Beantwoord

Uploadsnelheid



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

57 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rdebru1n,

Erg fijn dat je deze uitgebreide metingen aan kon leveren, hier hebben wij een hoop aan!

Met de metingen heb ik ook een lichte instabiliteit op jouw verbinding aangetroffen. Dit is té klein om er erg last van te hebben, maar ik vermoed wel dat de uploadsnelheid hierdoor ietwat aan de lage kant is. Om te onderzoeken waar deze instabiliteit door wordt veroorzaakt heb ik dit doorgezet naar onze technische dienst. Wij zullen snel contact met je opnemen voor een definitieve oplossing. Hoe dan ook ga ik ervoor zorgen dat je uploadsnelheid weer door het dak gaat!

Hallo Boris,

 

Ik hoop dat dit je voldoende informatie geeft. Mijn PC is bekabeld aangesloten (WiFi is ook niet enabled)

 

 

 

Reputatie 7

Hoi @rdebru1n,

Thanks voor je bericht! Ik denk graag met je mee. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Ik zie de screenshots graag tegemoet! 

@rdebru1n

Heeft de Huawei ONT ook een groene SC/APC connector net zoals bij het glasvezelaansluitpunt?

En ook getest met andere apparaten direct op de Zyxel aangesloten met de Ookla speedtest app?

Ja klopt. Al mijn andere computers geven hetzelfde. Vreemd blijft dat de download snelheid top is, maar alleen de upload zo'n 20% achterblijft.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@rdebru1n

Heeft de Huawei ONT ook een groene SC/APC connector net zoals bij het glasvezelaansluitpunt?

En ook getest met andere apparaten direct op de Zyxel aangesloten met de Ookla speedtest app?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rdebru1n 

Zou je eens een foto kunnen uploaden van de mediaconverter en glasvezelaansluitpunt op 1 foto?