Beantwoord

Traag bekabeld Internet

  • 10 February 2019
  • 2 reacties
  • 215 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb eigenlijk van af ik klant ben al een probleem met de snelheid wat ik niet opgelost krijg.
zodra de ik mijn router opnieuw opstart zijn de problemen weg maar komen binnen een paar uur weer terug dit is zowel bedraad als op de wifi. Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben ik ben nu niet echt blij als ik betaal voor een 500/500 Verbinding vind ik 50/5Mb niet echt leuk meer. Zie afbeelding
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
Met Vriendelijke Groet
Freddy Mulder

icon

Beste antwoord door Sander 15 February 2019, 11:52

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Als men gebruik maakt van de Draytek zal via WiFi nooit een hoge snelheid worden behaald, dit heeft te maken met de beperkingen van dit modem, het grote euvel is dat de Draytek alleen over 2,4Ghz beschikt.

Er zijn klanten zoals ik die dit oplossen door zelf een goede router (Asus, Sitecom, Linksys of ander goed merk achter de Draytek te hangen, en deze als router gebruiken.
Reputatie 7
Hoi @Freddy Mulder,

Ik kijk graag met je mee hoe we dit kunnen verbeteren!

Voor Wifi zijn er vele factoren die invloed kunnen hebben op jouw snelheid. Daarvoor kun je met deze tips het maximale halen: Wifi-tips.

Bekabeld zou je natuurlijk gewoon die 500 Mbps moeten kunnen halen. Hiervoor heb ik een korte checklist opgesteld. Zou je deze stappen willen doorlopen?
Er zijn een aantal oorzaken waardoor je jouw maximale snelheid niet kan halen.
1. er wordt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100 Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset)
2. er wordt gebruik gemaakt van een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. er wordt gemeten vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app.
4. software matige beperking zoals een firewall
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet)
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration

Laat je ons weten wat het resultaat is van deze tips en stappenplan? 🙂

Reageer