Uploadsnelheid traag T-mobile glasvezelnetwerk?

  • 22 March 2023
  • 80 reacties
  • 1886 Bekeken

Download speed is altijd gewoon goed 900mb
Upload speed is max 200mb.

Guidion monteur 1: Ik kan dit niet oplossen dus ik maak een ticket voor kpn.

Kpn Monteur: maakt foto van de kast geeft aan dat internet weg gaat voor half uur en daarna werkt alles prima.

Uiteindelijk zitten we 1 dag zonder internet die monteur belde ook niet of geen nacontrole.
 

Ik moet zelf weer t-mobile bellen want ik heb geen internet nu geven ze aan dat er weer een guidion monteur moet komen.
 

Guidion monteur 2: Internet werkt weer maar upload speed is nog steeds niet opgelost wat heeft die monteur van kpn dan gedaan? hij kan het ook niet oplossen dus laat me raden weer een kpn monteur moet langs komen?

 

Nu denk ik echt hoeveel monteurs moeten er komen voordat het probleem wordt opgelost want dit slaat echt nergens op elke dag moet ik zelf er achterna zodat mijn upload speed wordt opgelost
nu zeggen ze dat ik na 2-3 werkdagen weer een afspraak moet maken met de kpn monteur.

monteur heeft gewoon op eigen laptop getest met niks anders verbonden aan de router.

krijgt ook max 200mb upload speed. dus ik weet niet wanneer dit wordt opgelost en het lijkt alsof ik constant zelf contact moet opnemen zodat het wordt opgelost.

 


80 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, goed dat je dit aankaart. Ik ben ook meteen voor je gaan kijken, ik zie dat er al een ticket open staat bij onze techneuten. Zij gaan voor je aan de slag om dit euvel op te lossen. Een lage upload snelheid is altijd een lastig euvel om daar de oorzaak van te vinden. Weet dat ze hier mee bezig zijn! Zodra ze meer weten, wordt er contact met je opgezocht. Zou je mij hiervan op de hoogte willen houden?

@Tommie wat ik niet begrijp is waarom probeert de monteur van guidion niks? hij kan de router vervangen en kijken of dat het probleem is of nog misschien iets anders doen. maar ze zeggen direct nadat ze de speedtest hebben gedaan dit kunnen wij niet oplossen.

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas als de monteur er ter plaatsen niks aan kan doen, ligt het vaak aan iets buitenshuis of in het netwerk. Dit wordt dan doorgezet naar onze techneuten, zij gaan kijken of ze in het netwerk of op de glasvezellijn iets kunnen vinden. Op dit moment kan ik nog niet zien waar het nou aan ligt. Weet dat onze techneuten hier druk mee bezig zijn, hopelijk kunnen zij dit euvel ontrafelen.

Ik heb nu een nieuwe router en converter gekregen en geinstalleerd.

Download speed is nog steeds 900mb upload ook nog 200mb.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Gurlerkaratas, dat is erg jammer om te horen, sorry dat het nog niet hersteld is naar het gewenste niveau! Kun je me nog een paar speedtests aanleveren waarin duidelijk te zien is dat er bekabeld getest is, alsjeblieft?

via de site en de speedtest app.

Reputatie 7
Badge +5

Super, dankjewel voor de moeite @Gurlerkaratas. Ik heb dit meteen laten weten aan de technische dienst, zij gaan er opnieuw mee aan de slag. Zodra er meer bekend is hoor je van ons. We geven niet op tot dit is opgelost!

Update: Monteur van KPN zojuist langs geweest er klopte iets niet met de patch kabel en de meting die te hoog was boven 10 en dat hoort onder de 10 te zijn. 

dit is nu opgelost door de kabe te veranderen nu zijn alle metingen goed

KPN monteur geeft aan dat bij de centrale plek alles ook goed is.

Ik heb nu een speedtest gedaan en er is niks verandert.

speedtest is zoals altijd het zelfde 

900mb download en 200mb upload
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, bedankt voor de update! Het ticket staat nog open, ik heb er een extra notitie aangeplakt en je screenshot bijgevoegd. We houden het hier niet bij en gaan dit nog verder onderzoeken, wordt vervolgd!

Ik heb zojuist een speedtest gedaan en ik weet niet of jullie iets hebben gedaan maar.
Speedtest is nu 900mb download en 500mb upload.

De speedtest van upload begint op 930mb upload maar zakt dan naar de 500mb upload.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, bedankt voor de update! Ik heb een notitie gemaakt aan het openstaande ticket. Ze gaan het verder onderzoeken. Ik wens je voor nu een prettig paasweekend!🐤 

Het is weer gedaald naar de 180mb upload.
ik snap nog steeds niet hoe download wel gewoon altijd 900mb is maar upload niet

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Gurlerkaratas, bedankt voor de update! Heel graag had ik een update met je gedeeld, alleen zijn wij nog heel druk bezig om een volgende mogelijke oplossing te zoeken. Zoals je zelf ook aangeeft is dit voor ons ook altijd een lastig probleem om op te lossen omdat het logischer zou zijn als beide snelheden laag zouden zijn. Echter, met een hoop moeite en doorzetten kunnen wij altijd wel een oplossing bieden.

Ik hoop dat wij je zo snel mogelijk het ‘brand meester’ sein kunnen geven!

940mb download en nu 160mb upload
krijg ik nog een update of?
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, ik heb zojuist te horen gekregen dat het verholpen moet zijn. Zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren en opnieuw de verbinding kunnen testen?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hoor graag of het is verholpen!

 

Ik heb precies de stappen uitegevoerd en dan eerst de converter aan voor 30 seconden en dan pas de stekker van de modem maar

Download is nog steeds 940mb en upload 160mb

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gurlerkaratas, dat is inderdad niet hoe het hoort te zijn.

Ik ben persoonlijk naar onze techneuten gelopen, echter hebben ze nog een keer een uitgebreide test nodig. Zou je deze kunnen uitvoeren? Dan lever ik het ook weer persoonlijk af aan onze techneuten en gaan we kijken waar de bottleneck nu zit.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt voor de moeite!

Ik heb alles naar klantenservice@t-mobilethuis.nl verstuurd.
ik krijg op de speedtest app maar 300mb download en 150mb upload, maar via de site krijg ik 900mb en 150mb upload. 

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas, ik zie inderdaad dat de PDF je vraagt om de screenshots te e-mailen. Zou je de screenshots in het topic kunnen plaatsen? Excuses hiervoor! De PDF's worden zo snel mogelijk aangepast.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Gurlerkaratas super bedankt voor alle moeite!

Ik heb het direct doorgezet, ik wacht de reactie af. Zodra ik meer weet, laat ik het meteen weten.

Op 28/04/2023 tussen 16 en 19:59 komt de T-Mobile expert langs. Info over het bezoek of deze wijzigen? Klik op (afspraak)


vervolgens krijg ik nog een bericht:
Op 28/04/2023 komt rond 18:06 de T-Mobile monteur. De monteur kan een uur in- of uitlopen
Het is nu 19:33 en nog steeds geen monteur.


Is dit normaal dat ze niet komen opdagen?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gurlerkaratas, ik zie dat er een afspraak voor morgen gepland staat nu. Klopt dit? Groetjes, Ishana

monteur gaf aan dat bij ons alles gewoon goed is.

hij heeft een ticket gemaakt gaf hij aan.

Monteur heeft zelf getest met eigen laptop download is 300mb en upload rond 100mb.
metingen waren ook allemaal gewoon goed.

hij had ook de modem en de converter vervangen om te kijken of het daar aan lag.

maar dat heeft ook niks gedaan nu zou er contact worden opgenomen maar ik weet niet wanneer?

 

Reageer