Beantwoord

Trage upload en packetloss in het T-Mobile corenetwerk



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

149 reacties

@Boris Bedankt voor de update. Fijn om te horen dat jullie hebben gezien dat het aan jullie netwerk ligt. Nu hopen dat de derde partij het snel opgelost heeft. 

Heb je iets van een tijdspad waarin we verbetering gaan zien?

Hi allemaal,

Ik moet ook zeggen dat ik enorm baal van de huidige situatie. Met de oplevering op ons Glasvezelnetwerk had ik gehoopt dat een vlekkeloze snelheid was gegarandeerd. Niks blijkt minder waar te zijn en ik steek daar ook echt m'n hand voor in de eigen boezem. 

Ik heb nogmaals de problematiek doorgenomen en met de korte lijntjes met de technische dienst gewerkt. Kijkend naar de issues die we tegenkomen, zorgen we ervoor dat iedereen die de problemen nog ervaart individueel zal worden opgepakt. We doen er echt alles aan om de snelheid te fixen, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat we vinger nog niet op de zere plek hebben weten te leggen. We houden jullie op de hoogte via dit topic.

@Boris 

Vandaag na enkele storingen en buffering op steams eens weer naar mijn upload snelheid gekeken.

Deze blijkt weer te zijn gezakt naar max 40Mbps ipv de laatst geteste 900+Mbps.
Hiermee concludeer ik dat het probleem in z’n geheel nog niet verholpen is.
Alleen laatste keer op individueele correctie dan wel.
Vraag is dus ook, of er weer naar gekeken kan worden?

 

Mvg Erik Sander

Reputatie 7

Hi @dovab,

Om eerlijk te zijn durf ik er geen tijdstip aan vast te plakken. Wél zijn we elke dag in contact met onze technische diensten om hier updates over te krijgen. Ik hoop dan ook op maandag een nieuwe update te krijgen met nieuws over de situatie. We houden jullie in ieder geval op de hoogte.

Reputatie 1

Afgelopen nacht bijna even de 200 Mbit aangetikt:

Verder blijft het akelig stil v.w.b. een oplossing. 

@Jason Misschien handig om dit topic dan even door te zetten naar de specialist. We wonen allemaal namelijk in dezelfde regio en ervaren dezelfde problemen.

Hierbij overigens een mooie grafiek van hoe de snelheid bij mij is van de afgelopen 24 uur. Deze grafiek is het resultaat van elke 10 minuten een speedtest doen.

Wat opvalt is dat zowel de uploadsnelheid als de downloadsnelheid niet in de buurt van de 1000mbit komt en enorm fluctueert.
 

 

 

Reputatie 7

Hi @Sandaman ,

Dank je wel voor je bericht! We staan dagelijks in contact met onze technische specialisten. De laatste update is dat er een aansturing is gedaan om de situatie op locatie te bekijken en eventueel te verhelpen, maar is daar nog geen terugkoppeling op geweest. Ik wil dan ook graag deze terugkoppeling afwachten voordat er een duidelijke update kan worden gegeven. Omdat het hierbij toch een groter probleem is gebleken dan aanvankelijk gedacht, is het individueel oppakken van de problemen anders ingeschoten door middel van dit topic. Transparantie is belangrijk in dit geval, zo ook duidelijke communicatie. 

Wat betreft de bestelling status; dat hoeft geen probleem te zijn voor het lopende onderzoek. Ik heb wél direct iemand van de technische dienst aan de mouw getrokken om deze recht te trekken. Mijn welgemeende excuses! 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Fijn om te zien dat er verbetering worden gemerkt. Afgelopen nacht is er een work-around live gezet binnen het netwerk om het de impact af te doen laten nemen. Mochten er onverhoopt toch signalen komen dat de uploadsnelheid daalt, dan hoor ik het graag. Voor nu doet hoop in ieder geval leven! 

@Boris Hierbij de recente speetests

Reputatie 1

Omdat het hierbij toch een groter probleem is gebleken dan aanvankelijk gedacht, is het individueel oppakken van de problemen anders ingeschoten door middel van dit topic.

 

@Boris Zou je concreet kunnen uitleggen wat er nu precies gaat gebeuren?

Zoals @RHindriks al aangaf is het een algemeen probleem in de regio Emmen. Individueel aanpakken lijkt me daarom niet zinvol, overigens heb je grote kans dat de 50/50 en de 100/100 klanten zich niet eens melden vanwege de langzame upload en mogelijk al helemaal dit topic niet vinden. Die melden zich bij helpdesk om na een week een antwoord te krijgen in de trend van:

"Dank u wel voor uw email, op dit moment heeft onze Backoffice een onderzoek opgestart. Wij doen er alles aan om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Ik wens u een fijn weekend” 

 

@Geim Dit doe ik met mijn Home Assistant installatie met de speedtest integratie.

Reputatie 7
Badge +16

@dovab, @Geim en @Ruben0s: Ik heb jullie cases doorgestuurd naar onze specialisten zodat het verder onderzocht kan worden in de regio. Bedankt voor jullie meldingen, ik houd jullie de komende tijd op de hoogte van eventuele ontwikkelingen/updates!

Mijn gemiddelde upload lijkt omhoog te zijn gegaan de afgelopen week, maar mijn download en upload snelheid komen bij lange na nog niet in de buurt van de 1Gbps.

 

@Boris Komende donderdag heb ik een afspraak staan voor een monteur, maar ik heb niet het idee dat hij iets kan doen aan de situatie. Mij lijkt het dan ook verstandig om deze niet door te laten gaan, zodat hij naar iemand toe kan waar het wel nuttig is. Wat vind jij?

Sinds gisteren zit ik op het "nieuwe" glasvezel netwerk van T-Mobile en ervaar ik ook een hele lage upload snelheid ondanks mijn 1000 mbps glasvezel abonnement. Dit is ook in de regio Emmen.

Nu zit ik gemiddeld op 30 mbps upload terwijl dit voordat ik over ging altijd rond de 90-95 mbps was (met een 100mbps abonnement).

@Boris enig idee wanneer dit probleem structureel wordt opgelost voor de mensen in Emmen en omstreken? Ik begin na het lezen van dit topic te twijfelen of ik de juist keuze heb gemaakt om over te stappen naar jullie "nieuwe" netwerk.

Reputatie 1

Hallo dovab en justethical. Jullie zijn beide gisteren aangesloten en hebben hetzelfde probleem. Bij T-mobile zal je engelengeduld moeten hebben. Na 2 maand denken ze namelijk nog steeds dat het ergens fout gaat bij jullie thuis (lees ze pakken het probleem individueel aan). Er komt dan een Guidion monteur langs en die gaat dan zeggen dat hij het probleem niet kan oplossen en in regio Emmen hier alleen maar tegenaan loopt. Boris vraagt vervolgens dan aan de netwerkspecialisten om te kijken of er iets is en wordt vervolgens afgewimpeld met een antwoord dat ze niks kunnen vinden. Na 2 maanden begint het riedeltje weer van vooraf aan.

 

Sterkte.

Is dit topic alleen voor Emmen of wordt dit probleem ook in andere steden bekeken? In Den Haag ook weer een trage upload.

 

 

Ik krijg net een email van T-Mobile:

 

Beste klant,
 
Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!
Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden.
 

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

En warempel, de uploadsnelheid ligt opeens rond de 900Mb/s.

Iemand een idee wat er opgelost/gebeurt is?

nu maar hopen dat het zo blijft!!!

 @Boris Kun jij evt aangeven wat er veranderd is, waardoor de upload snelheid nu weer op normaal niveau is?

M.v.g. Erik Sander

Reputatie 1

In regio Emmen is bij mij nog niks verbeterd. 

Reputatie 1

@dovab Zal ik die eens aanslingeren. Draait bij wel op een Pi 3b, meen dat die op de ethernetaansluiting op 330Mbit blijft hangen, maar da's voldoende om mijn upload te loggen.

 

@Jason Kun  je daar een termijn aan verbinden?

Ik zit nog in mijn eerste 14 dagen sinds de oplevering (alhoewel je jezelf kunt afvragen of de lijn wel opgeleverd is met een upload die tussen de 0,5 en 3% van de beloofde snelheid ligt) en loop er sterk aan te denken om weer terug te stappen naar een WBA provider binnen de bedenktijd, als er geen termijn voor een oplossing komt.

Overigens kan ik ook T-mobile in gebreke stellen, omdat er niet geleverd wordt wat er beloofd is.

Ook hier in Zwartemeer is de upload nog steeds een drama. Kun je zo onder het contract uit vanwege het leveren van een wanprestatie?

@Geim Ik heb mijn USG ook maar eens gecheckt en zie precies hetzelfde. Op mijn overgangsdatum (1 december) is mijn upload ook volledig ingestort. 

 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Ik wil jullie bedanken voor het geduld en de constante updates. Er is inmiddels voor gezorgd dat het probleem is aangekaart bij onze netwerk specialisten en is er een onderzoek gestart. Ik hoop jullie zo snel mogelijk van een update te kunnen voorzien met meer informatie, maar weet dat we bovenop de zaak zitten. We nemen jullie feedback hoog op en met jullie hulp hopen we de uploadsnelheid en packetloss te verbeteren/ op te lossen. Mochten er in de tussentijd vragen zijn, laat het vooral weten. Vragen zet ik graag door naar de specialisten. 

Inmiddels is mijn verbinding grotendeels stabiel. Bedraad heeft 0% packet loss de afgelopen dag. WiFi nog wel af en toe, maar ik denk dat dit ligt aan de router die er tussen staat.

93221 packets transmitted, 93213 packets received, 0.0% packet loss

Download: 927.4 Mbit/s & Upload:901.5 Mbit/s

 

Traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 64 hops max, 52 byte packets

1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  1.017 ms  0.619 ms  0.439 ms

2  1-168-177-143.ftth.glasoperator.nl (143.177.168.1)  2.765 ms  3.368 ms  3.179 ms

3  10.10.13.133 (10.10.13.133)  4.648 ms  4.757 ms  4.556 ms

4  10.10.12.61 (10.10.12.61)  4.444 ms  4.592 ms  4.631 ms

5  10.10.80.145 (10.10.80.145)  4.143 ms  4.513 ms  4.360 ms

6  ams-ix.as13335.net (80.249.211.140)  7.291 ms * *

7  one.one.one.one (1.1.1.1)  5.919 ms  5.874 ms  5.733 ms

In regio Emmen is bij mij nog niks verbeterd. 

@Ruben0s 

 

Bij mij ook niet, ik heb het vermoeden dat het monteurbezoek morgen ook niks gaat helpen zoals jij zei.

Hi @Boris,

Zojuist heb ik je in een prive bericht de gevraagde informatie gestuurd. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee, zodat ik weer van een snelle internet verbinding kan gaan genieten!