Verbindingsproblemen: geen Internet en Wifi

  • 12 March 2021
  • 5 reacties
  • 65 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

voor de 10e keer in 3 maanden geen internet en wifisignaal.

Postcode 1067  NP  Amsterdam 

Nu ook weer geen awifi, ik heb het modem al gereset, maar dat hielp niet.

Graag zo spoedig mogelijk een oplossing, want ik kan zo  iet werken en ben echt afhankelijk van het internet.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rianth, welkom op de Community!

Omdat je aangeeft alweer geen verbinding te kunnen maken, heb ik meteen een lijnmeting gedaan en ik zie vermoedelijk al gelijk waar het misgaat: je hebt een instabiele lijn die hersteld dient te worden. Voordat ik het doorzet naar onze techneuten wil ik graag een paar laatste checks met je doornemen zodat we 100 procent kunnen uitsluiten dat het aan andere oorzaken ligt. 

  1. Gebeurt dit uitvallen van het signaal op elk verbonden apparaat of behouden sommige apparaten de connectie met Internet/Wifi?
  2. Kun je eens op een andere LAN-poort achterop het modem testen of daar het signaal wel aanblijft?
  3. Heb je de beschikking over meerdere internetkabels thuis (UTP-kabels) en kun je de laptop/PC eens daarmee verbinden om na te gaan of dit wel helpt?
  4. Valt de TV ook uit tijdens deze uitvalmomenten?

Sorry voor het vragenvuur, maar zo kan ik je straks de allerbeste oplossing aanbieden zodat het niet meer terugkomt. Ik weet zeker dat we dit gaan herstellen!

1. De uitval is op alle apparaten.

2. Ik heb geen andere lan poort.

3. Ik heb 1 internetaansluiting

4. Tv uitzending bevriest het beeld steeds. 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je razendsnelle terugkoppeling @Rianth! 👍

  1. Elk modem heeft vier LAN-poorten: omdat het Huawei modem bij jou al van APAS (Any Port Any Service) voorzien is, kun je alle vier de poorten achterop gebruiken voor Internet én TV verkeer. Zou je eens één van de andere vier gele LAN-poorten kunnen proberen?
  1. Met internetkabel bedoel ik specifiek de kabel die jouw laptop/PC met het modem verbindt voor een bekabelde internetverbinding. Niet de aansluiting zelf, daar heb je er inderdaad maar één van als het goed is. Sorry dat ik dit niet duidelijk genoeg formuleerde!

Wat betreft LAN-poorten doel ik op deze poorten achterop:

 

Bedankt voor de reactie. Ik ben helaas afhankelijk van draadloos internet en heb geen bekabelde apparaten. Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad en alles werkt weer naar behoren. 

Bedankt voor de inspanning. Prettige dag nog.

Reputatie 7
Badge +16

@Rianth Dat is heel fijn om te horen! Super dat onze collega's je van hulp voorzien hebben en sorry dat ik je nog niet direct kon helpen. Wat ik echter wel graag met je wil afspreken is het volgende: mocht het nog een keer voorkomen, laat het dan direct in dit topic weten.

Dan open ik een onderzoek naar de algehele verbinding zodat het probleem niet met pleisters beplakt wordt, maar echt opgelost wordt → hiermee wil ik absoluut niet suggereren dat het nu niet volledig hersteld is, maar meer dat we het dan op een grootschaligere wijze dienen aan te pakken.

Geniet van jouw abonnement en als ik ooit nog iets voor je kan doen, dan weet je me te vinden! 😄

Reageer