Beantwoord

Traag internet na 20u

  • 13 October 2022
  • 45 reacties
  • 872 Bekeken


Toon eerste reactie

45 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor het doorgeven @ErikHo! Het onderzoek loopt nog, we houden je op de hoogte. Voor nu toch een fijne zondag toegewenst!

Bij deze de downloadlink naar twee screenshots (overdag) en een filmpje van een test in de avond. Zoals je kan zien krijgt de speedtest soms helemaal geen verbinding, en wanneer deze verbinding krijgt duurt het even voordat er iets gebeurd. En dat is aan de hand bij van alles: mail openen, muziek luisteren, films kijken - het duurt (soms heel lang) voordat de app of website verbinding krijgt met de server. Soms geeft ie ‘t gewoon op (no connection), en soms duurt het oneindig voordat je iets kan bekijken/beluisteren. En daarbij zie je in de video dat de snelheid bij lange na niet de 100mb/s haalt die is beloofd met glasvezel. Niet okee, en tot nu toe ben ik erg ontevreden over het overstappen naar het zogenaamd ‘stabiele en snelle’ glasvezel van T-mobile. 

Zelfs het plaatsen van deze comment duurt om de een of andere reden nu in de avond oneindig lang....

https://wetransfer.com/downloads/3b6055d8dd86d735de9fae3a254ce6a020221110193117/5acd576983edcf00128cd330dabecaf720221110193138/dea029

 

 

 

 

Inmiddels is de monteur geweest en heeft het probleem kunnen onderkennen. Hij heeft het probleem doorgegeven aan de beheerder van het netwerk, geloof ik...

Ik wil heel graag op de hoogte gehouden worden van de voortgang. Hoe kan dat worden verzorgd?

 

Hier nog een gebruiker van T-Mobile Glasvezel met exact hetzelfde probleem. Overdag alles prima, s’avonds een brok ellende. Modem herstarten etc. het heeft geen effect.

Reputatie 7

Hi @ErikHo, ik wil graag de terugkoppeling van mijn collega met jou delen! Hij heeft nogmaals naar jouw situatie gekeken. Hij vermoedt dat de oorzaak anders is. Omdat je eigen wifi versterkers of powerline adapters hebt, hebben deze wifi extenders 's avonds mogelijk issues omdat iedereen thuis is en de wifi extenders continu van kanalen switchen. Hierdoor ervaar je wifi issues. Kun je bekabeld (direct op de modem) 's avonds een speedtest uitvoeren met een laptop? Als de snelheid dan in orde is, dan is daarmee het vermoeden van mijn collega bevestigd. Testen door de wifi extenders te ontkoppelen en 's avonds te testen kan ook helpen. Kun je hiermee uit de voeten? 💪

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ErikHo, ik zie gelukkig dat er inmiddels toch voor een monteur op locatie is gekozen. Je hebt deze afspraak al gemaakt, dat is fijn. Super veel succes komende week en hou het topic up to date. Ik ben benieuwd naar de uitkomst!

Hi @ErikHo, ik wil graag de terugkoppeling van mijn collega met jou delen! Hij heeft nogmaals naar jouw situatie gekeken. Hij vermoedt dat de oorzaak anders is. Omdat je eigen wifi versterkers of powerline adapters hebt, hebben deze wifi extenders 's avonds mogelijk issues omdat iedereen thuis is en de wifi extenders continu van kanalen switchen. Hierdoor ervaar je wifi issues. Kun je bekabeld (direct op de modem) 's avonds een speedtest uitvoeren met een laptop? Als de snelheid dan in orde is, dan is daarmee het vermoeden van mijn collega bevestigd. Testen door de wifi extenders te ontkoppelen en 's avonds te testen kan ook helpen. Kun je hiermee uit de voeten? 💪

De Guidion monteur heeft dit vorige keer al gedaan; hij is langsgeweest na 20u, de hele installatie nagelopen, alle externe kabels losgekoppeld, modem vervangen, en heeft nogmaals een test gedaan. Het resultaat was hetzelfde; het internet was niet goed, connectie met de server duurde erg lang. Dit is dus al getest, dit is al bevestigd.

Hi @ErikHo, ik wil graag de terugkoppeling van mijn collega met jou delen! Hij heeft nogmaals naar jouw situatie gekeken. Hij vermoedt dat de oorzaak anders is. Omdat je eigen wifi versterkers of powerline adapters hebt, hebben deze wifi extenders 's avonds mogelijk issues omdat iedereen thuis is en de wifi extenders continu van kanalen switchen. Hierdoor ervaar je wifi issues. Kun je bekabeld (direct op de modem) 's avonds een speedtest uitvoeren met een laptop? Als de snelheid dan in orde is, dan is daarmee het vermoeden van mijn collega bevestigd. Testen door de wifi extenders te ontkoppelen en 's avonds te testen kan ook helpen. Kun je hiermee uit de voeten? 💪

De Guidion monteur heeft dit vorige keer al gedaan; alle externe kabels losgekoppeld, en heeft nogmaals een test gedaan. Het resultaat was hetzelfde; het internet was niet goed, connectie met de server duurde erg lang. Dit is dus al getest, dit is al bevestigd.

Waarom is anders KPN langsgeweest? Het probleem ligt niet bij mij. Ik heb nu ettelijke malen speedtests gedaan, getest met en zonder powerline, alles is vervangen.

 

Mijn geduld is op. Ik wil van dit contract en glasvezel, af en en naar een andere aanbieder. Het internet was met DSL - vóór overschakeling naar glasvezel - prima. In exact dezelfde setup van powerlines etc. Het probleem ligt niet bij mij, en blijkbaar kunnen jullie het niet oplossen.

Reputatie 7

Hi @ErikHo, dankjewel voor deze terugkoppeling! Ik had gehoopt dat de monteur het mysterie kon ontrafelen en op kon lossen. Fijn dat je het even hebt aangekeken. Kun je al aangeven of het gisteravond beter was dan voorheen? Zo niet, dan ga ik hier namelijk graag voor je achteraan. 

Reputatie 7

Hoi @ErikHo, dat is een zeer goede vraag. En dat gaan we tot op de bodem toe uitzoeken. Hiervoor hebben we de technische dienst ingeschakeld en zij voeren dit onderzoek uit. Zodra er meer duidelijkheid is, hoor je het van ons!

En het is inmiddels alweer meer dan een week later. Een filmpje kijken ‘s avonds zit er niet in, zelfs de internetradio doet het niet meer na 20u. Ik vraag me toch sterk af of ik hiermee niet een hele grote fout begaan door glasvezel te nemen van t-mobile wel. Ik hoop dat er voor het nieuwe jaar toch echt een oplossing komt, en ik stap zsm over naar een andere provider. 

Reputatie 7

Hi @ErikHo, heel erg bedankt voor het aanstippen! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken, want ik neem deze taak graag op mij. Ik heb goed nieuws: mijn collega van de technische dienst heeft gisteren gelijk KPN aangestuurd aan de hand van de bevindingen van de Guidion monteur. Ze gaan dan ook zo snel mogelijk contact met jou opnemen. Houd er rekening mee dat je anoniem gebeld kan worden of een sms gaat krijgen met daarin de afspraaktool. Laat je het hier weten als de afspraak is ingepland? Dan weet ik zeker dat het helemaal goedkomt! 😁

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ErikHo & @hubkesdag,

Bedankt voor jullie meldingen! Het viel mij op dat er een aantal klanten traag bekabeld Internet hebben in de avonduren voor een specifieke netwerkbeheerder waar wij mee samenwerken. Hiervoor heb ik inmiddels dit topic opgericht: 11-11-2022 Mogelijk 's avonds traag bekabeld Internet.

@hubkesdag graag neem ik jouw dossier ook mee in de navraag die ik hiervoor heb uitgezet, alleen heb je jouw Community account nog niet gekoppeld aan jouw T-Mobile Thuis account. Daarom wil ik je graag vragen om de volgende gegevens met mij te delen in een privébericht:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van je IBAN.

 

Ik hoop jullie snel meer duidelijkheid te kunnen geven!

Reputatie 7
Badge +8

@ErikHo Je kunt eventueel privacy gevoelige informatie op de screenshots wegblurren. Via een privébericht is het namelijk niet mogelijk om screenshots te sturen. Een andere optie is bijvoorbeeld een Wetransfer bestand te maken en de downloadlink met ons te delen. Dan moet het ook lukken! 😁

Dank voor het doorgeven @ErikHo! Het onderzoek loopt nog, we houden je op de hoogte. Voor nu toch een fijne zondag toegewenst!

Fijn, ik ben blij dat er iets wordt ondernomen. Op welke termijn kan ik iets verwachten? Het is niet de eerste keer dat ik bij T-mobile met een vage belofte eindeloos heb mogen wachten (en uiteindelijk opnieuw zelf erachteraan te gaan) op verbetering.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ErikHo, ik zie dat de bevestiging op 19 januari 2023 verstuurd is per e-mail. Kan het zijn dat deze per abuis in jouw spambox beland is? Ik zet hieronder alsnog de bevestiging neer zodat je deze inzichtelijk hebt:

 

Reputatie 7
Badge +4

Zoals te lezen is in de update in het gelinkte topic achten wij de kans zeer klein dat dit een algemeen probleem kan zijn omdat iedereen op aparte servers zit. 

Met de duidelijke en adequate informatie die wij tot nu toe van je hebben gekregen @ErikHo stuur ik graag een Guidion monteur bij je langs. De monteur zal reserve bekabeling en apparatuur bij zich hebben en ik weet zeker dat de monteur een hoop voor je kan betekenen. Binnenkort ontvang je van hen een email en SMS met daarin een link naar hun digitale agenda. Hiermee moet dit snel opgelost zijn! 😃

@hubkesdag graag kijk ik voor jou naar een oplossing op maat. Zou je daarvoor de gevraagde gegevens alsnog door kunnen sturen. Samen hebben we vast snel de onderste steen boven! 🙂

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ErikHo, ik had erg gehoopt dat het bezoek van de KPN NetwerkNL monteur meer vruchten af zou werpen! Ik heb het onderzoek voor je heropent en ik hoop dat we snel progressie kunnen boeken. Het lastige is dat wij via Guidion de situatie binnenshuis en via KPN NetwerkNL de situatie buitenshuis hebben gecontroleerd. Daarom durf ik niet te zeggen wat de vervolgstap gaat zijn. Ik zal alle informatie die tot nu toe bekend is bundelen en ik hoop hier snel een slag voor je in te slaan, dit moet absoluut voor je rechtgezet worden!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ErikHo, dat is klare taal! Ik moet zeggen dat ik verrast ben dat er weer een monteur van Guidion is aangestuurd. Als ik het goed begrijp lukt het niet om er met de tips van @Lisa uit te komen. Daarom ga ik een second opinion aanvragen bij de technische dienst én aangeven dat er al een monteur na 20:00 is geweest. Tegelijkertijd raad ik je aan om alsnog een afspraak met Guidion in te plannen zodat de technische dienst meer reden heeft om tot andere middelen over te gaan.

Ik hoop heel snel voor je progressie te boeken, hier wil ik je niet mee laten zitten!

Hoi @ErikHo, je kunt binnen maximaal vijf werkdagen een concrete update/de oplossing verwachten. Uiteraard streven we ernaar dit te versnellen waar mogelijk! 

Mochten we tussentijds een update tegen het lijf lopen, dan delen we die direct met je in dit topic.

 

Goed, inmiddels zijn we meer dan een week verder, en ik heb nul reactie en nul verbetering. Nogmaals de vraag: op welke termijn kan ik verbetering verwachten? 

Reageer