Beantwoord

Storing internet - afspraak maken met monteur duurt al 48 uur

  • 20 December 2020
  • 14 reacties
  • 522 Bekeken

Al sinds gisteren geen internet en een monteur moet langskomen. De afspraak maken alleen al duurt 48 uur, dat belooft weinig goeds voor de duur voordat een monteur langs gaat komen. Is de normale service bij T-Mobile thuis? Staat het netwerk op instorten ofzo?

icon

Beste antwoord door Boris 22 December 2020, 11:28

Bekijk origineel

14 reacties

@Frank1976 Ach, pas 48 uur, denk dat de werkelijk wachttijd tijd pas maandag gaat lopen als de back office techneuten weer eens aan het werk gaan en beginnen met de stapels werk die er liggen, doorlooptijd van hen is zo maar 5 werkdagen dus kan nog wel even duren voordat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren.

En ja, dit is de normale gang van zaken met het oplossen van lastige storingen.

 

Misschien kunnen wij hier iets betekenen,

wat is het probleem?

wat is er al gedaan om het probleem op te lossen?

Heb je DSL of Glasvezel?

In geval van DSL, Hoe is de boel aangesloten? Direct op het ISRA punt of elders aan een doosje in huis.

Welke lampjes branden er op het Modem/Router?

Glasvezel, welke lampjes branden er op de Media Converter? En welke switches staan omhoog? 1 en 6 of 3 en 4? wissel deze eens uit, wel de MC stroomloos maken samen met het modem.

Reputatie 7
Badge +1

Daarom zou het zo goed zijn dat providers wettelijk verplicht zouden worden om een storing binnen maximaal 48 uur (en dat vind ik eigenlijk al te lang) op te lossen, zeker nu internet zo belangrijk is met thuis werken en online lessen voor kinderen.

Reputatie 7
Badge +14

Dat bestaat al bij zakelijke internet lijnen kun je een Service Level Aggrement afsluiten. Maar dan kost een internetlijn ca. 2 x zoveel. Heb jij dat ervoor over?

Reputatie 7

@BeMu beetje onrealistisch.

Had voorheen een XS4ALL verbinding met 3g backup op het modem. Betaal je wel wat voor maar je had wel internet als de dsl plat ging

Reputatie 7
Badge +3

@BeMu 

Volgens mij heb je deze opmerking toch ook al eens in een ander topic geschreven, weet nog dat ik toen eenzelfde opmerking had gegeven als @eric nu heeft gegeven.

Zou zo’n ‘verplichting’ er toch ooit komen zal er een fors prijskaartje aan komen te hangen, maar zullen alle ISP’s ook iets aanbieden wat een ‘normale’ prijs heeft .. maar dan zonder die extreme eis om toch nog klanten naar zich toe te lokken.

Maar het staat een ieder vrij om over te stappen op zakelijk internet, maar ik denk dat het gemiddelde huishouden toch liever voor een duppie op de eerste rij wil zitten .. leer mij jan de ‘cheapo’ hollander kennen.

Ik vind het een beetje kort door de bocht om bij storing een harde eis te stellen, alleen sommige gevallen mogen wel wat soepeler afgehandeld worden, als de klantenservice bevestigd dat het modem vervangen moet worden moeten zij dit gewoon met 1 druk op de knop dit in gang kunnen zetten zodat maandag om 8 uur als de verzenddienst aan het werk gaat er een stapel orders ligt en de boel gaan klaarmaken zodat ze dinsdag of woensdag, drukte bij de posterijen, aangeboden worden, nu is het wachten op een bevestiging van de technische dienst die alles op de achtergrond nog een dunnetjes over gaat doen waardoor er kostbare tijd verloren gaat en de uitkomst meestal hetzelfde blijft, modem defect, vervangen we sturen eerst nog even een monteur, liefst zonder vervangend modem bij zich zodat die het weer terug kan koppelen naar de TD die op zijn beurt weer een verzend bevestiging moet doorsturen.

 

Dus dat kan sneller, goedkoper en efficiënter dan het nu dus gaat.

Reputatie 7

Hoi @Frank1976 ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik zie dat er inmiddels een afspraak met Guidion is gemaakt voor donderdag. Ook wij willen je graag weer online zien! Ben je overigens in het bezit van een T-Mobile SIM kaart? Om je een tijdelijke oplossing te bieden, wil ik je graag een Unlimited voucher aanbieden. Op die manier kan je via jouw telefoon een hotspot instellen, waardoor je voorlopig een tijdelijke bron van internet hebt. Ook ben ik erg benieuwd naar de afspraak. Laat je ons weten hoe deze is verlopen? Ik hoor het graag van je! 

En hoe zit dit dan bij een zakelijke vaste internet storing???

Ik ben zakelijk nieuwe klant voor vast internet sinds 19 mei 2021. Vandaag 25 mei heb ik nog steeds geen internet en ook geen enkele reactie of telefoontje van Tmobile mogen ontvangen. Ik run een bnb met 4 verschillende studio’s en heb nu te dealen met boze gasten en opzeggingen. Dit kost mijn onderneming geld!!!! Er is nog steeds geen enkel uitzicht op een oplossing. Ik overweeg mijn contract op te zeggen, omdat er nog niet is geleverd…… Tmobile…. Dit kan toch niet???????:sob:

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Citystays, top dat je het op de Community meldt, we willen dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen, excuses voor het ongemak!

Maak jij gebruik van Vast Internet Mid- en Grootzakelijk zoals op deze pagina (link is klikbaar) beschreven is? Zo ja, je kunt voor alle hulp en vragen terecht bij jouw contactpersoon of natuurlijk bellen met 0800-7112. T-Mobile Thuis biedt enkel ondersteuning aan de particuliere tak. Indien je niet terecht kunt bij de eerdergenoemde contactpunten, zoek ik natuurlijk met alle liefde voor je uit hoe ik je wel zo snel mogelijk in contact kan brengen met de juiste personen!

Reputatie 7
Badge +14

Een bnb met 4 kamers, klinkt meer als een klein zakelijke aansluiting? Geen idee of dat dan ook een ander klantenservice nummer heeft.

Ik heb vanaf donderdag 8/9/2022 geen internet/WiFi. Ik heb gebeld met de klantenservice en er zou dus met spoed een monteur komen. Het is heel vervelend en saai als je geen internet hebt (geen tv etc.etc). Maar wanneer komt die dan?

Reputatie 6

Hoi @petrabierlee, volgens onze huisregels is het niet toegestaan om in te breken in iemand anders zijn topic. Ik wil je vriendelijk verzoeken om een eigen topic aan te maken zodat je daar verder op weg geholpen kunt worden.

Ik heb maar een mailtje naar dat Guidion gestuurd net....word knettergek van die klantenservice van T-Mobile, pffff.…

 

Geachte heer,/mevrouw van Guidion.

Ik ben met T-Mobile thuis nu al precies een week heen en weer aan het bellen om een monteur bij mij langs te laten komen.

Iedere ochtend hang ik aan de lijn bij ze.

En iedere dag word ik afgewimpeld met dat ze een monteur met spoed (inmiddels) gaan regelen om bij me langs te komen.

Ik heb zelfs op aanwijzing van T-Mobile het gehele weekend op een monteur zitten wachten.

Mijn probleem is het volgende:

Het kastje in de meterkast waar onze glasvezelaansluiting zit ligt er helemaal af.Draden eruit etc...Heb ik al tig keer gezegd tegen T-Mobile.

En onze modem hebben we nu al een jaartje,maar die begint steeds meer kuren te krijgen.Ook dit hebben we gemeld aan T-Mobile.Ze zeggen steeds weer dat ze zoen dat er een ticket aangemaakt is voor een afspraak met de monteur,maar tot op heden geen enkele monteur dus.

 

Nu hoop ik dat ik via de bron een beter bericht en vooral iets meer aan duidelijkheid kan krijgen van u hierover.

Liefst met spoed,want die kids van mij worden onderhand knettergek...

 

Mijn dank alvast voor uw medewerking.

 

[Moderator edit: voor de veiligheid van je gegevens wil ik je vragen om géén persoonlijke gegevens in een openbaar topic te posten.]

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @n.vos1969, fijn dat je hiervoor aanklopt, ik wil graag snel een monteur jouw kant op sturen! Het viel mij op dat je hier al een eigen topic voor hebt geopend, namelijk: Waar blijft de monteur. Graag wil ik je er net als @Ginny vragen om, conform onze huisregels, één vraag tot één topic te beperken zodat de oplossing gericht en snel gegeven wordt. Daarnaast wil ik je vragen om voor de veiligheid van je gegevens géén persoonlijke gegevens in een openbaar topic te posten. Inmiddels heb ik ook al in jouw eigen topic gereageerd, ik verwacht dat de oplossing snel bij je op de deur klopt!

Reageer