Beantwoord

Thuisnetwerk onbereikbaar

  • 12 September 2018
  • 4 reacties
  • 467 Bekeken

Hallo allemaal,

Vorige week T-Mobile als provider gekregen.
Ik kan nu niet meer op de tv gebruik maken van de gezins-video's die op de laptop staan.
dit kon voorheen altijd wel in de oude situatie.
Vraag:
"wat moet ik doen, om de video's die op mijn pc staan, via wifi op mijn smart-tv af te spelen?"
icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 17 September 2018, 12:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Hoi Polarsoft, goed dat je gelijk aan de slag bent gegaan op de Community. Welkom! Is het wel gelukt om jouw smart TV te verbinden met ons WiFi netwerk? Zolang deze verbinding in orde is, zou het streamen van video's of foto's geen probleem moeten zijn. Over de werking van jouw smart TV kan ik niet veel uitspraak doen. Hoe stream je deze bestanden precies? En krijg je een bepaalde foutmelding te zien? Ik ben erg benieuwd!
Ik had een thuisnetwerk via een router met 192.168.1.x
Na de installatie van T-mobile is dat netwerk er niet meer.
wat kan ik doen om het lokale netwerk weer operationeel te maken?
Alvast dank voor de moeite!
Reputatie 7
Badge +3
@Polarsoft

Welkom op het forum.

Even een paar dingen scherp zien te krijgen;

  1. Je TV is aangesloten via een netwerkkabel of via Wifi?
  2. 192.168.1.x zou dus een ander netwerk kunnen zijn, maar welke zie je wel?
  3. Is de laptop wel verbonden met diezelfde Wifi?
De belangrijkste vraag is wel HOE de TV is aangesloten, want als je dat doet via een switch bij je TV ontvanger met 1 kabel naar je decoder en 1 kabel naar je TV ... dan kan ik je vertellen dat dit niet gaat werken.
Het modem van T-Mobile heeft namelijk op de poorten 1 en 2 internet en op de poorten 3 en 4 TV.
De TV decoder zit aangesloten op poort 3 of 4, maar daar zit dus geen internet signaal bij.

Goed, eerst maar even horen hoe nu precies alles zit aangesloten.
Hallo Pieter_B,
ik ga dat eerst even checken.
dank voor je uitleg!

Reageer