Beantwoord

torrent downloads

  • 30 March 2018
  • 9 reacties
  • 1947 Bekeken

Ik zie dat mijn downloadsnelheid in de kelder ligt met gemiddeld 10 kB/s . Zo duurt downloaden onacceptabel lang, hoe komt dat, wordt er geknepen bij het gebruik van bijv. uTorrent.
icon

Beste antwoord door OhMECORe 1 April 2018, 13:59

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Hallo,

Zou je misschien een speedtest kunnen draaien op speedtest.net? Maak je in de kelder gebruik van wifi of bekabeld internet?

T-Mobile mag en kan geen Bittorrent verkeer knijpen.

Groet,
Hi Pilovali,
Een speedtest is niet nodig want downloads van Steam games gingen met gemiddeld 32 Mb/s weliswaar ook niet super snel maar voor mij wel aanvaardbaar, plus dat de online tv ook permanent aanstaat. Zo heb ik de 125 GB van Gears of War 4 via de Windows store in 24 uur binnen gekregen, prima.
Er is hier wel degelijk sprake van knijpen want bij het opstarten van een torrentdownload zie ik aanvankeljk meer dan 2MB down maar na een halve minuut zakt dit in tot
minder dan 10kb/s om daar na langzaam te herstellen tot niet meer dan 200kb/s. Bij mij is alles bedraad, de Wifi staat aan voor de visite. Je opmerking dat t-Mobile geen Bittorrentverkeer kan
knijpen kan waar zijn maar wie doet dat dan wel, er is geen sprake van netneuraliteit i.i.g.
Dank voor je reactie, groet

OhMECORe
Reputatie 5
Welke computer hardware heb je? Het kan misschien zijn dat je hardeschijf (te) traag is, of op z'n laatste lootjes zit. Torrents downloaden veel delen tegelijk en schrijven heel veel aparte delen naar je hardeschijf.
Als je Windows 8+ hebt, zou je taakbeheer kunnen openen en kijken naar prestaties van de hardeschijf?
Goedemiddag OhMECORe,

De snelheid bij het downloaden van torrents is sterk afhankelijk van het aantal peers. Peers zijn gebruikers die dezelfde bestanden als jou aan het downloaden zijn of al hebben gedownload.

Normaal gesproken haal je een hogere snelheid bij een grotere groep peers, maar dit hangt ook weer af van een aantal factoren.

De snelheid die je in bijvoorbeeld uTorrent haalt is dus geen representatie van je werkelijk haalbare internetsnelheid. Een test op www.speedtest.net geeft hier meer inzicht in.
Ik draai Windows 10 pro op mijn PC en als opslag een NAS (via RJ-45). Andere interne opslagschijven geprobeerd,geen verschil.
De peer lijst van zo'n 30 peers vertonen aanvankelijk allemaal een hoge upload snelheid (meestal 1 of 2 met 1 MB/s) maar na enige tijd zakken ze allemaal naar 0,1 kb om daarna enigszins te herstellen. Downloads via bijv. de Windows Store gaan wel oké met zo'n 3 á 4 MB/s, niet grandioos maar goed je kunt niet alles hebben hè. Dank voor de suggesties!
Ah balen dat je de oorzaak niet hebt kunnen vinden. Mijn kennis rijkt niet ver genoeg om je nog meer suggesties te kunnen doen. Google is je beste vriend!

Wat ik wel kan vermelden is dat ik afgelopen week meerdere honderden gigabytes aan data met qBittorrent heb binnen gehaald. Dus je wordt niet geknepen.
Reputatie 7
Hi OhMECORe, ik kan je verzekeren dat wij je verbinding niet afknijpen, zoals terecht opgemerkt mag dit niet in Nederland 🙂 Als je verbinding bij andere programma's wel goed is dan zou ik even kijken naar de juiste instellingen voor uTorrent, zoals jibbewillem al aangeeft zijn FAQ's en Troubleshoots op internet te vinden voor uTorrent. Laat zeker even weten of het gelukt is!
Reputatie 6
Badge
Niet toevallig last van 'Disk Overload 100%' : https://www.neowin.net/forum/topic/1025040-utorrent-disk-overloaded-100/
Deze oplossing (met 8 votes) werkt iig: https://superuser.com/questions/431538/utorrent-disk-overloaded-error

Reageer