Beantwoord

Te verwachten snelheid T-Mobile Thuis DSL 40/4

  • 8 August 2017
  • 2 reacties
  • 284 Bekeken

Ik vraag mij af welke maximale snelheid ik bij het T-Mobile Thuis 40/4 abonnement kan verwachten. In het verleden heb ik het Telfort 50/5 abonnement gehad en het modem was verbonden met een snelheid van 55/11 (de "attainable" up en downsnelheid van de lijn lag nog een tiental mbps hoger).

Is dit bij T-Mobile Thuis ook het geval, aangezien zowel Telfort als T-Mobile de verbinding bij KPN afnemen? Of "knijpt" T-Mobile de verbinding precies op 40/4 af, ik zou graag 10mbps upload hebben? Het betreft een VDSL2 lijn zonder vectoring.
icon

Beste antwoord door Pilovali 10 August 2017, 14:38

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Op onderstaande site kunt u checken wat uw daadwerkelijke internetsnelheid is, let wel dit werkt alleen voor DSL en glasvezel.
Bovendien moet u er rekening mee houden dat er zeker bij DSL een groot verschil zit tussen theoretische en praktische snelheid, voorbeeld: bij DSL zou u op uw adres volgens de postcodecheck 50mb moeten kunnen halen, in werkelijkheid zal het 30 tot 50% minder zijn, dit wordt ook wel het tuinslang effect genoemd, m.a.w. hoe langer de afstand hoe lager de snelheid.
Bij coax en glasvezel speelt dit effect zo goed als niet.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 5
Als je modem ingetraind wordt op 55/11, dan zal je waarschijnlijk ~40/10 halen bij T-Mobile. De download wordt vaak gecapped, maar de upload niet.
T-Mobile kan dat niet garanderen dat het hoger dan 4 Mbps is. Als het lager is dan 10 Mbps, maar hoger dan 4 Mbps, heb je eigenlijks niks te klagen 😛

Reageer