Beantwoord

Uploadsnelheid


Sinds korte tijd heb ik een glasvezelverbinding in Zoetermeer. Mijn uploadsnelheid komt nooit hoger als 750 Mbps terwijl mijn downloadsnelheid altijd rond de 940 Mbps ligt. Nu is deze uploadsnelheid niet slecht te noemen, maar toch duidelijk minder.

 

Ik kan mij herinneren dat ik op de dag van oplevering wel een hoge (= dezelfde) upload snelheid haalde, maar die nacht werd mijn verbinding verbroken en kreeg ik ook een nieuw IP adres en vanaf dat moment is het een stuk minder. Ik heb alles al herstart zoals geadviseerd op dit forum, maar het blijft zoals het is. Alles direct op de Zyxel T-50 aangesloten via cat6.

 

Nogmaals, downloadsnelheid is top op elk tijdstip van de dag.

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 May 2022, 13:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

57 reacties

Hallo  @Boris,

 

Dank je wel voor je inzet, wordt zeer gewaardeerd. Misschien nog 1 ding: toen mijn lijn werd opgeleverd die middag was mijn snelheid uitstekend, zowel up- als download. Had toen ook een bericht hier achtergelaten met hoe blij ik met jullie was :)

Diezelfde avond heel laat, toen ik nog aan het werk was, ging mijn modem voor wat lange tijd offline en vanaf dat moment na het online komen lag mijn upload 30% lager en dat is zo gebleven. Kan het zijn dat het modem, rekening houdend met de mindere lijnkwaliteit, op een lagere snelheid intrainde?

Hallo @Boris, is er enig nieuws te melden? Aan mijn kant nog niets verbeterd:

 

Hallo @Boris Ik zag trouwens dat mijn jitter ook wel hoog is. Ik weet niet of dit mijn uploadsnelheid kan beïnvloeden: 

 

 

Reputatie 7

Hi @rdebru1n, thanks voor je terugkoppeling! Het onderzoek staat nog steeds open. Ik heb daarbij direct om een update gevraagd. Ik hoop deze nog voor het weekend te krijgen, maar mogelijk is dit na het weekend. Ik houd je in ieder geval op de hoogte van de situatie! 

Beste @Boris, we zijn bijna een week verder en het probleem staat nu al maanden open. Is er al nieuws te melden? Ik zie hier thuis geen enkele verbetering.

Reputatie 4

Beste @Boris, we zijn bijna een week verder en het probleem staat nu al maanden open. Is er al nieuws te melden? Ik zie hier thuis geen enkele verbetering.


Mijn upload is al sinds 2019 slecht en sinds vandaag ook mijn download. Ik kan je vertellen dat er NOOIT een oplossing gaat komen en als je te lang door klaagt word je gewoon verbannen van de topics zoals bij mij het geval is.
Naar mijn mening is dit probleem ontstaan door switch naar eigen netwerk en zweten ze dondersgoed wat er aan de hand is maar gaat het nooit opgelost worden omdat het geld kost omdat ze hun eigen overbezette switches moeten vervangen. Van wat ik begreep delen meerdere klanten 1 upload steam en dus kan je nooit meer de max upload halen.  ik zit zelf dus al jaren vast op +/-200 Mbit upload en momenteel ook download.

 

Hi @rdebru1n, thanks voor je terugkoppeling! Het onderzoek staat nog steeds open. Ik heb daarbij direct om een update gevraagd. Ik hoop deze nog voor het weekend te krijgen, maar mogelijk is dit na het weekend. Ik houd je in ieder geval op de hoogte van de situatie! 

Is er al iets bekend wat betreft het onderzoek? DIt zijn mijn laatste gegevens. Het wordt eerder slechter als beter: