Beantwoord

Torrent-verkeer blokkeren

  • 8 April 2019
  • 7 reacties
  • 1300 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Op dit moment zit ik nog bij XS4All, maar ik oriënteer me op andere internet-providers.
Nu heb ik in het Fritz!Box7581-modem van XS4All ingesteld dat Torrent-verkeer geblokkeerd moet worden en dat werkt ook prima.
Ik heb de T-Mobile-servicedesk gevraagd of er een T-Mobile-modem is die dat Torrent-verkeer ook kan blokkeren, maar de servicedesk had geen antwoord. Vandaar mijn vraag op dit forum:
"Is er een T-Mobile-modem is die Torrent-verkeer kan blokkeren?"
icon

Beste antwoord door Sander 10 April 2019, 15:58

Bekijk origineel

7 reacties

Very interesting discussion.

If I understood correctly you are saying, that end user grade modem (Fritz!Box7581) can block torrents?

Any idea how they do that? In my experience you cannot block torrents (at least I failed every time I tried). You can make it a little bit more difficult to use torrents, but you cannot completely block it:

Blocking specific DNS or IP do not work because of extensive mirrors
Blocking specific ports do not help. Torrent can use any popular port (80,8080,433, etc.)
7-layer p2p filter do not work on encrypted packets
Filtering GET strings also has the same issue as above.

What I'm missing?
Hallo OndersteSteen,

Bijzonder bedankt voor je waarschuwing. Ik ben me er van bewust dat ik dan zelf een 7581 moet aanschaffen, maar die worden gelukkig tegen een mooie prijs aangeboden op Marktplaats.
En ja, je hebt gelijk: T-Mobile zal me geen support geven, maar de mogelijkheid om Torrent-verkeer te blijven blokkeren is me te veel waard. Heb ik echt problemen, dan haal ik er tijdelijk de 7581 tussenuit en dan kan ik onderzoeken of dat probleem is ontstaan door de combi met 7581 of dat ik een T-Mobile-probleem heb.

Nogmaals, bedankt voor je waarschuwingen,
Vriendelijke groet,
Geert
Reputatie 3
Bedenk wel dat als je de overstap maakt van XS4all naar T-Mobile en je je Fritzbox 7581 bij XS4all in bruikleen hebt, je deze zult moeten inleveren bij XS4all. En dan zal je een eigen modem moeten aanschaffen.

Hierop krijg je ook geen support van T-Mobile en is het je eigen verantwoordelijkheid als je deze wilt gebruiken i.p.v. de Huawei HG659 waar een firmware op draait die specifiek voor T-Mobile Thuis is ontwikkeld. Eventuele vragen kan je natuurlijk wel hier op het forum stellen, maar dat is het dan ook.
Hallo Hidden en Sander,

Zo stom van me ... ik zit te twijfelen tussen een overstap naar Ziggo of naar T-Mobile, en ik heb in mijn reactie hierboven een paar keer gesproken over Ziggo ipv T-Mobile. Ik kan 't niet meer herstellen dus ... Maxima Mea Culpa. Ik bedoelde uiteraard T-Mobile.

@Hidden!!! Da's wel heel erg goed nieuws. Ik check nog even bij AVM (leverancier Fritzbox) of dat ook heel specifiek geldt voor mijn Fritzbox 7581, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Allebei heel erg bedankt en een vriendelijke groet,
Geert
Reputatie 7
Hoi @ggmar,

Bridge mode bestaat niet bij T Mobile.
Je kan een fritzmodem gewoon gebruiken in plaats van de Huawei van T Mobile.
In de laatste firmware zit zelfs een T Mobile profiel. Het enige wat niet werkt is telefonie met zo,n draadje in de muur.
Hallo Sander,

Bijzonder bedankt voor je reactie. De reden dat ik Torrent-verkeer heb geblokkeerd in mijn XS4All modem is dat de ADSL-lijn op mijn naam staat, maar dat ik een aantal huisgenoten heb die graag af en toe een film willen downloaden. Ik heb ze wel verteld dat illegaal downloaden niet over mijn ADSL-lijn mag, maar ik heb uiteraard geen controle over hun Internet-gebruik. Vandaar dat ik het zo prettig vind dat ik in de Fritzbox 7581 van XS4All gewoon helemaal kan uitsluiten. Ik heb het getest en 't werkt 100%.
Voor mij is die Torrent-blokkerings-optie zo belangrijk dat het zelfs een voorwaarde is om wel-of-niet over te stappen van XS4All naar Ziggo.
Als het niet kan in een Ziggo-modem, maar ik krijg de garantie dat de blokkade wel werkt indien ik een Fritzbox 7581 koppel met een Ziggo-modem, dan is het wat mij betreft ook prima, dan koop ik wel een eigen 7581 (die nu geïnstalleerd is, heb ik in bruikleen van XS4All).

Ik heb begrepen dat er wel mogelijkheden zijn om het Ziggo-modem in een zogenaamde Bridge-mode te zetten en dat de Fritzbox dan gewoon als gebruikt wordt, maar blijft dat ook die Torrent-blokkering actief?

Als je deze reactie van me leest, wordt mijn vraag dan wat helderder?

Bovenal: bedankt voor je hulp!!! Waardeer ik bijzonder.
Vriendelijke groet,
Geert
Reputatie 7
Hoi @ggmar,

Wat leuk dat je bij ons komt buurten! Je bent meer dan welkom. :)

Wat betreft torrents ben ik enigszins op de hoogte en help je dan ook graag verder. Ik heb direct ook vragen voor jou. Om te beginnen met het modem. We leveren de Huawei HG659 uit en hier draait een firmware op die specifiek voor T-Mobile Thuis is ontwikkeld. Je kunt in het modem allerlei zaken regelen, zoals portforwards, DMZ en time-schedules. Het blokkeren van torrents zal niet zo makkelijk gaan. Ik zou dan ook graag willen weten waarom je graag torrent-verkeer wilt blokkeren. Als je geen torrent-client actief hebt, gebeurt er namelijk ook niet zoveel qua torrent-verkeer. Maak je gebruik van een bepaalde torrent-software? Dan kun je vaak in die software allerlei instellingen aanpassen om jouw doel te bereiken. Als het gaat om bepaalde domeinen weg te filteren (bijvoorbeeld vanwege internetgebruik door kleine kinderen) dan raad ik aan om hier bepaalde software voor te gebruiken. Op die manier heb je veel meer controle over blokkeren van bepaalde content.

Heb ik je hiermee op de juiste weg geholpen?

Reageer