Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg

  • 15 July 2022
  • 8 reacties
  • 111 Bekeken

Ik heb een glasvezelverbinding en een DrayTek Vigor 2132F modem. Ik heb regelmatig last van een wegvallende verbinding. Ik heb dan geen internet meer op alle apparaten (zowel wifi als bekabeld op modem). De internetverbinding werkt pas weer als ik mijn modem opnieuw opstart. Dit is erg vervelend.

Ik heb hiervoor al meerdere keren met de klantenservice gebeld en ook een factory reset uitgevoerd, maar ik heb nog steeds last van dit probleem. Ik ontvang graag een nieuwe modem en kabel richting glasvezel ingang zodat dit kan uitsluiten of een monteur die mijn modem en kabel controleert. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 July 2022, 10:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @muhammed42 

De Draytek is wel aan vervanging toe dus je kan een nieuwere router en mediaconverter verwachten, let wel op dat een monteur de installatie doet voor je omdat het om glasvezel gaat.

Je zal dus ook een afsprakentool krijgen om met Guidion een afspraak te maken.

Reputatie 7

Hi @muhammed42,

Thanks voor je bericht! Ik ben het helemaal met je eens dat een ruil van het modem wel eens dé oplossing kan zijn. Zoals @Waqqas al aangeeft, is dit modem verouderd, waardoor de kwaliteit wellicht achteruit is gegaan. Ik maak deze ruil graag voor je in orde. Samen met deze ruil zal er ook een Media Converter worden aangesloten door de installatie van de monteur. Omdat er dus een monteur nodig is, check ik het nog even met jou. Kan ik deze ruil voor je in orde maken? Ik hoor het graag van je.

Hey @Boris ,

Bedankt voor je reactie. Ik ga akkoord met de oplossing dus je kan de ruil in orde maken. Ik neem aan dat de monteur kosteloos is?

Reputatie 7
Badge +15

@muhammed42 

De monteur wordt door T-Mobile ingeschakeld dus voor jou zijn er geen kosten.

Reputatie 7

Hi @muhammed42,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb per direct het verzoek ingeschoten om het modem om te ruilen en daarbij ook meteen een monteur aan te sturen om het nieuwe modem aan te sluiten. Daarbij zal het modem los naar je toe worden gestuurd en ontvang je een SMS/e-mail om digitaal een afspraak in te plannen. Wil je ons laten weten wanneer het nieuwe modem bij jou is geïnstalleerd? Ik vermoed dat we hier direct het probleem kunnen oplossen.

De nieuwe modem is aangesloten door de monteur. Moet ik de oude modem nog terugsturen of kan ik die weggooien?

Reputatie 7
Badge +1

Heel eerlijk gezegd vind ik T-Mobile hier in nog al verwarrend, zo is ook bij mij onlangs de Draytek vervangen en ook mijn oude Entone 510 box.

In de communicatie werd eerst vermeld dat ik de apparatuur eventueel naar de milieu straat kon brengen, dit nog niet gedaan (gelukkig) afgelopen zaterdag een mail dat ze de Entone terug wilden, dus heb ik alles incl. modem maar exclusief kabels in een doos gedaan en naar post nl punt gebracht.

Dus nu afwachten dat het goed komt, wel vreemd dat men dan altijd dreigt met een boete terwijl ze dat niet eens mogen

Reputatie 7

Hi @muhammed42,

In het geval de Draytek, hoef je dit modem niet terug te sturen. Deze is verouderd en daarom is terugsturen niet meer nodig. Je kan deze inderdaad naar een groenstraat brengen, bijvoorbeeld.

Hoi @BeMu,

Ook in jouw geval kan de apparatuur worden weggebracht naar de groenstraat, of worden bewaard. Dat je hierover wél een e-mail hebt mogen ontvangen, ga ik graag na. Dit is namelijk niet de bedoeling. Excuus hiervoor en dank voor je scherpe blik! We houden het in de gaten.