Beantwoord

T-Mobile Thuis internetsnelheid glasvezel

  • 17 February 2017
  • 9 reacties
  • 1419 Bekeken

Mijn vraag is krijg ik de percentage wat ik niet krijg kwa internet snelheid ook korting op mijn factuur.
Ik doe elke week wel een keer een snelheid test om te kijken dat mijn internet snelheid wel het zelfde is voor wat ik betaal (100 mbit/s), s'avonds zakt die internet snelheid vaak iets naar 90 mbit/s wat ik niet zo er vind.
maar nu kwam ik terug van een maand werken in het buitenland en doe de internetsnelheid's test is mijn internet gewoon tussen de 40/50 procent gezakt.
ik natuurlijk een paar dagen achterelkaar proberen overdag's, s'avonds zelfs 5 uur in de ochtend, maar mijn internet blijft op die snelheid.
dus mijn vraag is krijg ik nu ook 40/50 procent korting op deze maand op mijn internet.

met vriendelijke groeten

wesley
icon

Beste antwoord door Pieter_B 18 February 2017, 21:35

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
http://www.speedtest.net/my-result/6061737440


Ik heb 100mb glasvezel voorheen bij XS4ALL haalde ik met gemak 80mb
Reputatie 3
Ook daarom zeg ik stap niet over
Reputatie 7
Badge +3
Dat je abo snelheid niet haalt, zal denk ik niets uit maken op de rekening die je moet betalen.
Denk dat je eerder eens moet bellen met de klantenservice over je bevindingen.

Zelf heb ik ook glasvezel (100/100) en krijg tot soms 15% meer snelheid dan mijn abo ... standaard.
Dan heb ik wel geen TV alleen Internet + bellen.

Een vraag die ik dan wel heb, doe je de testen via Wifi of bekabeld?
Reputatie 2
Hier rond de 500 mbit gemeten op een Desktop
Mooie ping trouwens 1ms!!:D
Op een HP G7 Debian Linux server rond de 550 mbit
http://www.speedtest.net/my-result/6064252654
Reputatie 3
Dat je abo snelheid niet haalt, zal denk ik niets uit maken op de rekening die je moet betalen.
Denk dat je eerder eens moet bellen met de klantenservice over je bevindingen.

Zelf heb ik ook glasvezel (100/100) en krijg tot soms 15% meer snelheid dan mijn abo ... standaard.
Dan heb ik wel geen TV alleen Internet + bellen.

Een vraag die ik dan wel heb, doe je de testen via Wifi of bekabeld?


Ik gebruik een Sitecom WLR-8100 AC1750 router.
Reputatie 1
Ja maar de vraag was of je bekabeld of via de Wifi zit , dit maakt namelijk toch wat verschil uit want niet alle wifi verbindingen zijn even snel als bekabelde verbindingen.Ik kwam gisteren hier uit op 45/45 bij een 50/50 abbo en heb eens de drivers van mij wifi geupdate ( ik werk via de 5 Ghz en de router staat 80 cm van mijn laptop af ) .Na updaten kwam ik uit op 49/49 dus ook up to date houden van drivers is belangrijk.Als je bekabeld je snelheid totaal niet kan halen moet je contact opnemen met je provider en laat die er dan naar kijken wat er mis is.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad CasaDude, de ontwikkelingen van de firmware is ook vaak in beweging en kan, zoals we in jouw geval merken, bijleveren aan betere prestaties.
Speedtesten via Wifi is leuk, maar er zijn zoveel factoren welke het resultaat kunnen beinvloeden.
Daarom is het testen van de snelheid altijd gedaan via een hardware verbinding en het liefst direct op de router waarop je internet binnenkomt. Elke schakeling kan vertragingen opleveren. Ook zorgen dat er op moment van testen geen grootverbruikers .. kinderen facetimen/youtuben o.i.d. ... op dezelfde tijd bezig zijn.
Reputatie 3
Mijn Wifi verbinding is nagenoeg net zo snel als bekabeld. Inmiddels is het allemaal opgelost. Men had mijn internet snelheid om onduidelijke reden verlaagd.
Reputatie 7
Badge +3
@dRichardK, blij dat het opgelost is, kon mijns inziens ook alleen maar iets technisch zijn als je snelheden behoorlijk afwijken t.o.v. van de abo.

Reageer