Beantwoord

Tm glasvezel goed voor gamen?

  • 21 September 2022
  • 5 reacties
  • 251 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Dan maar in het kort, geen zin om alles WEEER opnieuw in te typen.

Is die nieuwe glasvezel verbinding goed voor gaming?? Lage latency, geen packetloss?

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 September 2022, 17:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ad_M 

Glasvezel is snel en stabiel internet met de keuze uit 100, 400 of 1000 Mbps. De latency is altijd wel lager dan 5ms, soms iets hoger maar dat zorgt natuurlijk niet voor problemen.

Als alles goed is hoor je ook geen packet loss te hebben dus glasvezel is zeer geschikt voor gamen en als je liever je eigen router wilt gebruiken ipv de standaard geleverde Zyxel dan kan dat ook.

Zorg enkel dat je een VLAN capable router hebt en dan moet het goed komen.

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-539/eigen-modem-wat-zijn-de-vereisten-339306

Hallo @Ad_M 

Glasvezel is snel en stabiel internet met de keuze uit 100, 400 of 1000 Mbps. De latency is altijd wel lager dan 5ms, soms iets hoger maar dat zorgt natuurlijk niet voor problemen.

Als alles goed is hoor je ook geen packet loss te hebben dus glasvezel is zeer geschikt voor gamen en als je liever je eigen router wilt gebruiken ipv de standaard geleverde Zyxel dan kan dat ook.

Zorg enkel dat je een VLAN capable router hebt en dan moet het goed komen.

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-539/eigen-modem-wat-zijn-de-vereisten-339306

Bedankt, dat downloaden is wel belangrijk maar upload is nog belangrijker op top daarvan is gewoon gamen belangrijk omdat ik in die paar uurtjes dat ik kan gamen moet het zo vlekkerloos mogelijk gaan.

Ik zit al jaren te wachten tot er in Delft een keer echte glasvezel komt dus ik wil zo snel mogelijk overstappen.


Ziggo heeft me al genaaid vanaf dat ze Casema heten met dat Demos modem. En ze zeggen elke keer upgrade en datn wordt het duurder en duurder en duurder terwijl ze de hoogte van de upload doorverschuiven naar het hoogste abonnement en je dan laten zitten met een lagere upload voor meer geld.

Ze zijn te gierig dat ze meer betalen voor de upload data. Maar er was gewoon geen andere keuze met hoe zij vals aan de positie gekomen zijn met behulp van de overheid vroeger.

Maar als ik overstap moet dat gamen dus goed zijn, dat lijkt het te zijn dus als het hier eindelijk komt zit ik bij T-Mobile.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ad_M 

Bij afname van een T-Mobile abonnement zijn de download en upload beide meestal rond de 90% van de maximum snelheid dus een flinke verbetering 🙂

Dat 90% van de maximale snelheid vind ik dus maar magertjes @Waqqas , Als je 90% bedoeld van de 1Gb verbinding zit je iets beter, maar 940Mb (94%) moet prima haalbaar zijn, bij de 100 en 400Mb verbinding moet je gewoon de 100% aantikken, zelfs ietsjes meer.

Dat 90% van de maximale snelheid vind ik dus maar magertjes @Waqqas , Als je 90% bedoeld van de 1Gb verbinding zit je iets beter, maar 940Mb (94%) moet prima haalbaar zijn, bij de 100 en 400Mb verbinding moet je gewoon de 100% aantikken, zelfs ietsjes meer.

De 1gbit variant is makkelijk haalbaar met 940 mbit. (94%)

Het 100 of 400 mbit abonnement is niet haalbaar. (Te laag begrensd denk ik) 

Het tikt iets lager aan en de tv stream gaat er van af.

Maar ik moet er duidelijk bij zeggen het is een fractie van de kosten wat ik bij kpn zou betalen.

Dan neem ik die iets lagere snelheid dan het abonnement is graag voor lief.

1gbit abonnement haal ik iets hoger bij T-Mobile dan bij kpn. 

 

 

Reageer