Beantwoord

terugsturen modem

  • 16 April 2021
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

ik heb vorige week door een monteur mijn nieuwe modem laten plaatsen.
in plaats van dat die kwiebus gewoon die oude meeneemt gooit hij hem ergens in de kelderkast aan de kant.
naja, week later krijg je zon mail dat je dat ding moet terugsturen, afijn, ik die oude modem in de doos van die nieuwe gedrukt en adres erop geplakt, netjes afgegeven op het postkantoor op maandag en verzendbewijs bewaard.
krijg ik doodleuk vandaag een mailtje dat er alsnog kosten in rekening worden gebracht.

leuk verdienmodel, maar hoe snel wil je dat ik die betaling storneer?
ik lees op dit forum de ene na de andere topic over het in rekening brengen van apparatuur die net zo goed door een monteur mee kan worden genomen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 16 April 2021, 14:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Killwizzy 

Het proces van het retour sturen van je modem kan 2 a 3 weken duren en die herinneringen in de tussentijd kan je gewoon negeren.

Zou je het Postnl verzendbewijs hier kunnen uploaden? Een moderator zal het dan voor je nakijken.

2 a 3 weken?
waarom nemen jullie 20 dagen de tijd na een dreigement dat ik iets binnen 8 dagen moet doen?
daarnaast staat in de mail dat ik het binnen 8 dagen nadat mijn abbo is opgezegd moet terugsturen, aangezien die nog gewoon doorloopt, mag ik hem volgens mij in de kast laten liggen tot ik het daadwerkelijk opzeg en dan beide terugsturen?
juridisch niet heel erg waterdicht op deze manier.

Reputatie 7
Badge +15

Ik weet het ook niet echt zeker, ben ook maar een klant.

Omdat je zegt een week geleden kan het zijn dat je nog even moet wachten maar als je alvast het verzendbewijs kan uploaden dan kunnen de moderators alvast wat doen aan die kosten.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Killwizzy, bedankt voor het retourneren van de apparatuur en top dat je meteen het verzendbewijs uploadt! 

Het retourproces kan maximaal twee tot drie weken in beslag nemen, in uiterste gevallen. Normaliter handelt onze distributie dit echter binnen zes werkdagen af. Omdat het op 12 april verzonden is, kan het nog tot ongeveer 20 april duren eer alles volledig retour gemeld is. Geen zorgen, zoals @Waqqas correct meldt, kun je alle onzinnige extra waarschuwingen volledig negeren. We sturen die mails ter herinnering, maar de gechargeerde bewoording en waarschuwende toon mag best relaxter en menselijker toegepast worden.

Ik heb je track & trace-code toegevoegd aan jouw klantprofiel: mochten er ooit issues zijn, dan herstel ik het a la minute voor je.

Een geweldig weekend toegewenst en geniet van de zon (indien mogelijk)!

Reageer