Beantwoord

Toch niet normaal.... 7 dagen en 0,0 verder

  • 14 September 2022
  • 25 reacties
  • 327 Bekeken

Hi allemaal,

Het kost me echt moeite om niet direct helemaal los te gaan op T-Mobile want hoe dit bedrijf met mensen omgaat is echt met geen pen te beschrijven en is het laatste woord nog niet over gesproken.

Een goede week geleden bel ik TM en vertel dat ik bij ons nieuwe glasvezel abb. voor 8 mnd. een gratis WiFi kastje gratis heb gekregen maar hier geen gebruik van zal maken en het bij mij in de la zal belanden.. Om te voorkomen dat we hier ongemerkt wel kosten aan gaan maken wil ik het graag terug sturen naar TM. Er wordt aangeboden een mail te sturen waarin een link staat naar een retour formulier..

Die mail had ik heel rap in huis alleen de link naar het formulier gaf een 404 error dus ik weer bellen. Werd me gezegd stuur gewoon op dat ding komt goed..!? Dus zou gaan ze bij TM om met de administratie van compleet nieuwe app.!? 

Ik laat hem dus nog wel even liggen.. Maar nog geen uur na mijn telefoontje onze complete internet verbinding offline en niet meer werken! Mijn theorie iemand heeft het verkeerde knopje gedrukt en onze verbinding uit gezet omdat ik een kastje wil terugsturen wat normaal alleen gebeurd wanneer iemand iets opzegt..

 

Zonder een woord te overdrijven ben ik al 7 dagen bezig om onze offline situatie ongedaan te maken zodat we weer internet hebben. Vier verschillende medewerkers van TM hebben mij persoonlijk beloofd mij terug te bellen en de eerste moet nog bellen… Echt om ziek van te worden want ik kan dus ook niet thuis werken, mijn kids blijven langer op school omdat ze thuis hun huiswerk niet kunnen maken..

Drama, drama, drama… En iemand van TM bellen die echt verstand heeft van de zaak ho maar want ik moet ze minimaal 7 werkdagen geven om mijn ticket (die intussen rood moet gloeien van de spoed) voor iemand besluit dat er wel/geen monteur langs moet komen.

 

Ik ben nog geen volle maand klant en heb echt SPIJT als haren op mijn hoofd dat ik over ben gestapt want NIETS maar dan ook echt NIETS is normaal verlopen om de glasverbinding te krijgen waar ik nog geen maand normaal gebruik van heb kunnen maken..

 

Ik schrijf het hiermee van me af wat een beetje helpt maar ben in het echt woest hoe TM met klanten omgaat..

 

Afz. J :-(

 

 

 

icon

Beste antwoord door J. Verhaar 14 September 2022, 15:20

Bekijk origineel

25 reacties

Is er iemand die een manier weet om ons probleem in beweging te krijgen bij TM?

Reputatie 6
Badge +3

Hi @J. Verhaar

Kan je aangeven welke lampjes er branden op de mediaconverter/ONT en het modem? 

Hi @J. Verhaar

Kan je aangeven welke lampjes er branden op de mediaconverter/ONT en het modem? 

Dank je voor je reactie.. kan ik HIER ook een foto uploaden..?

 

Op Zyxel router branden groen: Power, WAN, 2.4G, 5G

En branden niet: LAN,PHONE, SFP
Branden rood: Internet

Op HYAWEI ONT branden groen: Power, WAN

En branden niet de lampjes: PON, LOS

 

Hoop dat dit een beetje een beeld geeft.. 

Reputatie 6
Badge +3

Ja hoor, klik op het afbeeldings icontje 

 

 

Heeft beide kort gewerkt tot ik TM support belde en zelfde uur alles ineens weg…

 

Reputatie 6
Badge +3

Gezien het PON lampje uit is, is er geen verbinding meer met de wijkcentrale.

@Lisa Kan vast iemand oppad sturen omdat na te kijken ;) 

Gezien het PON lampje uit is, is er geen verbinding meer met de wijkcentrale.

@Lisa Kan vast iemand oppad sturen omdat na te kijken ;) 

Dit roep ik al vanaf vrijdag.. 

 

Gezien het PON lampje uit is, is er geen verbinding meer met de wijkcentrale.

@Lisa Kan vast iemand oppad sturen omdat na te kijken ;) 

Ik heb vorige week al iemand van TM support gesproken die remote zelfde constateerde.. maar ze laten ons de 7 werkdagen uitzitten :-(  

Reputatie 7
Badge +6

@J. Verhaar Op de onderste foto is te zien dat de gele kabel een vrij scherpe bocht maakt. Misschien helpt het als je deze een wat ruimere bocht laat maken door hem erboven met bijvoorbeeld een tie-wrap vast te zetten.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @J. Verhaar, ik heb onze techneuten vriendelijk verzocht dit met extreme spoed op te pakken. Volgens mij is het klip en klaar dat er een bezoekje aan de POP moet worden gebracht en dat het GPON-issue daarmee verholpen kan worden. Excuses voor de langere wachttijd. Zodra er een update is, hoor je het meteen.

Kom je in de tussentijd uit de voeten met de mobiele verbinding? Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: onze techneuten hebben het meteen opgepakt en beoordeeld. Er wordt een monteur op locatie gestuurd om eerst alle bekabeling en in-huisapparatuur uit te sluiten, pas daarna kan een conclusie getrokken worden met betrekking tot of het in de POP gesitueerd is. Mijn excuses voor de voorbarige constatering in mijn vorige post.

@J. Verhaar Op de onderste foto is te zien dat de gele kabel een vrij scherpe bocht maakt. Misschien helpt het als je deze een wat ruimere bocht laat maken door hem erboven met bijvoorbeeld een tie-wrap vast te zetten.

Ga ik proberen thnx

 

UPDATE: onze techneuten hebben het meteen opgepakt en beoordeeld. Er wordt een monteur op locatie gestuurd om eerst alle bekabeling en in-huisapparatuur uit te sluiten, pas daarna kan een conclusie getrokken worden met betrekking tot of het in de POP gesitueerd is. Mijn excuses voor de voorbarige constatering in mijn vorige post.

Jason, denkt TM op deze manier echt haar klanten te houden…haha
We zitten nu op dag 8 zonder internet! Nadat jij reageerde ontvang ik ineens een mail van TM om een afspraak te maken. Vroegste is 23 september..!?

Iedere TM medewerker die ik tot nu toe heb gesproken zegt te begrijpen hoe het is zonder verbinding te zitten maar dit is allemaal training taal.. We hebben ook nog bedrijf aan huis en kunnen vrijwel alleen de telefoon aannemen omdat dit via een andere provider loopt… en zeggen dat we minder goed bereikbaar zijn hoelang… geen idee

Als je ons echt wilt helpen dan bel je mij vandaag (je hebt ons klant nummer) en zorg je dat er vandaag een monteur wordt ingepland die regelrecht naar die wijkcentrale rijdt om het op te lossen.
Vorige week heb ik alles al doorgenomen (status lampjes doorgegeven, modem uur uit en weer aan etc…..). Ik zou vorige week vrijdag al worden gebeld om een monteur in te plannen.

Elke monteur die nu bij ons op locatie komt zal zien dat HIER niets aan de hand is en het zoals #TechRacing93 opmerkte niet bij ons ligt. Met alle respect maar dan komt er de 23e iemand van Guidion die preventief alles swapt en 0,0 resultaat.. En dan?! Weer wachten..

Acteer nu eens naar de urgente situatie en behandel ons niet als een stuk vuil zoals we ons nu wel voelen…. Nieuwe klanten als wij worden totaal voorgelogen want het zou allemaal fantastisch sneller worden dan onze Ziggo verbinding…. en fantastische service…

 

 

 

@J. Verhaar Op de onderste foto is te zien dat de gele kabel een vrij scherpe bocht maakt. Misschien helpt het als je deze een wat ruimere bocht laat maken door hem erboven met bijvoorbeeld een tie-wrap vast te zetten.

Helaas geen verbetering.. :-(

Reputatie 7

Hi @J. Verhaar, ik had er graag voor gezorgd dat de afspraak eerder gemaakt kon worden, maar zijn daarvan afhankelijk van onze monteurs bij Guidion. Ik heb daarop direct contact gezocht om deze afspraak te vervroegen, maar is er geen mogelijkheid. Weet dat deze monteur specifiek is aangestuurd om ook de situatie in de wijkcentrale na te lopen en daarbij de verstoring op te lossen. 

De mogelijkheid tot een voucher blijft daarbij zeker nog gelden, zodat je een tijdelijke oplossing hebt voor het probleem. Kan ik dit voor je in orde maken? Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het ook vooral weten. We staan hier voor je klaar.

Hi @J. Verhaar, ik had er graag voor gezorgd dat de afspraak eerder gemaakt kon worden, maar zijn daarvan afhankelijk van onze monteurs bij Guidion. Ik heb daarop direct contact gezocht om deze afspraak te vervroegen, maar is er geen mogelijkheid. Weet dat deze monteur specifiek is aangestuurd om ook de situatie in de wijkcentrale na te lopen en daarbij de verstoring op te lossen. 

De mogelijkheid tot een voucher blijft daarbij zeker nog gelden, zodat je een tijdelijke oplossing hebt voor het probleem. Kan ik dit voor je in orde maken? Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het ook vooral weten. We staan hier voor je klaar.

Goedemorgen Boris, we zitten op dag 8 zonder ‘normaal’ internet. Als je de moeite had genomen iets verder te kijken (klantnummer heb je) had je kunnen zien dat ik al een 2e 4G bundel heb aangebroken omdat ik anders helemaal niets heb.. Maar een normaal bedrijf runnen en een gezin met hun behoeftes (online huiswerk etc.) kun je natuurlijk wel vergeten.. betekent dus ook geen tv of online gamen wat mijn kids na een dag school graag doen als ontspanning..

En dan weten we nu dus dat de 23e een monteur langskomt die gaat zeggen dat het niet bij ons ligt en we dus 0,0 verder zijn.. Ik ben bijna door mijn emoties heen en jij hebt blijkbaar ook geen inbreng bij TM dus waarom reageer ik eigenlijk op dit bericht..

We moeten gewoon heel snel op zoek naar een andere provider en iedereen waarschuwen dat ze de stap die wij hebben gemaakt niet moeten nemen want drama is gegarandeerd..

 

Goedemiddag @J. Verhaar, ik heb onze techneuten vriendelijk verzocht dit met extreme spoed op te pakken. Volgens mij is het klip en klaar dat er een bezoekje aan de POP moet worden gebracht en dat het GPON-issue daarmee verholpen kan worden. Excuses voor de langere wachttijd. Zodra er een update is, hoor je het meteen.

Kom je in de tussentijd uit de voeten met de mobiele verbinding? Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Jason,

Kun je ij die voucher code toesturen, neem aan dat je mijn mailadres hebt?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @J. Verhaar,

Goed dat je het vraagt, ik regel het graag voor je! Omdat Jason momenteel op vakantie is spring ik graag voor hem in. Binnen de kortste keren zal je daarom een code via je email ontvangen. Mocht je nog een tweede kunnen gebruiken, geef het gerust aan en ik stuur je er graag nog eentje toe.

Ik heb er vertrouwen in dat de monteur je morgen goed kan helpen!

Hoi @J. Verhaar,

Goed dat je het vraagt, ik regel het graag voor je! Omdat Jason momenteel op vakantie is spring ik graag voor hem in. Binnen de kortste keren zal je daarom een code via je email ontvangen. Mocht je nog een tweede kunnen gebruiken, geef het gerust aan en ik stuur je er graag nog eentje toe.

Ik heb er vertrouwen in dat de monteur je morgen goed kan helpen!

Ik heb er idd een ontvangen maar om niet zonder te zitten graag nog een idd

Gezien het PON lampje uit is, is er geen verbinding meer met de wijkcentrale.

@Lisa Kan vast iemand oppad sturen omdat na te kijken ;) 

Ik heb vorige week al iemand van TM support gesproken die remote zelfde constateerde.. maar ze laten ons de 7 werkdagen uitzitten :-(  

Vrijdag weer iemand van GD langs geweest en die constateerde ook dat het Wijk Centrale was.. Morgen 20 dagen zonder...

@J. Verhaar Op de onderste foto is te zien dat de gele kabel een vrij scherpe bocht maakt. Misschien helpt het als je deze een wat ruimere bocht laat maken door hem erboven met bijvoorbeeld een tie-wrap vast te zetten.

Helaas geen verbetering.. :-(

Vrijdag kabel preventief vervangen evenals het PON kastje geen verbetering.. 20 dagen verder..

 

Reputatie 7

Hi @J. Verhaar, ik heb je direct van twee extra nieuwe codes voorzien in een privébericht! Dankjewel voor de terugkoppeling en voor jouw engelengeduld. Ik baal er heel erg van dat je nog steeds met problemen kampt. Zojuist heb ik dan ook meteen opnieuw de aandacht gevraagd van mijn collega's om dit issue verder op te pakken en definitief te verhelpen. Nogmaal excuses voor het ongemak. Zodra je weer online bent, dan hoor ik dat graag en ga ik aan de slag met een vergoeding. 

Reputatie 7

Hi @J. Verhaar, ik wil je graag nog voorzien van de terugkoppeling van mijn collega! Mijn collega gaf aan dat er zowel eergisteren als gisteren een afspraak met de netwerkbeheerder stond ingepland om het netwerk te herstellen. Op dit moment wachten we nog op een update van de netwerkbeheerder. Zojuist ben ik een meting gaan uitvoeren en ik werd ontzettend blij om je online te zien. Ervaar je dit sinds gisteren zelf ook? 😁

Reputatie 7

Hi @J. Verhaar, zojuist heb ik jouw aangetekende brief uitgebreid doorgenomen met mijn collega en hier kom ik graag bij jou op terug! Allereerst nogmaals excuses dat dit op deze manier is verlopen en heel erg bedankt dat je zo helder jullie verhaal hebt toegelicht. Ik ben hier in gedoken, omdat ik je zo goed mogelijk verder wil helpen. Klopt het dat je inmiddels wel weer online bent of ervaren jullie nog steeds dezelfde problemen? Ik wil heel graag coulant zijn richting jullie na de issues die jullie hebben ervaren en het feit dat bepaalde (bel)afspraken niet zijn nagekomen. Hier baal ik van, want dit is zeker niet de serice die je van ons gewend bent. Om deze reden wil ik je de mogelijkheid geven om kosteloos jouw contract te ontbinden. Ik hoor graag van je per wanneer jij zou willen opzeggen, zodat we dat in orde kunnen maken. Als je daarnaast kunt aangeven of jullie wel weer online zijn gekomen op 23 september, dan kan ik aan de hand daarvan ook nog een passende compensatie in orde maken. 

Jouw case heb ik daarnaast ook intern in het algemeen aangestipt, omdat ik ervoor wil zorgen dat we op deze manier het proces kunnen verbeteren. Ik hoop dat ik je met deze terugkoppeling kan verblijden en dat we het op deze manier goed kunnen afsluiten. Weet dat je met al jouw extra vragen ook bij mij terechtkunt! ❤

Reageer