Upload erg laag

  • 27 October 2022
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 1

Hoi, ik heb een 1000 mbit abonnement en bij glasvezel zou zoals je weet de downstream en upstream ‘symmetrisch’ horen te zijn. M’n downloadsnelheid is ok (meestal haal ik met WiFi 300/400 mbps) maar de uploadsnelheid blijft ver achter.

 


Hoger dan rond de 8.40 mbps komt hij niet.

Het modem is al een keer naar de fabrieksinstellingen gezet en opnieuw geconfigureerd. Kan iemand van TM wellicht m’n lijn eens doormeten? :) alvast bedankt!


4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Loekbhz

De speedtest die je gebruikt is voor het mobiele netwerk bedoeld. Kan je het eens proberen met de Speedtest.net app. Gewoon om uit te sluten dat het geen probleem is met de speedtest server. 

Daarnaast welke snelheid haal je bekabeld. 

Reputatie 1

Hi @Loekbhz

De speedtest die je gebruikt is voor het mobiele netwerk bedoeld. Kan je het eens proberen met de Speedtest.net app. Gewoon om uit te sluten dat het geen probleem is met de speedtest server. 

Daarnaast welke snelheid haal je bekabeld. 

Thx! Ik meende dat die app voor zowel 4G/5G als WiFi bedoelt was. Bij type maakt hij bij mij ook onderscheid tussen ‘5G’ en ‘WiFi’, vandaar.

Maar, je tip was wel nuttig: bij de speedtest.net app geeft hij namelijk opeens WEL een hogere upload aan (hoger zelfs dan de download) En, nu komt het rare: opeens een veel lagere download. 😐 Nu wordt het dus helemaal vreemd.

Bekabeld zal ik straks eens proberen. Maar qua kanaal etc lijkt m’n WiFi goed te zijn, en ik zit naast het modem.

 

Reputatie 1

Hier de resultaten via speedtest.net dus.

Reputatie 7

Hi @Loekbhz, super dat je ook een speedtest van speedtest.net kon uitvoeren - thanks! Kun je deze ook bekabeld uitvoeren vanaf bijvoorbeeld een PC? Dan krijgen we het beste inzicht in jouw verbinding. Ik wil je in ieder geval laten weten dat ik je ga helpen om jouw snelheid omhoog te krikken. Jouw verbinding ziet er verder gelukkig top uit, maar ik wil ervoor zorgen dat jouw verbinding zo snel mogelijk is. Als je nog een extra screenshot kan sturen van een bekabelde speedtest, dan weet ik of dit issue zich ook bekabeld afspeelt. Heb je toevallig een eigen router aangesloten of gebruik je enkel de apparatuur van T-Mobile? Ik hoor het graag. 

 

Reageer