Beantwoord

Unlimited thuis 3 smaken

  • 21 December 2019
  • 18 reacties
  • 395 Bekeken

Ik heb vandaag mijn mobile internet verhoogt naar Unlimited zodat ik mijn thuis internet ook Unlimted zou krijgen voor 25,- per maand. Blijkt dat er maar 3 smaken zijn 50mb, 100mb of 1000mb.

Mijn adres heeft maximaal 500mb en de huidige snelheid die ik nu heb is 200 mb voor 45,- door de nieuwe voorwaarden kan ik alleen maar kiezen voor 50 of 100mb omdat 1000mb niet mogelijk is. Dit betekend dat ik alleen maar minder snelheid kan kiezen terwijl ik in de veronderstelling was dat ik naar 500mb zou gaan. Vanuit de klantenservice kunnen zij mijn niet helpen omdat er maar 3 smaken zijn terwijl mijn max. snelheid van mijn adres er tussen in zit. Ik hoop dat de directie van T-mobile er een smaak van 500mb kan bij maken zodat Unlimited echt geld voor iedereen.

icon

Beste antwoord door Sander 24 December 2019, 14:42

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @REV1975 

T-Mobile kan op dit moment 200 en 500 via WBA niet aanbieden omdat KPN woekerprijzen vraagt voor het gebruik van hun glasvezel. Hopelijk verandert dat ooit, al dan niet met zachte dwang van consumenten organisaties.

Technisch kan het dus wel maar ze leveren er dan op in.

Groet, Folkert

Beste Folkert, 

Wanneer ik in Amersfoort woon kan ik wel 1000mb krijgen voor €25,- maar in Lochem waar max 500 over het glasvezelnetwerk kan wordt ik benadeeld over discussie met KPN. Dit had men eerder moeten bedenken voordat men een actie aanbied met unlimited voor beide diensten. Dat er via een vergelijk functie op je postcode gezegd wordt wat de maximale snelheid op je adres is, terwijl je al een hogere snelheid hebt dan had de actie moeten zijn Unlimited thuis met een maximum van 100mb. Ik voel mij zwaar misleid. Ben nu mijn voordeel op de 200mb namelijk ook kwijt. Ik hoop dat T-mobile snel met een oplossing komt. Wil namelijk 500 mb op mijn huisadres.

Reputatie 7

T Mobile bied de hoogst mogelijke snelheid aan op jou adres. voor wba glasvezel is dit max 100 en op odf 1000. de 200 en 500mbit word niet langer aangeboden.

dat dit niet meer wordt aangeboden heeft niks te maken met wat de maximale snelheid is op het glasvezelnet bij mijn thuis. De medewerkes van T-mobile zien dat er max 500mb is. Omdat dit geen 1000mb is heb ik pech. Ik heb tot nu toe altijd 200mb van T mobile gehad en ging ervauit dat ik er niet minder van zou worden. De verschillen tussen WBA of ODF netwerk zegt mij niks. Ik weet van resente speed testen dat T-mobile zeker op het net werk waarop ik zit 500mb kan downloaden.

Blijf me genaaid voelen met de maximale snelheid.

Reputatie 7
Badge +3

@REV1975 Kort gezegd is WBA volledig via het KPN netwerk en ODF voor een aanzienlijk deel via het eigen T-Mobile netwerk.

Je begrijpt dat ODF goedkoper is voor TM. Voor WBA moeten ze geld afdragen aan KPN en die vragen onredelijk veel omdat ze een monopolie positie hebben. TM kan moeilijk verlies gaan draaien op 200 en 500. Lopende contracten met die snelheid kunnen niet verbroken worden maar met verlenging ga je naar 100.

TM is bezig om meer ODF te gaan bieden maar dat gaat niet van de ene op de andere dag.

Jij hebt nu pech en dat heb je indirect aan KPN te danken...

 

 

Het glasvezelnetwerk waarop ik ben aangesloten is van Delta. Dus geen KPN.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik de belachelijk hoge abonnement prijzen van Delta in Zeeland zie dan is dat voor TM nog onbetaalbaarder dan KPN schat ik. Kan er naast zitten. 

Reputatie 5

@Folkert ,zou je de prijzen hier even kunnen plaatsen ?

Dacht altijd dat hier ACM over ging en de prijzen vast stelde .

Ik geloof het verhaal van de hoge prijzen ook niet zo, ik geloof eerder dat T-Mobile wil concureren op de prijs en zo laag gaat zitten dat de 200 en 500 verbindingen gewoon niet rendabel kunnen worden gehuurd en ze het daarom geskipt hebben om KPN onder druk te zetten om de tarieven te verlagen voor WBA.

 

En de ACM stelt de prijs niet vast, de ACM toetst of de prijs redelijk is, en aangezien die nog niet hebben ingegrepen zegt mij eigenlijk genoeg.

@Folkert ,zou je de prijzen hier even kunnen plaatsen ?

Dacht altijd dat hier ACM over ging en de prijzen vast stelde .

 

https://www.kpn-wholesale.com/w3/file?uuid=4d2da96d-0b9b-42e6-8d1f-f206d68a7598&owner=a7c50efb-c547-48a2-99c7-81c55be15337&contentid=24081

De prijzen zijn niet opeens flink verhoogt. Het is een keuze van T-Mobile om het zo goedkoop aan te bieden dat ze eigenlijk al tegen kostprijs aan zitten. Doel? Meer klanten binnen halen, en over een paar jaar gaat de prijs ook gewoon weer omhoog. 

Dat gezeur over woekerprijzen en provider pesten van sommige hier op het forum is ook onzin. Alle providers betalen de zelfde prijzen op het WBA netwerk, grote providers net zoals budget providers kunnen er zaken mee doen en winst boeken. Alleen T-Mobile kan opeens de prijzen niet meer betalen?Nog geen nieuws van het ACM vernomen dat er een klacht over KPN wba ligt, zal wel meevallen dus.

Reputatie 7
Badge +15

@jan kelder

Ik woon in Terneuzen en ik vernam dat er in Terneuzen begin 2020 delta glasvezel wordt aangelegd.

De prijzen zijn nogal uitgebreid maar de prijzen zijn niet zo overdreven als je internet only neemt bijvoorbeeld.

Hier kan je het nakijken.

Nogal makkelijk nakijken, als ik mijn postcode moet invullen leveren ze niet.:persevere:

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33  sorry ik zat verkeerd te kijken. De prijs van 1 Gbps is €103,00, 400 mb €58,50, 200 mb €54,50 en 100 mb €48,00, dit is internet only.

@Waqqas Jammer, kan geen uitrollend tongetje selecteren op mobiel, hier valt me de be.. ehhh mond van open, snap wel dat ze die prijzen niet even simpel open en bloot communiceren.:)

Reputatie 5

@Waqqas Bedankt , 

Heb de prijzen bekeken , begrijp niet dat Tmobile geen pair bonding aan bied ,Hier kunnen ze veel meer klanten mee krijgen . Ik zelf zit hier op vdsl op 39mb , met pair bonding op 70mb . Heb geen andere keuze , moet verlopig bij ziggo blijven en glasvezel ligt hier niet.

Reputatie 7
Badge +15

Dit is wat overzichtelijker, een extra wifi acces point is €125 😆

De prijs van 100 mb + de upgrade prijs voor internet.

En dan ook nog een a-symmetrisch leveren, 400 down 10 up of 1Gb up en 35 down, wat een speed zeg. :astonished::rofl:

Reputatie 7

Ik heb vandaag mijn mobile internet verhoogt naar Unlimited zodat ik mijn thuis internet ook Unlimted zou krijgen voor 25,- per maand. Blijkt dat er maar 3 smaken zijn 50mb, 100mb of 1000mb.

Mijn adres heeft maximaal 500mb en de huidige snelheid die ik nu heb is 200 mb voor 45,- door de nieuwe voorwaarden kan ik alleen maar kiezen voor 50 of 100mb omdat 1000mb niet mogelijk is. Dit betekend dat ik alleen maar minder snelheid kan kiezen terwijl ik in de veronderstelling was dat ik naar 500mb zou gaan. Vanuit de klantenservice kunnen zij mijn niet helpen omdat er maar 3 smaken zijn terwijl mijn max. snelheid van mijn adres er tussen in zit. Ik hoop dat de directie van T-mobile er een smaak van 500mb kan bij maken zodat Unlimited echt geld voor iedereen.

Hoi @REV1975

 

Ik denk graag met je mee. We kunnen 200 en 500 Mbps voor onze scherpe prijzen niet meer aanbieden op jouw adres. Op ons eigen netwerk kunnen we dat wel, maar dat hebben we (nog) niet uitgerold op jouw adres. Ik lees dat het jouw veronderstelling was dat dat je 500 Mbps voor de scherpe prijs van € 25 kon krijgen. Graag had ik je vooraf uitgelegd dat dit geen optie was. Maar niet getreurd! Je hebt namelijk wel enorm veel voordeel met je nieuwe Unlimited abonnement. Je kunt ervoor kiezen om van 200 naar 100 Mbps te gaan, waarmee je maar liefst € 20,- per maand bespaart! Dat is gigantisch veel geld als je het vergelijkt in providerland. Heb je die 200 Mbps echt nodig, dan behoud je gewoon je huidige prijsplan, helemaal geen probleem. Dan geniet je van Klantvoordeel op je mobiele abonnement en dat is ook al heel fijn!

Reageer