Beantwoord

Upnp optie zichtbaar maken bij T-Mobile Thuis televisie


Reputatie 3
Hallo mede forumleden en T-Mobile,

gister ben ik van start gegaan met mijn T-MObile thuis abbo met TV.
Ik moet zeggen dat ik qua het modem en dan vooral de Wifi zeer tevreden ben nadat 3 andere providers daarin echt ruk waren.

Wel vraag ik me 2 zaken af.
1: Ik zie nog een Vodafone schil. Wordt dit nog geupdate?
2: Is het mogelijk de upnp optie zichtbaar te maken? Dat werkt net ff wat makkelijker dan elke poort handmatig configureren.
icon

Beste antwoord door Sander 5 May 2017, 13:35

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Haha goede connecties Dikkie! 🙂 En wees gerust, de Vodafone schil zal uiteindelijk verdwijnen maar andere zaken zoals een zo stabiel en snel mogelijke verbinding voor al onze klanten en het vinden van antwoorden op je vragen op ons forum en de website gaan op dit moment even voor! 😉
Reputatie 3
@Sander
Ik zat zelf aan de NSA te denken.
De vodafone schil is nog niet weg.
Reputatie 7
Oh ja, dat klopt! Onze conversatie is niet inzichtelijk voor andere moderators. Ik zal de gevraagde gegevens voortaan wel delen met hen. 😉

Hoe dan ook: goed nieuws! Waarom het nu opeens wel zichtbaar is, durf ik niet te zeggen. Is de Vodafone schil nu ook verdwenen? Dan zou het met een update te maken kunnen hebben. Is dat niet het geval, dan denk ik dat de FBI er achter zit. ;)

Bedankt voor de update!
Reputatie 3
HI Jeroen,

mijn naw gegevens heb ik reeds een aantal maal doorgegeven.
Gister zag ik de optie er ineens bij staan. Dat was voorheen absoluut niet het geval.
Erg vreemd maar er kan op dit topic een slotje.
Reputatie 2
Hoi dikkedikkie,

Wat raar? Graag laat ik mijn technische dienst op afstand eens naar je modem kijken. De optie zou er namelijk wel degelijk tussen moeten staan. Kan je me je postcode en huisnummer doorgeven in een privé bericht?
Reputatie 3
Hi Sander,

ik heb die mogelijkheid nog niet kunnen vinden.
ps: ik heb geen ps4 😛
Reputatie 7
Hey @dikkedikkie,

Ik heb wat rondgevraagd en hoorde dat het ook bij de Huawei in het menu te vinden is. Here goes:

Inschakelen op de HG659:
1) Log in op het modem via http://192.168.1.1
2) Klik in het bovenste menu op 'Thuisnetwerk'
3) Klik in het linker menu op 'LAN-apparaten'
4) Scroll helemaal omlaag en klik op het kopje 'UPnP'
5) Zet een vinkje bij 'UPnP'en kies voor 'Opslaan'

Je PS4 heeft waarschijnlijk een herstart nodig hierna.

Houd je ons op de hoogte? 🙂
Reputatie 3
Hi Sanders, het is toch jullie eigen hardware.
De handleiding van Huawei heb ik al gevonden maar jullie hebben de schil (bij mij nog steeds vodafone) er op dus die handleiding voor een kale Huawei is daarmee nutteloos.

Ik vind het vreemd dat jullie wel de Huawei leveren maar er zelf geen beschikking over hebben voor test doeleinden
Reputatie 7
@harmenmb, bedankt voor het posten, zelfs met afbeelding: te gek! Ik wist dat je een ander modem gebruikte dan waar de vraag in het topic over ging, maar hoopte dat een afbeelding duidelijkheid zou verschaffen, ook voor de Huawei. Maar helaas. 😉

@dikkedikkie, het blijkt een lastiger punt dan gedacht. Ik heb zelf niet de beschikking over een Huawei modem en kan het dus niet à la minute testen. Wel kan ik het navragen. Ik hoop dat er ondertussen een Huawei gebruiker dit al eens opgezocht heeft en uitleg heeft!
Reputatie 3
Iemand??

@Tmobile, het is jullie eigen hardware, hoe kan het zijn dat het nu al zo lang duurt voor ik een antwoord krijg op waar die UPNP functionaliteit verstopt zit?
Reputatie 2
Hey hamenb,

Bedankt voor het plaatsen van de afbeelding! Jij bent in het bezit van een Draytek router, deze is net iets anders ingedeeld dan de Huawei. 😉
Reputatie 3
Dag Sander,

Je vroeg aan mij of ik de positie van de Upnp in mijn router (draytek vigor van Vodafone) wilde plaatsen in dit bericht. Zie bijlage :)


Hoi, dank je wel voor je plaatje.
Helaas heb ik een dicht getimmerde huawei 😞
Dag Sander,

Je vroeg aan mij of ik de positie van de Upnp in mijn router (draytek vigor van Vodafone) wilde plaatsen in dit bericht. Zie bijlage 🙂
Reputatie 3
Dag Sander, poorten opzetten handmatig gaat prima. DMZ werkt ook prima.
UpnP is echter niet opengezet bij mij.
Waarom kan ik dat zelf niet open zetten of dicht zetten.
Dit schiet niet echt op zo...

Als ik bijvoorbeeld poort 5000 voor mijn nas handmatig in klok is het ding goed bereikbaar.
Geldt ook voor overige poorten die ik graag open wil hebben.
Als ik die poort niet handmatig openzet is de nas niet bereikbaar ondanks dat er een verzoek van mijn server naar het modem wordt gedaan om de poort via upnp open te zetten
Reputatie 7
Juist, upnp, dat zou automatisch moeten pakken. Het heet niet voor niets plug and play. 🙂 Je hoeft hier niets voor aan of uit te zetten. Als jouw apparaat het dus niet meteen pakt, zal er eerst nog een poort opengezet moeten worden. Kun je dat proberen met die links in mijn eerdere post? Of met 'bind IP to mac'?

Houd je ons op de hoogte? Ik hoor graag je bevindingen!
Reputatie 3
Beste forum leden, is er iemand die me nog kan vertellen waar de upnp aan of uit optie verstopt zit?

Die is bij mij namelijk onvindbaar!

@Sander, heb jij hier een antwoord op?
Reputatie 7
Haha, uiteraard zou daar het logo ook moeten verdwijnen. Dit wordt in gedeeltes doorgevoerd. Ik verwacht dat het logo bij jou binnen drie weken vervangen is/wordt!

Hoe dan ook, voor jou geeft dit geen verschil in performance. 😉
Reputatie 3
Aha, het logo staat in het modem. Ik dacht dat je het TV menu bedoelde. Ongetwijfeld zal het binnen het modem ook nog aangepast worden.

Wat betreft upnp, is er iemand die hier ervaring mee heeft?


Dus het is niet zo dat het modem een tmobile logo zou moeten hebben?>
Reputatie 7
Aha, het logo staat in het modem. Ik dacht dat je het TV menu bedoelde. Ongetwijfeld zal het binnen het modem ook nog aangepast worden.

Wat betreft upnp, is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Reputatie 3
@Sander, check. De stroom eraf halen heeft geen zin
Reputatie 3

Reputatie 3
Hallo Sander, ik zal het plaatje vanavond hier even posten.
Ik las namelijk op het vodafone forum dat upnp bij hen destijds dicht zou zitten.
Bij mij is hij ook nog dicht aangezien ik sommige functionaliteit van mijn Nas niet kan bereiken buitenshuis. Ik heb ze er nu handmatig ingezet dus dat werkt wel maar toch 😉 Mijn Nas kan middels Upnp de poorten ook openzetten op het moment dat ze nodig zijn. NU moeten ze altijd open blijven staan.
Reputatie 7
Wij hebben de titel wat aangepast, zodat het meer de lading dekt van jouw vraag. Dan kunnen andere klanten het topic ook beter terugvinden.

Raar dat je nog Vodafone ziet in het menu. Kun je hier een fotootje van maken? Even van de stroom halen zou het moeten verhelpen.

Wat betreft universal plug 'n play zou dit al standaard aan moeten staan. Sommige apparaten hebben wellicht nog een portforward nodig. Dan kan je hier terecht voor verdere uitleg:
DSL Huawei
Glasvezel Draytek
Reputatie 3
@tmobilewaarom veranderen jullie het onderwerp. Het onderwerp was Upnp

Reageer