Beantwoord

storing omgeving Kempensebaan Eindhoven

  • 17 June 2020
  • 1 reactie
  • 112 Bekeken

 Sinds vanochtend hebben we geen internet thuis. Wanneer gaat het opgelost worden?

 

 
icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 June 2020, 08:54

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @onrkya, welkom op de Community, ik ga je gelijk helpen! 😄 We hebben op 12 juni een korte hapering de server gehad in de omgeving Eindhoven waardoor een klein aantal klanten op Glasvezel geen verbinding kon maken met Internet. Dit zou inmiddels al een paar dagen verholpen moeten zijn. Mag ik voorstellen om een reset van het modem en de Media Converter uit te voeren? Daarmee kun je het probleem herstellen. Het lijkt erop dat je een nasleep hebt van het eerder genoemde issue. 

Geen zorgen we komen eruit! Check het volgende, handige topic om de stappen te doorlopen voor de resets: Hoe reset ik het modem en de Media Converter?.

Mocht de link om wat voor reden dan ook niet werken, dan heb ik de stappen onderstaand voor je neergezet:

Het Zyxel modem

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de Factory Reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de Factory Reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of je modem weer diensten heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Heb jij een Huawei of Zyxel in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het ook helpen om deze Media Converter even te resetten.

 

De Media Converter

1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.

2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom.

3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.5c3e908b-e414-4e5b-825c-2579e8ee4fce.png

Reageer