Beantwoord

Synology NAS onbereikbaar voor mediaspeler

  • 9 November 2022
  • 3 reacties
  • 289 Bekeken

Beste mensen,

Sinds kort ben ik klant van T-Mobile Thuis en na installatie van de router (Zyxel T-54) door de monteur werkt alles via Wifi prima. Ik heb een mediaspeler (Mede8ter800X3D) en een NAS (Synology DS716-II) in mijn LAN hangen, direct aangesloten op de router. Nu is het zo dat ik vanaf mijn PC en laptop (allebei Apple) zowel de mediaspeler als de NAS kan benaderen echter kan ik de NAS niet benaderen vanaf de mediaspeler. Aangezien op de NAS mijn gehele muziek en video collectie (4TB) staat zou ik dit toch graag werkend krijgen zoals het werkte bij mijn vorige provider (KPN). 

Ik kan me niet voorstellen dat ergens in de router iets is beveiligd voor zulke verbindingen maar mijn kennis op dat gebied is beperkt. Denk overigens wel als dit het geval is dat het geconfigureerd moet kunnen worden. Iemand tips of ideeën?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 9 November 2022, 20:22

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Peter 

Ik ben daar jaren geleden ook mee aan het prutsen geweest om die verbinding tot stand te krijgen.

Dat had in mijn geval met mijn mede8er en nfs  te maken.

Ik neem aan dat dat bij u goed staat.

En hier het probleem is met het ip adres wat van de Synology veranderd is.

Dit ip adres moest ik in de mede8er zetten. (Nfs verbinding tussen Synology en mede8er)

Meeste vaste apparatuur heb ik altijd een vast ip adres om dit soort problemen te voorkomen.

In de mede8er moet je het ip adres selecteren bij nfs van je Synology.

Ps. Het is voor mij lang geleden en gebruik zelf nu kodi op Android smart tv.

 

 

 

Sorry het is net andersom.

Pff lang geleden.

Je moet het ip adres van de mede8er in de Synology zetten.

Zie dit scherm hoe ik het heb. (NFS)

In mijn geval map FILMS.

192.168.0.158 heb ik aan mijn dhcp binding in mijn router toegevoegd zodat het ip adres van de mede8er niet veranderd. 

 

Hoi andere Peter,

 

Helemaal top, daar was ik zelf nooit achter gekomen.

Heel hartelijk bedankt voor jouw reactie.

Reageer