Beantwoord

TV en internet over Devolo dLan 650 triple+

  • 28 December 2018
  • 7 reacties
  • 593 Bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Ik heb er al veel over gelezen op het forum, maar kan de verschillende topics nog niet aan elkaar knopen.
Dus vandaar toch even een apart topic.

Ik heb een draytek vigor 2132f met de aparte poorten voor internet 1 en 2 en voor TV 3 en 4.
Ik had TV lopen over de devolo 650+, maar nu met een PS4 er bij wil ik die ook graag over de devolo laten lopen, i.v.m. slechte wifi en geen kabeltrek mogelijkheden.

Nu lees ik wel verhalen van mensen waarbij het middels poort 4 en VLAN is gelukt, maar bij mij werkt dat nog niet en krijg ik het in de Draytek nog niet voor elkaar. Poorten 3 en 4 kan ik niet VLANen, aanvinken.

Heeft iemand nog tips en suggesties?
Ik beb dus één devolo met één netwerk ingang en één met drie, het liefst schaf ik geen extra spullen aan.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Sander 2 January 2019, 13:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Zo, dat is een mooie set-uo @MvS1981. Ik ben heel benieuwd of het is gelukt met de PS4, ik krijg het zelf thuis niet voor elkaar ondanks dat ik door het hele huis ongeveer 200 Mbit haal. Maar mijn PS4 is al een redelijk oud beestje dus misschien heeft het daar mee te maken 🙂
Reputatie 1
Heren,

Bedankt voor de reacties. Ik heb uiteindelijk een TP-LINK AV1000 aangeschaft.
Aangesloten op het lichtnet en alles werkt voor alsnog perfect.
TV gaat via de TP-LINK en de internet voor de TV en PS4 over de Devolo, dit gaat vooralsnog prima.
Gelijk ook een Ubiquiti UniFi AP-AC-LR gekocht voor mooi Wifi bereik voor op zolder.
Ben wel benieuwd of de snelheid voor de PS4 dan ook over de Wifi beter is. 🤔
Dat moet ik nog uittesten.
Reputatie 7
Hoi @MvS1981,

Tof dat je eerst op de Community hebt gekeken! Er staat hier namelijk best veel informatie over de devolo's (zoals hier: tips over draadloos TV-kijken). Wat betreft jouw vragen, dan komen er enkele lastige hobbels tevoorschijn. Twee verschillende signalen (één voor internet en één voor TV) over één devolo versturen, dat wordt 'm niet. Je kunt natuurlijk twee devolosets gebruiken, maar dan heb je mogelijke problemen met een verstoord signaal, zoals Folkert aangeeft. Het elektriciteitsnet is niet gemaakt om een internetsignaal door te geven, laat staan twee! Tot zover de hindernissen, nu mogelijke oplossingen!

Modem verplaatsen
Het meest rigoureuze, maar wel de allerbeste oplossing, is om het modem te verplaatsen. Je gaf aan dat er geen kabel getrokken kon worden. Wellicht is het dan een idee om het aansluitpunt te verplaatsen naar een locatie waar de TV staat. Hiervoor moet uiteraard ook een kabel getrokken worden, maar daar zijn de professionals dan voor. Het kostenplaatje zal dan ook wat hoger zijn.

Verschillende groepen
Wellicht kun je wel een kabel trekken naar een andere stroomgroep. Zolang je maar één devoloset gebruikt per stroomgroep, dan zullen ze elkaar niet hinderen.

Kabel
Veruit de beste prestaties krijg je met een kabel (boven Wifi en devolo). Voor de TV zou ik dan altijd een bekabelde optie aanraden. Wellicht dat er nog ergens een loze leiding vrij of een andere mogelijkheid om de kabel bij de TV of PS4 te krijgen.

Succes met deze tips! Houd je ons op de hoogte? 🙂
Reputatie 1
@Folkert Bedankt voor het meedenken!
Durf je te zeggen hoe negatief die gevolgen zijn?
Reputatie 7
Badge +3
Twee Devolo sets op hetzelfde lichtnet zal mogelijk wel negatieve invloed hebben op de snelheid als ze elkaar op dezelfde overdracht frequenties in de weg zitten.
Reputatie 1
@Hidden.nld

Bedankt voor het antwoord. Ook al had ik liever een ander antwoord gehad. 😁
Extra kabel gaat het niet worden, dus dan toch maar een apart powerline aanschaffen.
Vind het weer allemaal veel gedoe, maar de WiFi op de PS4 werkt ook niet optimaal...🤪
Reputatie 7
@MvS1981

dat is op deze manier niet mogelijk.
de devolo ondersteunt geen vlan dus die optie valt al af. wel kan je een extra set devolos halen en deze voor de ps4 gebruiken. het alternatief is een lange utp kabel gebruiken.

Reageer