Beantwoord

T50 Valt geheel weg en komt na minuten weer terug

  • 2 February 2020
  • 8 reacties
  • 844 Bekeken

Hier sinds 4 jan lid van T-mobile vaak valt het modem geheel weg. Dan start deze opnieuw op en dan komt het internet na 5-10 min weer terug. Het is niet het signaal wat wegvalt maar het modem wat uitvalt. Zowel WIFI als bekabeld valt weg Als het het signaal is dan zou het lampje rood branden, maar alle lampen gaan dus geheel uit. Soms dan voor 3 min weer online en dan weer het zelfde. Voorheen Telfort glas zonder problemen zelfde thuis netwerk. Ook al ander modem gehad en nog steed deze problemen. KPN monteurs zijn geweest lijn is goed. Wat ik allemaal al geprobeerd heb:

  • Factory reset
  • Zonder extra aansluitingen op de lan poorten
  • Lan kabel vervangen tussen de media converter en Modem
  • Andere stroomadapter op het modem
  • Modem aangesloten op een andere groep (stop contact)

En als extra. De NTU van KPN weer aangesloten op het actieve deel van de witte unit waar de glazvels uit komt. Dus de NTU van T-Mobile en de Mediaconverter niet gebruikt maar direct een UTP vanuit de glasvezelbox naar het modem. Dus zeker ligt het niet aan de aansluiting of aan de mediaconverter maar aan het modem. Ben wel radeloos baal zo van de overstap.

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 February 2020, 23:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi @WesleyW, daar wordt je inderdaad niet blij van. Op het moment dat de modem wegvalt brand het stroom/power lampje dan nog wel of valt echt de stroom helemaal weg? Hebben wij ook de modem zelf al eens vervangen? Zo te zien is de rest al nagelopen. Ik hoor het graag! 

Verder onderzoek gedaan, Ik heb het Zyxcel T50 modem er tussen uitgehaald en draai nu mijn eigen router...en zoals verwacht super stabiel en geen resets meer de afgelopen 24H. Nu ben ik mijn vaste telefoon aansluiting natuurlijk kwijt en dat wil ik liever niet… 

 

Maar de conclusie: Het T50 modem is niet stabiel in mijn situatie. Het modem is al vervangen en dit geeft het zelfde resultaat.. Dit modem was wel een modem wat de monteur in zijn auto had liggen welke ook al eens gewisseld was… dus misschien heb ik twee keer pech? Ik kan ook niets bedenken in mijn netwerk wat dit model modem onstabiel maakt. Mijn netwerk is gelijk toen ik draaide met de ExperiaBox V8 van KPN en nu met mijn TP-Link P7 / M5 en hetzeflde netwerk is de verbinding ook stabiel.

@Brian wat is de oplossing? internet draait met Vlan 300 (huisgezin is nu rustig… en ik ook gelukkig) ik heb geen TV, maar mijn Telefoon ben ik nu even kwijt en dat kan natuurlijk niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WesleyW 

Zyxel modems zijn best Wel gevoelig voor instabiliteit in het modem wat zorgt voor het opnieuw opstarten van de modem omdat de modem de verbinding verliest.

Ik heb hetzelfde gehad en bij mij ontdekte een KPN monteur al gauw dat er een foutje zat in de modem/defect. Na het krijgen van een nieuwe modem was alles opgelost. Misschien dat jij gelijk hebt en de monteur een ander "gebruikte" modem plaatste die juist ook problemen gaf, ik ben er niet zeker van maar het zou kunnen.

Wat ik had gehoord is dat de stroom adapter van de media converter ook past in de modem en voor problemen kan zorgen dus wordt de juiste adapter wel gebruikt? En als je enkel stroom op de modem zet en de kabel van de media converter in de WAN poort zonder internet of wifi te gebruiken, is hij dan stabiel?

Hallo @WesleyW 

Zyxel modems zijn best Wel gevoelig voor instabiliteit in het modem wat zorgt voor het opnieuw opstarten van de modem omdat de modem de verbinding verliest.

Ik heb hetzelfde gehad en bij mij ontdekte een KPN monteur al gauw dat er een foutje zat in de modem/defect. Na het krijgen van een nieuwe modem was alles opgelost. Misschien dat jij gelijk hebt en de monteur een ander "gebruikte" modem plaatste die juist ook problemen gaf, ik ben er niet zeker van maar het zou kunnen.

Wat ik had gehoord is dat de stroom adapter van de media converter ook past in de modem en voor problemen kan zorgen dus wordt de juiste adapter wel gebruikt? En als je enkel stroom op de modem zet en de kabel van de media converter in de WAN poort zonder internet of wifi te gebruiken, is hij dan stabiel?

 

Bedankt voor je reactie. De adapters zijn correct aangesloten. Beide 12v maar het scheelt 2A tussen die twee adapters. Waneer het modem idle is dan blijft hij stabiel nu voor 18h. Maar dan doet hij dus ook niets. 

Reputatie 7
Badge +15

Toen ik het modem dus ook idle liet (geen bedraad internet en wifi) was hij ook stabiel. Alles dat bedraad was aangesloten werkte vlekkeloos maar zodra er een aantal mensen op wifi zaten begon de modem zomaar te herstarten, dus wifi was de boosdoener toen.

Reputatie 7
Badge +5

@WesleyW 

Misschien jouw oplossing?

In genoemd topic is de Zyxel modem na een UnifiSG Router geplaatst en verwerkt de Zyxel het telefoon gedeelte

@WesleyW

Misschien jouw oplossing?

In genoemd topic is de Zyxel modem na een UnifiSG Router geplaatst en verwerkt de Zyxel het telefoon gedeelte

@yalerta  thanks voor het mee denken… wordt wel een behoorlijke investering. TV heb ik niet alleen die vaste telefoon waar ik mee zit. Ga nu toch proberen de T50 als modem te gebruiken geen DHCP etc etc en dan mij M5 als router in te stellen ipa acces point. Zien of dat ie dan stabiel blijft. Dan heb ik toch mijn telefoon…. werkt dat niet dan zeg ik telefoon op a 2euro per maand, koop ik een ATA (15euro marktplaats)  en een goedkoop jaar abbonoment (8,95) voor een VOIP. ben ik er ook. 

fijne is dat mijn internet nu stabiel is.. jammer dat dat niet mer de apparatuur van Tmobile lukt.

Reputatie 7
Badge +5

@WesleyW

Waarom behoorlijke investering?

Je gebruikt nu al een eigen router die werkt …

Zelf gebruik ik een gigaset N300A-IP Dect basisstation die aangemeld is via een Voip aanbieder  cheapconnect.nl in dit geval. Tmobile geeft hun Voip gegevens niet vrij dus dan maar zonder. Klein nadeel hiervan is dat het een prepaid connectie is maar wel goedkoop :grinning: 

Die gigaset N300A-IP is het basis station kost iets van 55 euro, Dus als je al Dect toestellen hebt is dat een optie.

Vaste Voip toestellen met een draad naar de hoorn zijn b.v. Granstream of Yealink of Cisco/Linksys

Een ATA kastje is een mooie optie, bij het jeugdwerk waar ik als vrijwilliger figureer heb ik een jaar terug een Linksys Spa 2102 geplaatst, werkt (nu) feilloos maar het instellen was wel een dingetje, understatement, je verzuipt in de mogelijkheden en dialstrings.

Reageer