Beantwoord

T-Mobile thuis MODEM en instellingen

  • 29 May 2018
  • 3 reacties
  • 3984 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik ben aan het twijfelen om over te stappen van mijn fixed internet provider naar T-Mobile Thuis.
Nu vraag ik mij echter af, wat mag je bij T-Mobile allemaal aanpassen in het MODEM wat meegeleverd word. Ik heb diverse zaken nu draaien (NAS, en andere servers) die ik via een eigen VPN wil kunnen benaderen, dat moet dus mogelijk zijn... anders stap ik niet over...
Dus wat zijn een beetje de zaken die mogelijk zijn? Heeft het modem bijvoorbeeld een: Bridge modus/ is een DMZ mogelijk, VPN server beschikbaar?
Bedankt voor het antwoord, zo uitgebreid mogelijk wordt erg geapprecieerd.

mvg
Roland
icon

Beste antwoord door pHennyWise 30 May 2018, 15:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Bridge: niet mogelijk met T-Mobile router (DrayTek)
DMZ / Forward IP: wel mogelijk (bijvoorbeeld eigen router)
VPN: mogelijk met eigen (VPN) router/oplossing.

In principe kun je de T-Mobile Draytek vervangen voor je eigen oplossing, zo maak ik gebruik van een Asus RT-AC66U icm een glasvezel converter van TP-Link (MC220L). Dit kan echter alleen als je geen VOIP (telefonie) nodig hebt want die zal niet werken met deze oplossing. Je eigen router zal ook IPTV (en VLAN's) moeten ondersteunen als je daar gebruik van maakt.

T-Mobile Thuis is een goede lijn provider echter de Draytek doet afbreuk aan de kwaliteit. Je moet de rol hiervan minimaliseren of elimineren. Maar in principe is alles mogelijk. Je moet sowieso aan je eigen router al is het alleen maar als je waarde hecht aan kwalitatieve wifi.
Super het is dus net als bij alle andere providers, wil je wat kunnen instellen of een goede wifi dekking... je eigen router :-)
Bedankt pHennyWise voor je reactie!
Reputatie 7
Hoi GeoRolo,

Ik doe ook nog een duit in het zakje! Je kunt als user inloggen op het modem (niet als Admin) en je kunt poorten forwarden, DMZ instellen, een VPN opzetten en ook van buitenaf inloggen op je modem. Bridge is inderdaad niet mogelijk. T-Mobile ondersteunt zulke dingen niet, net als het installeren van je eigen modem, maar daar is deze Community juist bijzonder goed in: lekker puzzelen en buiten de kaders denken. En vooral: elkaar helpen bij uitzonderlijke situaties. Ik hoop je dus graag te mogen verwelkomen bij Thuis! 🆒

Reageer