Beantwoord

T-Mobile thuis max 30 Mbps download ipv 50


Hoi !

Vandaag alles aangesloten thuis, na wat hobbeltjes werkt alles. Top ! Echter..

Ik heb een t-mobile thuis abonnement 50, adsl.

Nu weet ik dat het allemaal over koper heen gaat en dat het afhangt van de afstand naar de centrale. Dit even gechecked via https://netco-fpi-info.fourstack.nl, ik zou theoretisch 51 mbps down moeten halen en bonded 103.

Ik heb getest met een utp kabel van een meter gekoppeld aan de router, dus via lan. Ik haal maar 30 mb down en maximaal 3-4 up. De upload kan ik mee leven, de download niet. Alle apparatuur stond verder uit. Nog met een andere computer getest, met een andere kabel, diverse servers getest maar de snelheid blijft hetzelfde (speedtest.net). Router is uit en aan geweest, snelheid word er niet beter op.

Iemand nog suggesties ?

Groetjes,

Jelle
icon

Beste antwoord door Sander 28 June 2018, 10:20

Bekijk origineel

21 reacties

Fijn dat er reacties zijn, bump.
Reputatie 6
@jellewthuis Dit is ook een geval van moderne 'virtuele-mega-bit-handel' met KPN-netbeheer, T-Mobile-provider en jij-klant als betrokkenen.

Zie ook: https://community.t-mobile.nl/storingen-netwerk-347/50mbit-abonnement-afgesloten-haal-slechts-30-mbit-304427

T-Mobile levert geen bonded, die 51 staat er zodat het net mooi past bij een 50Mbps abo als je het mij vraagt. Er zullen ook wel mensen zijn die een 20Mbps abo afsluiten op een eenzelfde lijn, dan betaal je minder, maar krijg je ook maar 30, tenzij T-Mobile dan als extra gaat knijpen tot precies 20, maar dat doen ze niet voor zover ik weet. Of mensen die wel boven het 'max getal in hun abo slogan' uitkomen, maar die klagen niet op dit forum. Met wachten, meten, tunen, draad opschonen etc etc door de 1 of de ander kom je wellicht nog hoger uit, maar iemand moet dat betalen, de vraag is wie van de betrokkenen en of het dat waard is voor de desbetreffende betrokkene.
Wat ik u hoor zeggen is dat ik net zo goed het 20 mbps abonnement had kunnen nemen als ik het goed begrijp ? Ik zou dan wel een reactie van t-mobile willen hebben.
Reputatie 5
Jou snelheid kan nog oplopen over enkele dagen, je modem moet nog even inlezen voor een stabiele verbinding . Dus nog even geduld misschien gaat jou snelheid omhoog!
Reputatie 6
@jellewthuis Sinds de overname van 'Thuis' van Vodafone ruim 1 jaar geleden heb ik diverse zaken/cases gezien waarbij de snelheid flink achter bleef bij de verwachting. Helaas ook een enkele vrij genante / schrijnende waarbij iemand van KPN bonded DSL naar T-Mobile (dus maar helft van snelheid en wordt ook niet anders), maar dat is weer een ander aspect.
Jij bent uiteindelijk de betalende partij, TMO de (door)verkopende en KPN de netwerk/telefoonlijn leverancier. De verkopende partij zal natuurlijk niet snel breed verkondigen dat je voor minder geld hetzelfde kan krijgen, maar als je de verschillende infos combineert denk ik dat je inderdaad een 20Mbps abo had kunnen nemen. Heel duidelijk is punt 1 kwaliteitsstandaard hier:
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet#verschil
Je moet zelf maar de lettertjes van je 50Mbps contract doorlezen of je 50Mbps kan eisen of dat dat een maximale streefwaarde is. En vooral rekenen op jaarbasis. Het lijkt me voor T-Mobile in ieder geval weinig zinvol om actief 10Mbps af te knijpen van de 30Mbps.
Er waren (of zijn?) normen of richtlijnen m.b.t. gegarandeerde/minimale/maximale snelheden in opzet, maar het blijft vrij lastig wil dat echt zin hebben denk ik. Lees anders dit eens door:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/met-een-klik-op-de-knop-jouw-internetsnelheid-aanpassen-via-my-t-mobile-thuis-303044
Reputatie 7
Hoi @jellewthuis

Wat @jan kelder aangeeft is helemaal juist. Dit heet in het intrainen van de lijn. Je gaf aan dat fourstack aangaf dat er 51 Mbps mogelijk was. Dan zal je dit ook zeker kunnen halen. Geeft onze verkooppagina het ook aan? Als je daar jouw postcode invult, wat geeft hij dan als maximaal haalbaar aan? Wij bieden geen bonded aan.

Dan kan het nog zijn dat je browser roet in het eten gooit, kun je het ook met de speedtest app proberen? Welke snelheid behaal je daar?

Tot slot wil ik wel benoemen dat wij ook 50 Mbps pakket verkopen als er maar maximaal 30 Mbps haalbaar is. We hebben gekozen voor de pakketten 20/50/100. Bij DSL ligt het maar net aan de situatie wat er maximaal haalbaar is op jouw adres. We zullen natuurlijk nooit 100 aanbieden als er maar 16 Mbps mogelijk is, maar je daadwerkelijke snelheid is afhankelijk van de lijn van de netwerkbeheerder.
Hoi @jellewthuis

Wat @jan kelder aangeeft is helemaal juist. Dit heet in het intrainen van de lijn. Je gaf aan dat fourstack aangaf dat er 51 Mbps mogelijk was. Dan zal je dit ook zeker kunnen halen. Geeft onze verkooppagina het ook aan? Als je daar jouw postcode invult, wat geeft hij dan als maximaal haalbaar aan? Wij bieden geen bonded aan.

Dan kan het nog zijn dat je browser roet in het eten gooit, kun je het ook met de speedtest app proberen? Welke snelheid behaal je daar?

Tot slot wil ik wel benoemen dat wij ook 50 Mbps pakket verkopen als er maar maximaal 30 Mbps halabara is. We hebben gekozen voor de pakketten 20/50/100. Bij DSL ligt het maar net aan de situatie wat er maximaal haalbaar is op jouw adres. We zullen natuurlijk nooit 100 aanbieden als er maar 16 Mbps mogelijk is, maar je daadwerkelijke snelheid is afhankelijk van de lijn van de netwerkbeheerder.


http://www.speedtest.net/result/7429080358 --> Dit is via de website van speedtest.
https://www.speedtest.net/my-result/d/a233c9ae-0533-4113-b400-6b6c08c353ac-->dit is via de app.

Hij gaat dus niet boven de 31 Mb/ps.

Als ik mijn postcode in vul op jullie site, bieden jullie maximaal 50/5 aan, als ik jullie website mag geloven bieden jullie dit niet aan als jullie dit niet kunnen leveren.

Hoe lang duurt het voordat de lijn is ingetraind ? Zijn nu een week verder.

Dit zou dus haalbaar moeten zijn.

/offtopic; grappig dat jouw antwoord direct als beste antwoord wordt gemarkeerd ?
Zijn weer vijf dagen verder, snelheid blijft hangen op 31 mb/ps. De lijn lijkt mij wel ingetraind inmiddels. Wellicht dat t-mobile is op mijn router in kan loggen ? Ik noem maar wat.
Zijn weer vijf dagen verder, snelheid blijft hangen op 31 mb/ps. De lijn lijkt mij wel ingetraind inmiddels. Wellicht dat t-mobile is op mijn router in kan loggen ? Ik noem maar wat.
zelfde hier. Haal met de 2.4ghz slechts 22 mb/s van de 50 mb/s. Op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ staat dat ik 100 mb/s kan krijgen op dit adres. Met de 5ghz frequentie haal ik wel 47mb/s. Op beide frequenties heb ik wel een uploadsnelheid van 25mb/s wat natuurlijk niet kan. Er is sowieso wat mis, maar ik weet niet wat en krijg ook geen reactie van T-Mobile op mijn topic.
Reputatie 7
@jellewthuis Ik heb meteen je verbinding nagekeken en op dit moment komt er inderdaad een maximale snelheid van 32,8 Mbps binnen. Je kan er voor kiezen om de 50 Mbps te houden zodat je de maximale snelheid haalt óf je kan de snelheid terug zetten naar 20 Mbps als dit je voorkeur heeft maar het prijsverschil is zo minimaal (een euro per maand) dat ik je dit eigenlijk af zou raden.

@Emre de maximaal haalbare snelheid is met een bekabelde aansluiting. Via WiFi is de snelheid altijd lager, dit komt door de techniek achter Wifi. Met de 5 Ghz frequentie haal je inderdaad hogere snelheden. In ons WiFi topic vind je tips om je snelheid zo optimaal mogelijk te maken!
Okee, dus als ik het goed begrijp, zeg je het volgende. Niks aan te doen, accepteren, snelheid word niet meer hoger.
Reputatie 3
Dat is wat Brian zegt inderdaad.
Amen (case closed).
Dan ga ik wel bellen. Dan zal er wat mis zijn met mijn aansluiting.
Reputatie 3
Waarom bellen? Zinloos. Er is niks mis met je aansluiting. 32,8 Mbps is gewoon het maximum op je adres.
Als Brian dit namens T-Mobile voor je heeft nagekeken kan je hem gewoon geloven toch?

Er zijn mensen in Nederland die het met minder moeten doen ...
Dat is niet helemaal wat ik er in lees. Er staat niet dat dat maximaal is wat er over de lijn gaat toch ?
Reputatie 3
@jellewthuis Ik heb meteen je verbinding nagekeken en op dit moment komt er inderdaad een maximale snelheid van 32,8 Mbps binnen.
Joh, ik reageer niet om dwars te doen en kinderachtige quotes heb ik niets aan. Er staat wat binnen komt, dus dan verwacht ik dat brian dit vanuit het modem heeft doorgemeten. Wellicht dat brian dit nog wil toelichten, ik ben niet zo thuis in het netwerkjargon.
Reputatie 6
@jellewthuis Probeer in je Huawei HG659 de DSL informatiepagina te vinden, daar vind je de diverse getallen die Brian je ook heeft gegeven (de Downstream lijnsnelheid dus). Zie o.a. deze post hoe dat er uit ziet:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/instortende-snelheid-dsl-298200
Reputatie 3
@tmoesel ach, laat maar ... jellewthuis blijft gewoon vinden dan hij meer snelheid moet krijgen.
(hij zal wel zo'n zeurend en stampvoetend dreinkind zijn dat zijn gelijk wil hebben: "IK WIL MEER!")
@tmoesel ach, laat maar ... jellewthuis blijft gewoon vinden dan hij meer snelheid moet krijgen.
(hij zal wel zo'n zeurend en stampvoetend dreinkind zijn dat zijn gelijk wil hebben: "IK WIL MEER!")


Jouw reactie bewijst dat jij je inderdaad prima thuis voelt in zo een reactie, kleuter. Ik haal graag het maximale eruit, en ga niet zoals jij liggen en " ok, is goed" zeggen. Zit er niet meer in ? Helaas.@tmoesel ga ik doen.
Reputatie 7
@siert en @jellewthuis, laten we het hier alsjeblieft vriendelijk houden en geen aannames over personen doen die we niet persoonlijk kennen.

Jelle, ik help je graag op weg. De snelheid die Brian aangeeft, is inderdaad de snelheid die in jouw modem binnenkomt. Als ik kijk wat er aan maximale snelheid mogelijk is op jouw adres, is dat 47 mpbs. Het lijkt dus alsof er inderdaad iets niet klopt in jouw verbinding. Heb je nog de tip van tmoesel geprobeerd? Zijn de screenshots die je in je eerdere post hebt meegestuurd, met een bekabelde verbinding gemaakt? Ik hoor graag je antwoord, dan kan ik verdere stappen ondernemen.

Reageer