen. De vouchers zijn elk zeven dagen geldig en worden geactiveerd zodra je de code per sms verstuurt aan 2244. De vouchers werken alleen in combinatie met een T-Mobile en Tele2 simkaart.

Reputatie 2

Top @Lisa dank! Enig idee hoe snel dit opgepakt wordt? of kan je daar helaas niks over zeggen?

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, heel goed dat je hier bij mij op terugkomt! Ik zie nog geen update terug achter de schermen, dus ik ga dit meteen voor je chasen. Ik ga mijn best doen om zo snel mogeljik een update binnen te krijgen.  

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sjoerd374 

Om welke wijk/stad gaat het en welk telefoonnummer heb je gekregen? Wie weet is het niet het nummer voor vragen over de aanleg in jouw wijk 🤷🏽‍♂️

Dus de kabel is ook nog niet naar de gevel geschoten?

Reputatie 2

Scherp. Gaat om Kralingen/Rotterdam en nr is 0384431429.

Zeer waarschijnlijk is het niet het beste nr(dit heeft de locatie Zwolle) maar heb dit nr al een stuk of 5 keer gekregen van de klantenservice. En er is me op het hart gedrukt dat dit het enige nr is 

Ze hebben de stoep opengebroken om de kabels aan te leggen. Maar hebben ons nog niet benaderd (geen idee of ze nog een extra stukje naar de gevel moeten leggen). Mij was altijd verteld dat volkerwessels nu de kabel nog naar binnen moet trekken (naar de meterkast). Maar er is dus misschien nog een extra stap?

Reputatie 7
Badge +15

Het nummer klopt wel en is van Van Gelder Telecom, dat is ook de aannemer in Kralingen. Ze hebben ook een emailadres t-mobilerotterdam@vangelder.com

Reputatie 2

Die mail had ik een tijdje geleden al geprobeerd. Ik denk dat ze de mails van iedereen zat waren

Reputatie 2

Enige update hierover? Ik kan me toch niet voorstellen dat het bijna 2 maanden duurt om een taak open te zetten in een systeem,...

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, top dat je dit aanvult! Dit heb ik als notitie achter de schermen aangegeven. Laat jij het ons weten, zodra je bent gebeld? 💪

Reputatie 7
Badge +16

Voor de volledigheid plaats ik mijn privébericht ook in dit topic: “Fijn dat jullie nu extra voorzien zijn, dat maakt het wat verdraagzamer in de wachtperiode. Bedankt voor je update in het topic ook; nu maar hopen dat woord stand houdt!”

Reputatie 7

Hi @sjoerd374,

Terechte vraag die je stelt! Het klopt inderdaad wat @Waqqas zegt; momenteel zijn er nog werkzaamheden nodig vanuit de aannemer en onderaannemer om de Glasvezelaansluiting volledig te realiseren. Daarbij is het natuurlijk wel imperatief dat dit wordt opgepakt via bovenstaande weg, namelijk of per e-mail of per telefoon. Ik heb daarop direct contact opgenomen met de managers die over de aanleg gaan, om ervoor te zorgen dat deze weg wel kan worden behandeld. Mijn welgemeende excuses voor dit ongemak. Ik wil je graag via deze weg op de hoogte houden, zodat jij duidelijkheid hebt waar je aan toe bent. 

Reputatie 7

Hi @sjoerd374 ,

Ik begrijp dat er zojuist contact is geweest met één van onze Sales managers en er is contact gelegd met de aannemer. Het goede e-mailadres, glasvezelkralingen@vangelder.com, is daarbij aan je doorgegeven en zal er zo contact kunnen worden gezocht om de installatie en aansluiting gereed te maken. Ook zal dit worden gewijzigd op de website, zodat daar ook het goede e-mailadres te zien is.

Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. We staan hier voor je klaar. 

Reputatie 7

Hi @sjoerd374, heel fijn dat je deze update hier deelt! 💪 Ik wilde je gelijk verder helpen, maar ik zie dat één van mijn collega's hier al voor heeft aangeklopt bij onze technische dienst. Zij gaan jou hier zo snel mogelijk bij verder helpen. Ik hoop dat ik de stress wat bij jou weg kan nemen door te melden dat mijn collega's hiermee aan de slag gaan. Ik wil je dan ook vragen om dat onderzoek af te wachten. Sorry dat het op deze manier bij jou is verlopen, maar we gaan hier actie op ondernemen!