Beantwoord

Tmobile glasvezel modem laten bridge mode inschakelen?

  • 27 February 2021
  • 34 reacties
  • 11313 Bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Ik heb sinds kort glasvezel van Tmobile thuis. Echter zou ik graag mijn modem in bridge mode willen zetten zodat ik mijn eigen router er achter kan plaatsen. 

Is dat mogelijk? Zo nee, hoe dan wel?

Hoor graag wat de andere mogelijkheden zijn.

Gr.

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 March 2021, 13:23

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +5

De vraag waarom Tmobile geen bridge modus ondersteunt is niet belangrijk.

De Tmobile modem kan er HELEMAAL tussen uit als er GEEN telefonie van Tmobile gebruikt wordt.

Eigen router dient wel VLAN te ondersteunen.

In de Asus GT AC11000 zit er geen Vlan, maar lees veel dat je het stukje IPTV moet gebruiken:

Wat ik dan nog meer lees id bij Internet de VID: 300 zou moeten zijn.

 

 

VID haal ik uit dit draadje:

 

Reputatie 7
Badge +15

@oudenesp

Achter internet hoef je alleen VID 300 en PRIO 0 in te vullen, IPTV zal op het nieuwe platform ook over VlAN 300 gaan.

VoIP van T-Mobile zal niet werken op een eigen router.

@oudenesp

Achter internet hoef je alleen VID 300 en PRIO 0 in te vullen, IPTV zal op het nieuwe platform ook over VlAN 300 gaan.

VoIP van T-Mobile zal niet werken op een eigen router.

Ik heb geen bellen in pakket genomen dus prima voor mij

Reputatie 7
Badge +5

In de Asus GT AC11000 zit er geen Vlan, maar lees veel dat je het stukje IPTV moet gebruiken:

Wat ik dan nog meer lees id bij Internet de VID: 300 zou moeten zijn.

VLAN of VID hebben betrekking op hetzelfde. VID is samengevat voor Vlan ID

Een Vlan ID betekent dat er aan elk data pakketje een code wordt meegestuurd. De ontvangende zijde heeft die code (ID) ingesteld zodat de ontvanger (router of switch e.d.) weet welk gedeelte de codering is. Die wordt er dan uitgehaald en de data die over blijft is dan het “schone” data deel.

VLAN worden gebruikt om data stromen van elkaar te scheiden die in dezelfde transport stroom zitten.

Dank jullie voor de uitleg. Denk dat als ik de IPTV (VLAN) deel ga toepassen ik het snelst klaar ben

Vergeet ook niet bij het instellen van VLAN id (300) en Prioriteit (0) de bekabelde en draadloze poorten op ‘All’ te zetten, als ze daar nog niet automatisch op staan.

Op deze manier werkt een Netgear modem (R8000P) rechtstreeks op de glasvezel (het omzetkastje) van T-Mobile. Al heb ik wel het idee dat er bij het werken met mijn eigen modem zo’n 100 Mb van de snelheid af wordt gesnoept.

Mijn ervaring tot nu toe is ook dat bij het aansluiten van een eigen modem via het modem van T-Mobile nog meer van de snelheid af gaat.

Aangezien ik eerdaags mijn vaste telefonie (nu nog Ziggo) ook bij T-Mobile wil onderbrengen, zal ik toch genoodzaakt zijn alles via het modem van T-Mobile te laten lopen.

Vergeet ook niet bij het instellen van VLAN id (300) en Prioriteit (0) de bekabelde en draadloze poorten op ‘All’ te zetten, als ze daar nog niet automatisch op staan.

Op deze manier werkt een Netgear modem (R8000P) rechtstreeks op de glasvezel (het omzetkastje) van T-Mobile. Al heb ik wel het idee dat er bij het werken met mijn eigen modem zo’n 100 Mb van de snelheid af wordt gesnoept.

Mijn ervaring tot nu toe is ook dat bij het aansluiten van een eigen modem via het modem van T-Mobile nog meer van de snelheid af gaat.

Aangezien ik eerdaags mijn vaste telefonie (nu nog Ziggo) ook bij T-Mobile wil onderbrengen, zal ik toch genoodzaakt zijn alles via het modem van T-Mobile te laten lopen.

Ik heb met mijn Asus GT-AX11000 zelfs meer snelheid dan T-Mobile beloofd op een 1 Gigabit verbinding. Ik heb dus geen weggesnoepte snelheiden

Ik heb met mijn Asus GT-AX11000 zelfs meer snelheid dan T-Mobile beloofd op een 1 Gigabit verbinding. Ik heb dus geen weggesnoepte snelheiden

Wat is de officieel beloofde snelheid dan? Meestal is het bij mij tussen de 500 en 600 Mb. Boven de 850 ben ik nog nooit gekomen, en dat was zelfs al een extreme uitzondering.
Testen met mijn Netgear of mijn desktop rechtstreeks op een LAN-poort van de Zyxel lukt niet meer. Het lijkt wel of ze geen van alle nog werken.

Reageer