Beantwoord

Tijsduur per device instellen

  • 16 June 2021
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

Mijn zoon gaat volgend jaar naar de middelbare school en krijgt dan voor het eerst eigen devices (Chromebook en telefoon). Om gedoe thuis te voorkomen wil ik graag tijdsduur per dag in kunnen stellen.

Ik weet dat de Zyxel T-50 modem de mogelijkheid heeft om de gebruikstijd per device in te stellen, bijvoorbeeld maandag tussen 8.00 uur en 18.00 uur. Ik wil nu ook graag een maximum tijdsduur instellen, bijvoorbeeld op maandag mag je maximaal 2 uur achter een scherm. Is dit ook mogelijk?

icon

Beste antwoord door eric 16 June 2021, 11:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Nee, dat soort parantel control zit niet in de Zyxel. Dan zou jij moeten programmeren welke devices aan je zoon toebehoren en dan moet de router bijhouden hoe lang een device verbonden is. Als er meerdere devices zijn gaat dat dus mank omdat als er twee verbonden zijn de tijd dan ook twee keer zo snel af moet tellen? En wat als hij 1 device wel aanzet, maar er geen activiteit door hem wordt ondernomen? Er wordt door apps altijd op de achtergrond wel wat data gegenereerd, moet dan dan als tijd tellen of niet?

 

Mijn eigen ervaring is helaas ook dat het voor jongeren heel moeilijk is om zich in te houden, maar het met technology proberen te beperken is heel lastig en uiteindelijk moeten ze ook leren de juiste keuzes te maken voor de situatie dat ze niet meer onder controle mogelijkheden van ouders staan.

 

Mocht je toch controle willen gaan instellen per device, dan zijn er in de app stores allerlei applicaties om dat te doen. Voorbeeld

Reputatie 7
Badge +14

Ook bijna onmogelijk omdat ze online huiswerk moeten maken @Lammergier Ze moeten soms contact zoeken met klasgenootjes, magister kunnen inloggen om cijfers en huiswerk te bekijken enz.

Gun ze dat vertrouwen en maak afspraken. Niet aan afspraken houden dan in het vervolg in huiskamer/keuken schoolwerk maken en je device inleveren, tot je wel betrouwbaar bent. 
Laat het even los je kan altijd nog ingrijpen. 
Ik wens je veel succes in deze voor kinderen ook spannende tijd.

Groetjes!

Dank je wel voor jullie reacties!

Reputatie 7
Badge +4

@Lammergier Volgens mij heeft Google dit ingebouwd middels Family link ik gebruik dit zelf ook voor de android toestellen. met de ouder app kan je ook nog tijd toevoegen of het apparaat vergrendelen. ook moeten ze toestemming vragen om een app te mogen installeren. of kan ik een app uitschakelen.

Reageer