Verbindingsproblemen Glasvezel Doetinchem

  • 26 October 2022
  • 29 reacties
  • 452 Bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Ik zit sinds gisteravond rond 18:00 zonder internet, ik zie het LOS lampje rood knipperen elke seconde, dus het lijkt er op dat er iets in de wijk eruit ligt. Ik zit op GPON via KPN, heel het blok zit ook op KPN dus heb geen referentie.

Huawei kastje al aantal keren herstart, gister na 30 min (en 1x opgehangen door TM) eindelijk iemand gesproken die een melding zou maken, maar helaas heb ik er geen vertrouwen in. Ook via de chat is TM niet bereikbaar, dus dan maar hier nog een keer.

Kan iemand me helpen?


29 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tciaga 

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van het glasvezelaansluitpunt en Huawei op 1 foto? Misschien dat er thuis iets is waardoor het signaal niet binnenkomt op de Huawei.

Reputatie 1

Er is thuis niets veranderd, deze kast zit op slot :)

Reputatie 7
Badge +15

@tciaga 

Wat je misschien zou kunnen proberen is de gele glasvezelkabel wat losser maken op de plaatsen waar hij veel gebogen is zodat het glasvezel signaal beter wordt doorgegeven.

Reputatie 1

De monteur heeft dat inderdaad niet netjes gedaan, maar heb het nu losser hangen en helaas werkt het niet. Eerder had het aansluiten van nieuwe verbindingen nogal impact indien het verkeerd ging in de volgorde, is dat nog relevant? Ik denk dat er geen licht op zit, dus ben bang dat ik een flinke tijd zonder internet zit.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tciaga, om te checken of er een unieke foutmelding ontstaan is, heb ik een lijnmeting gedaan, maar ik kan niets uitlezen en zie ook geen ONT aangemeld staan op dit moment. Kan het zijn dat jij normaliter een eigen modem aangesloten hebt op de converter?

Reputatie 1

Hoi @tciaga, om te checken of er een unieke foutmelding ontstaan is, heb ik een lijnmeting gedaan, maar ik kan niets uitlezen en zie ook geen ONT aangemeld staan op dit moment. Kan het zijn dat jij normaliter een eigen modem aangesloten hebt op de converter?

Ja ik heb een UDM Pro aan de converter hangen, maar lijkt me los van het probleem te staan…

Dus ja, eigen router :)

Reputatie 6
Badge

@tciaga

Wat je misschien zou kunnen proberen is de gele glasvezelkabel wat losser maken op de plaatsen waar hij veel gebogen is zodat het glasvezel signaal beter wordt doorgegeven.

Dat gaat niet uitmaken. Minimale buigradius van single mode (OS2) kabel is volgens https://thenetworkinstallers.com/blog/fiber-optic-cable-bend-radius/ iets van 20mm. Neem 30 mm als veilige waarde. Dan zie je dat in dit geval er geen punten zijn waar je daaronder komt.

Reputatie 1

Helaas nog steeds zonder internet thuis, jammer dat er niet ff iemand van de technische dienst kan kijken… dit kan nog wel eens weken duren ben ik bang :(

Reputatie 1

Dag 2 inmiddels zonder internet…

Reputatie 1

Toevallig zie ik dat iemand anders hetzelfde probleem heeft in een compleet andere stad, die moet 14 dagen wachten op een monteur…

 

Kan ik ook een unlimited voucher krijgen zodat m’n vrouw ook unlimited heeft?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @tciaga,

Goed dat je dit navraagt, ik regel graag een extra voucher voor jullie! Echter, terwijl ik aan de slag ging zag ik dat je ons vanochtend hier al over hebt benaderd en dat je al een extra code hebt ontvangen. 

Daarnaast kan ik je geruststellen: het zal geen weken meer duren voordat je uitsluitsel van ons ontvangt. Hoewel ik graag eerder uitsluitsel voor je had verwacht ik dat je uiterlijk maandag meer van ons verneemt.

Ook wat betreft de monteurs verwacht ik dat het goed moet komen. Ik weet niet of de andere stad die je gezien had toevallig in de buurt van Groningen ligt. Daar merk ik wel dat er een duidelijk personeelstekort is.

Wij zijn nog steeds hard voor jullie aan de slag en ik hoop en verwacht dat wij je snel meer kunnen vertellen!

Reputatie 1

Hi,

Ik zit nog steeds zonder internet en heb helemaal niets gehoord van TM. Dus hierbij wil ik graag al mijn contracten laten ontbinden door jullie. Helaas heb ik pas de simonly van mijn vrouw ook overgezet, deze mag ook ontbonden worden zodat ik in alle rust naar een andere provider kan zoeken.

Bedankt!

Reputatie 1

Je denkt dat het niet slechter kan, Guidion heeft pas over of 1 of 2 weken tijd om langs te komen.

Reputatie 1

Wie kan mij helpen bij het ontbinden van al mijn contracten bij TM? Hier ga ik uiteraard geen afkoopsom voor betalen.

Wie kan mij helpen bij het ontbinden van al mijn contracten bij TM? Hier ga ik uiteraard geen afkoopsom voor betalen.

Niemand, je kunt bij een storing op een dienst (zoals in jouw geval T-Mobile voor Thuis) alleen T-Mobile voor Thuis eenzijdig opzeggen wanneer je ze in gebreke gesteld hebt en een redelijke termijn gegeven hebt om het probleem op te lossen.

De meningen zijn nogal verdeeld, maar vooralsnog is (3 werkdagen) 5 dagen veel te kort om een leverancier de gelegenheid te geven de storing op te laten lossen vaak wordt 14-dagen als acceptabel gegeven.

Wanneer T-Mobile niet binnen redelijke tijd je verbinding kan herstellen, kan je alleen T-Mobile voor Thuis beëindigen. Heb je mobiele abonnementen afgesloten? Helaas! Deze vallen niet onder die regeling want gedurende de T-Mobile voor Thuis storing kan je hier gewoon gebruik van blijven maken. Het zijn verschillende overeenkomsten. Of te wel, wil je ook je mobiele abonnementen beëindigen? Dan zal je deze dus hoe dan ook moeten afkopen of wachten tot de overeengekomen contractperiode is verstreken.

Reputatie 1

Je onderschat hoeveel rechten consumenten in NL hebben. Het gaat mij om de communicatie van TM, de dienstverlening en het support process.

Het feit dat ik zelf achter Guidion aanmoet om een snellere datum te vinden is natuurlijk een lachertje, het is TM’s partner en zij hebben gekozen voor een externe partij.

Daarom ga ik zelf ook geen tijd verspillen en schuif ik dit direct door naar m’n rechtsbijstand. Mobiele abonnementen zijn tegenwoordig zo verwoven in een Thuis abonnement dat ze wel degelijk relevant zijn :)

Wat ook wel meezit zijn de enorme hoeveelheid aan negatieve reviews over TM, zoveel hebben de concurrenten niet. Dat betekent dat er wel iets mis gaat bij ze.

Reputatie 1

Update voor de lezers: Guidion komt pas 14 november langs! @Cal dus dit gaat nog weken duren!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tciaga, ik heb gekeken of ik jouw afspraak kan vervroegen, maar dat is momenteel jammer genoeg niet mogelijk sorry!

Wel heeft Guidion meermaals telefonisch aangegeven dat je elke dag kunt bellen om te controleren of bespoediging mogelijk is. Je kunt het beste contact opnemen met 020-3232767. Veel succes!

Reputatie 1

Hoi @tciaga, ik heb gekeken of ik jouw afspraak kan vervroegen, maar dat is momenteel jammer genoeg niet mogelijk sorry!

Wel heeft Guidion meermaals telefonisch aangegeven dat je elke dag kunt bellen om te controleren of bespoediging mogelijk is. Je kunt het beste contact opnemen met 020-3232767. Veel succes!

Hoe gaat TM mij compenseren? Dat jullie al 1 week nodig hebben om Guidion in te schakelen is natuurlijk ook kansloos. Kunnen jullie deze maand en de komende 2 maanden kwijtschelden? Mijn contract loopt in december af.

Reputatie 7

Hi @tciaga, ik had heel erg gehoopt dat je weer volop van jouw verbinding kon genieten als je weer online was gekomen! Ik zie achter de schermen dat je contract per 11-11-2022 stopt bij ons. Ik had natuurlijk graag iets anders gezien, maar ik respecteer jouw keuze volledig. Het is toch gelukt om de afspraak iets meer naar voren te trekken zie ik en daar ben ik heel blij om. Laat je na het monteursbezoek weten of je weer online bent? Want dan maak ik meteen de vergoeding in orde voor de dagen dat je zonder diensten hebt gezeten. 

Reputatie 1

Guidion monteur is zojuist geweest, die heeft alles gecontrolleerd en ook in de wijkkast gekeken. Hij kan er niets aan doen en heeft het doorgegeven aan Guidion. Het blijkt dat mijn aansluiting gewoon losgekoppeld is uit de switch, er zit nu een compleet andere klant op. Bijzonder!

Reputatie 1

@Lisa kun je de kosten voor november en december kwijtschelden? Dan kunnen we dit afsluiten.

Reputatie 7

Hi @tciaga, dankjewel voor deze terugkoppeling! Wat gek dat je zo maar bent losgekoppeld uit de switch, die hoor ik ook voor het eerst. Excuses dat we het niet voor je hebben kunnen oplossen. Ik zie dat jouw contract aanstaande vrijdag stopt. Ik had het graag anders gezien, maar uiteraard respecteer ik deze beslissing. Zojuist heb ik dan ook de vergoeding voor je geregeld. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wens je alle goeds en weet dat je hier altijd mag aankloppen als je nog ergens hulp bij kunt gebruiken! 😊

Reputatie 1

Mijn contract stopt omdat ik vroegtijdig overgestapt ben naar KPN. Omdat dit een snellere oplossing is, sterker nog jullie monteur had geen oplossing en heb tot op heden nog steeds geen verbinding. Mijn contract loopt tot eind dit jaar, het zou netjes zijn als jullie die laatste twee maanden ook crediteren.

 

Bijna 3 weken zonder internet is natuurlijk bizar, vooral de reden is ook gek. Wel raar dat je dit voor het eerst hoort, als ik jullie recensies bekijk dan gebeurt dit heel vaak bij TM.

Reputatie 7

Hi @tciaga, dankjewel voor de aanvulling! Ik snap jouw keuze dan ook volledig. Als jouw contract tot het eind van dit jaar doorliep, dan maakte ik hier met liefde een vergoeding voor aan. Aangezien jouw contract stopt per 11-11-2022, kan ik geen vergoeding aanmaken voor de rest van de maand november en voor december. Mocht deze datum nog verschuiven, dan maak ik graag voor de dagen die hier buiten vallen nog een extra vergoeding aan. Ik wil het namelijk helemaal netjes met je afsluiten. 

Reageer