Beantwoord

Uploadsnelheid



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

57 reacties

Da's mooi. Nu kreeg ik (weer) een bericht dat het probleem zou zijn opgelost. Dus niet. Volgens mij is er ook niets aan gedaan. Ook is er geen contact met mij opgenomen. Sluit de TD standaard problemen af als het iets meer moeite kost? Graag van jullie kant actie.

Reputatie 7
Badge +5

Goedemorgen @rdebru1n, een korte update! De technische dienst heeft naar het onderzoek gekeken en gekozen om de netwerkbeheerder aan te sturen. Je verbinding zal dus worden uitgepluisd. Mocht er een afspraak nodig zijn, nemen ze binnen enkele werkdagen contact met je op. Bedankt voor je geduld!

Dank voor de effort die jullie erin steken. Wordt zeer gewaardeerd. Als mijn upload 10% lager zou liggen zou ik er geen probleem mee hebben. Maar 35% is (gezien de data die ik verstuur) gewoon teveel.

Reputatie 7
Badge +5

Goedemorgen @rdebru1n, bedankt voor deze uitleg! Er stond nog een onderzoek open die de monteur had gestart. Ik heb hier je bovenstaande meldingen en uitslagen gedeeld. Het ligt nu bij Open Dutch Fiber. Ik zal een oog op het onderzoek houden. Dank voor je geduld en voor nu een fijn weekend gewenst!

Nee, maakt niets uit. Wat wel te verwachten was. Een firewall blokkeert poorten en zorgt er niet voor dat een uploadsnelheid 35% lager ligt. Antivirus (standaard WIndows) heeft geen invloed.

Vreemde vraag Lisa. Ik krijg het idee dat de TD zich er een beetje met een “Jantje van Leiden” hier  probeert vanaf te komen.

Natuurlijk ga ik straks veilige modus proberen. Laat straks de resultaten weten.

Hoe kan het aan de bekabeling liggen als de twee monteurs met hun eigen laptop,  eigen bekabeling en modem, direct in het modem geprikt geconstateerd dat de upload 30-35% achterblijft.

Nogmaals: Dutch Open Fiber is met mijn aansluiting twee uur bezig geweest met het laatste stukje omdat men geen goede resultaten kreeg. Op een gegeven moment werd mij verteld dat het “net binnen de marges ligt”. Ik zou daar eens naar (laten) kijken en de conclusie van de TD (zonder ook maar naar de POP te gaan zoals was afgesproken en naar mijn woning) lijkt mij erg voorbarig.

Reputatie 7

Hi @rdebru1n, ik deel hier graag de uitkomst van het onderzoek met je! Ik had echt ontzettend gehoopt dat ik je van een heldere oplossing kon voorzien, maar de technische dienst geeft aan dit issue niet te kunnen verhelpen. Ze vermoeden dat het aan de situati binnenshuis ligt. Vaak worden de snelheden die je hier hebt benoemd, veroorzaakt door een Firewall en/of antivirus die aan staan. Omdat wij ontzettend graag met je mee willen denken en pas genoegen nemen als jij probleemvrij bent, wil ik je vragen om in veilige modus op te starten, zodat je kunt dubbelchecken of de Windows Firewall uitgeschakeld is. Kun je hiermee uit de voeten? Thanks!

Reputatie 7

Hi @rdebru1n, ik heb een aanpassing achter de schermen gemaakt waardoor je deze e-mail elk moment kan ontvangen! Ook zag ik dat het nieuwe modem nog niet is aangemeld bij ons achter de schermen, dus hier heb ik zojuist een zogenaamde reprovisie voor uitgevoerd. Daarnaast wil ik aan je vragen of je het modem kunt resetten:

Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact. Verwijder dan de kabels uit de poorten. Wacht nu minstens tien seconden. Steek hierna de stroomstekker weer in het stopcontact. Het modem gaat nu in ongeveer drie minuten helemaal opstarten. Je kunt de kabels nu weer in het modem stoppen.

Als je deze stappen hebt gedaan, dan ziet ons systeem dat de T-54 bij jou in gebruik is en niet meer de T-50. Merci voor de moeite! 

Hi @rdebru1n, top dat je dit hier laat weten en ook gelijk al het verzendbewijsje mee stuurt! Het is gelukkig nog geen reden tot paniek. Achter de schermen zie ik namelijk dat het pakketje netjes bij ons distributiecentrum is binnengekomen. Het duurt alleen enkele (zo'n 6) dagen voordat dit ook daadwerkelijk is verwerkt in ons systeeem. Ik wil je dan ook vragen of je hier woensdag aan de bel kan trekken als je dan nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen van het geretourneerde modem. Dan ga ik namelijk voor je aan de slag om dit recht te zetten, maar ik verwacht dat dit helemaal goed gaat komen! 😊

 

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen dat mijn retourzending is verwerkt. Kunnen jullie dit rechttrekken? Mvg, Ruud.

Reputatie 7

Hi @rdebru1n, dankjewel voor deze terugkoppeling! Dit heb je helemaal goed begrepen. Ik zie dat de monteur netjes alles heeft doorgezet naar onze technische dienst en zij gaan dit verder oppakken. Je hoort hier dan ook snel meer over. Ik hoop dan ook dat ik heel gauw in dit topic van je hoor dat het probleem definitief is verholpen. Houd je ons op de hoogte? 

Vandaag is de monteur langs geweest en heeft ook nu weer geconstateerd dat de uoloadsnelheid ver achterblijft. Het ligt ook niet aan het modem, de patchkabel e.d. Was ook wel te verwachten, de monteur bij het vorige bezoek had deze apparatuur al gewisseld.

Probleem ligt waarschijnlijk ergens bij de bekabeling (POP?) buitenshuis. Als ik het goed begrepen heb wordt er nu iemand vanuit de TD die kant opgestuurd.

Nu maar hopen dat ze geen nieuw modem sturen en het probleem sluiten...

Reputatie 7

Hi @rdebru1n, top dat je dit hier laat weten en ook gelijk al het verzendbewijsje mee stuurt! Het is gelukkig nog geen reden tot paniek. Achter de schermen zie ik namelijk dat het pakketje netjes bij ons distributiecentrum is binnengekomen. Het duurt alleen enkele (zo'n 6) dagen voordat dit ook daadwerkelijk is verwerkt in ons systeeem. Ik wil je dan ook vragen of je hier woensdag aan de bel kan trekken als je dan nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen van het geretourneerde modem. Dan ga ik namelijk voor je aan de slag om dit recht te zetten, maar ik verwacht dat dit helemaal goed gaat komen! 😊

Dank! Even iets anders. Ik heb al twee keer bericht ontvangen dat ik mijn oude modem niet heb teruggestuurd en nu bestaat de kans dat  er €75 wordt geïncasseerd bij de volgende nota.

 

Kunnen jullie actie ondernemen? Bijgaand het retourformulier.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rdebru1n, veel succes maandag! Voor nu nog een mooi weekend toegewenst, we hopen maandag positief nieuws te ontvangen van je! 😄

Hi Lisa, klopt. De monteur komt a.s. maandag en de koffie staat klaar. Is wel weer een herhaling van zetten omdat de monteur dit de vorige keer ook al heeft gedaan (alles vervangen), maar we gaan het zien. Ik laat het weten.

Reputatie 7

Hi @rdebru1n, ik wil graag de volgende update met je delen zo voor het weekend! Je hebt de e-mail zelf ook al gespot, want ik zie dat er al een afspraak is ingeschoten. Aan de hand van het onderzoek dat ik heb ingediend, is Guidion opnieuw voor jou aangestuurd. Super fijn dat er zo snel een plekje vrij is in hun agenda. Ze zijn aangestuurd om met eigen kabel en laptop direct op het modem te testen. Indien nodig gaan ze nogmaals testen na het plaatsen van een ander modem, patchkabel en koppelbus. Deze bevindingen worden vervolgens teruggekoppeld. Geef jij volgende week een update na het monteursbezoek? Ik hoop dat het probleem dan structureel is verholpen! 

Reputatie 7

Hi @rdebru1n, echt heel erg bedankt dat je dit zo snel nog eens kon/wilde uitvoeren! Ik kan mij jouw feedback zeker voorstellen, dus dit neem ik graag mee. Voor nu blijf ik graag in the lead, totdat ik zeker weet dat jij probleemvrij bent. Zojuist heb ik een nieuw onderzoek voor je ingediend, zodat mijn collega's van de technische dienst dit uit kunnen pluizen. Zodra er een update uit het onderzoek rolt, dan deel ik die hier met je. Zo hoef je er niet zelf achteraan te gaan en blijf je op de hoogte van de status. Fingers crossed dat ik je snel kan verblijden met goed nieuws! 😁

Nog maar een screenshot:

 

 

Hier volgen de gegevens. Overigens zou ik het wel zo netjes vinden als de Technische Dienst eerst met de eindgebruiker zou verifiëren of het probleem echt opgelost is in plaats van, zonder communicatie, het probleem sluit.

 

 

 

Reputatie 7

Hi @rdebru1n, ik had ontzettend gehoopt dat jij inmiddels probleemvrij zou zijn! Zou je nog eens de eerdere stappen van Boris kunnen volgen? Ik dien namelijk graag opnieuw een verzoek in bij onze technische dienst, waarbij ik aangeef dat dit issue nog steeds bij je speelt. Hier dien ik alleen ook weer recente speedtests bij te plaatsen: 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Heel erg bedankt voor de moeite. Ik ga meteen verder voor je aan de slag als ik de screenshots tegemoet zie komen. Excuses voor het ongemak! ❤

@rdebru1n

Heeft de Huawei ONT ook een groene SC/APC connector net zoals bij het glasvezelaansluitpunt?

En ook getest met andere apparaten direct op de Zyxel aangesloten met de Ookla speedtest app?

Ja klopt. Al mijn andere computers geven hetzelfde. Vreemd blijft dat de download snelheid top is, maar alleen de upload zo'n 20% achterblijft.

 

 

@rdebru1n die gele glasvezelkabel tussen het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter is wel erg klein opgerold, deze zou je wat losser kunnen maken zodat het signaal beter wordt doorgegeven.

Maakt geen enkel verschil.

Reputatie 7
Badge +15

@rdebru1n

Heeft de Huawei ONT ook een groene SC/APC connector net zoals bij het glasvezelaansluitpunt?

En ook getest met andere apparaten direct op de Zyxel aangesloten met de Ookla speedtest app?

Ja klopt. Al mijn andere computers geven hetzelfde. Vreemd blijft dat de download snelheid top is, maar alleen de upload zo'n 20% achterblijft.

 

 

@rdebru1n die gele glasvezelkabel tussen het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter is wel erg klein opgerold, deze zou je wat losser kunnen maken zodat het signaal beter wordt doorgegeven.

Hoi @rdebru1n,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Rot dat de oplossing niet per direct is gevonden. Geen zorgen - de monteur heeft netjes contact met ons opgenomen en is het aan onze technische dienst om het probleem op te lossen. Daarbij is het mogelijk dat er moet worden gekeken naar de bekabeling aan de hand van een aansturing van de netwerkbeheerder. Dit is natuurlijk niet met zekerheid en moet nog worden uitgesloten door onze technische dienst. We houden je in ieder geval op de hoogte! 

 

TIjdens mijn vakantie kreeg ik een mail dat mijn probleem zou zijn opgelost: Ticket#2022052511001382.

Ook is er tijdens mijn vakantie een pakket opgestuurd, bleek na thuiskomst een Zyxel T-54 modem te zijn.

Probleem is nog steeds hetzelfde: upload snelheid blijft ver achter. Wat ook eigenlijk wel te verwachten was: de monteur had het modem al vervangen en ook de Huawei. Daarom ontgaat mij de bedoeling van het opsturen van een nieuw modem als een ander modem al geprobeerd is door de monteur.

Kunnen jullie het probleem opnieuw oppakken? Nu ben ik zeker geen expert, maar kunnen jullie de lijn eens (laten) doormeten? De mensen van Open Dutch Fiber zijn heel erg lang bezig geweest met mijn aansluiting en bleven maar blazen door het glas om het “acceptabel volgens hun” te krijgen.

Vanzelfsprekend: geen andere apparatuur aangesloten, ook niet via WiFi. PC via CAT6 direct op het modem.

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Hoi @rdebru1n,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Rot dat de oplossing niet per direct is gevonden. Geen zorgen - de monteur heeft netjes contact met ons opgenomen en is het aan onze technische dienst om het probleem op te lossen. Daarbij is het mogelijk dat er moet worden gekeken naar de bekabeling aan de hand van een aansturing van de netwerkbeheerder. Dit is natuurlijk niet met zekerheid en moet nog worden uitgesloten door onze technische dienst. We houden je in ieder geval op de hoogte! 

Hi @rdebru1n,

Erg fijn dat je deze uitgebreide metingen aan kon leveren, hier hebben wij een hoop aan!

Met de metingen heb ik ook een lichte instabiliteit op jouw verbinding aangetroffen. Dit is té klein om er erg last van te hebben, maar ik vermoed wel dat de uploadsnelheid hierdoor ietwat aan de lage kant is. Om te onderzoeken waar deze instabiliteit door wordt veroorzaakt heb ik dit doorgezet naar onze technische dienst. Wij zullen snel contact met je opnemen voor een definitieve oplossing. Hoe dan ook ga ik ervoor zorgen dat je uploadsnelheid weer door het dak gaat!

 

Er is vandaag een monteur langs geweest en heeft een swap van de apparatuur uitgevoerd zonder verbeteringen. Hij legt het probleem terug bij T-Mobile die (volgens hem) maar eens in de wijkcentrale moeten laten  kijken voor eventueel een ander aansluitpunt.

Nu kan ik mij herinneren dat de mensen van ODF aardig (en lang) hebben zitten “blazen”  op de lijn om deze redelijk acceptabel te krijgen (iets met demping?)