Beantwoord

T-50 Easymesh

  • 4 June 2020
  • 2 reacties
  • 863 Bekeken

Reputatie 1

Vanwege hand-over problemen tussen Zyxel T-50 en Ubiquiti AP-AC-LR accesspoint ging ik opzoek naar accesspoints/range extenders met EasyMesh wat de T-50 ook zou moeten ondersteunen.

 

Hierbij vond ik de COVR-1102 van D-Link, betrekkelijk nieuw product. Heeft T-Mobile of iemand hier op het forum daar ervaring mee? Elke keer handmatig wifi naam omzetten is ook niet handig.

De losse accesspoint zit op de verdieping op een uitbouw, dus buiten de originele muren van het huis. Dat trekt de t-mobile router (begrijpelijk) niet vanuit de meterkast. Maar als ik die kamer in ga zou ik graag automatisch overspringen naar dat netwerk dmv Mesh met utp backhaul.

De beschrijving in de handleiding van de T50 heeft het alleen over compatibiliteit met Zyxel Multy Pro (dure range extender uit 2017). Iemand enig idee ?

icon

Beste antwoord door Sander 9 June 2020, 13:03

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hi @IsDitEenOrgineleNaam,

 

Goede vraag! Steeds meer hardware gaat Mesh ondersteunen en het Zyxel modem kan dit ook zeker aan. Mijn advies zou zijn om een Zyxel apparaat te kopen (AC2100) die bekabeld aangesloten kan worden. Volgens mij kan je elk Zyxel apparaat aansluiten op ons modem en deze kunnen dan samen een mesh-netwerk maken. 

 

Mocht je Wifi op de eerste etage echt ondermaats zijn, dan kun je mogelijk aanspraak maken op de Wifi-service. Welke snelheden haal je op welke afstanden?

 

Ik heb nog een handleiding gevonden voor een Wifi-versterker die wij ondersteunen, wellicht dat dit hulp biedt bij je zoektocht: handleiding Zyxel versterker

 

Houd je ons op de hoogte van je keuze? :)

Bij ons hangt er sinds kort ook een T-Mobile Zyxel modem in de meterkast. De wifi ontvangst in de woonkamer en op de eerste verdieping is met alleen dat modem niet goed. Ik heb voor nood een oude ap met openwrt erop ingezet om in ieder geval ontvangst te hebben. Dat werkt prima voor apparatuur welke niet mobiel is, maar het is geen mesh netwerk. Ik wil graag 2 wifi punten bijplaatsen (met utp backhaul) welke goed kunnen werken met de ‘easymesh’ van het Zyxel modem. Is er een officiële aanbeveling van T-Mobile welke apparatuur werkt? Ik zie het niet zitten om dingen te gaan huren bij T-Mobile en wil ze liever zelf aanschaffen. Op de Zyxel website kan ik niet vinden welke apparatuur easymesh compatibel is en welke niet. 

Reageer