Beantwoord

Verbindingsproblemen in Eindhoven glasvezel

  • 24 October 2022
  • 27 reacties
  • 735 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Zijn er méér mensen in de regio Eindhoven waar de glasvezel verbinding verstoord lijkt? Op het glasvezel modem:

  • blijft LOS rood knipperen
  • blijft PON helemaal uit

Uitzetten en opnieuw opstarten van glasvezel boxje en/of het modem geeft geen verbetering.

Storing gemeld, e-mail ontvangen dat ik binnen 5 (!) werkdagen een reactie ontvang. Lijkt me erg lang, want ondertussen géén samenvatting van Max in de F1 en géén Internet voor mijn online thuiswerkdag...

icon

Beste antwoord door Lisa 25 October 2022, 15:10

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ivo040, welkom op de Community! 🙋‍♂️

We zien geen toename in het aantal storingsmeldingen in de regio Eindhoven. Ik heb wel meteen jouw verbinding onder de loep genomen en denk dat ik weet waar de verstoring vandaan komt: er lijkt sprake te zijn van ofwel een glasvezelbreuk, ofwel een te hoge demping. De wijkcentrale (POP) ontvangt geen optisch signaal vanuit de witte Media Converter. 

Top dat je meteen de kleur van de lampjes op de converter hebt gedeeld, dat draagt bij aan het versneld oplossen van dit probleem. Ik kan niet garanderen dat het binnen de gestelde, maximale termijn van vijf dagen hersteld is, maar ik beloof je dat we er alles aan doen.

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Dank voor de update @Jason!

Ik heb geen T-Mobile simcard en red me nu nog met mijn eigen hotspot, mocht het dágen gaan duren dan meld ik me nog effe bij je voor dat voucher!

Hier exact hetzelfde sinds 24-10-2022 ochtend .

Eindhoven

  • blijft LOS rood knipperen
  • blijft PON helemaal uit

powercycle uitgevoerd in juiste volgorde.

Nu 25-10-2022 status onveranderd.

Nog een x alle voedingen losgehad en weer aangesloten.

Nog steeds hetzelfde.

Graag reactie T-mobile

 

Dank @Doefke, lijkt daarmee op een storing die méér klanten raakt. Ben als nieuwe klant wel benieuwd naar de T-Mobile aanpak:

  • komt er ‘n lange lap tekst om tijd te kopen?
  • of ‘n kort berichtje dat ‘n monteur later vandaag naar de betreffende verdeler gaat om ‘t te fixen?
Reputatie 7

Hi @Ivo040, top om te lezen dat je het redt met de hotspot! Ook kom ik graag terug op jouw overige vragen. Het kan toeval zijn dat er twee klanten in Eindhoven offline zijn. Momenteel hebben we namelijk nog steeds geen signaal gekregen dat er een algemeen probleem speelt in Eindhoven. Als we ervaren dat het een grotere groep klanten betreft, dan zorgen we dat ons storingstopic altijd meteen wordt geüpdatet: 

De technische dienst zorgt er dan samen met onze IT-afdeling voor dat deze issues zo snel mogelijk aangepakt worden. Op dit moment worden de issues die jij en @Doefke ervaren individueel opgepakt. Mijn collega's hebben alle informatie doorgezet naar onze technische dienst en zij gaan hier verder in duiken om dit te fixen. Weet jij zo voldoende? 😊 Zodra je weer online bent, dan hoor ik het graag en kan ik een vergoeding voor je in orde maken. 

Hi @Doefke, hartstikke goed dat je ook in dit topic aan de bel hebt getrokken! Ik ben heel blij om te zien dat één van mijn collega's al een verzoek voor jou heeft ingediend bij onze technische dienst. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Laat jij het hier weten als je weer online bent? Dan regel ik ook voor jou de compensatie. 

@Lisa  @Jason Ondertussen contact gehad met Ivo.Ivo woont in de aangrenzende wijk hemelsbreed een paar honderd meter verderop. Lijkt me dus sterk dat dit geen gemeenschappelijk issue is.

Mijn aansluiting is nu 5 weken actief en die van Ivo 2 weken.Er word hier nog volop aangesloten in de wijk. Kan er iemand die mensen op locatie triggeren om de wijkkast/ POP te checken?

5 dagen wachten is natuurlijk een belachelijke termijn in deze tijd van thuiswerken.

Gisteren overigens geprobeerd de voucher te activeren . Echter T mobile app down voor onderhoud.Sms komt niet aan.Vanochtend nieuwe poging .Voucher ongeldig. 
Kom op mensen 🤷‍♂️.

@Ivo040  FYI.

mvg

Dave

 

 

Reputatie 1

Hier ook! Net dit berichtje geschreven in ander topic:

 

Reputatie 7

Hi @Doefke, dankjewel voor de aanvulling! Wat gek dat de voucher niet bij jou werkt. Ik heb meteen een nieuwe code gestuurd in een privébericht. Ik heb aan mijn collega's gevraagd of dit met elkaar te maken heeft en of dit algemeen aangevlogen dient te worden. Zodra ik hier een reactie op heb, dan laat ik dat meteen aan jullie weten. Ik hoop hier snel iets over te kunnen zeggen!

Hi @Martienho, ik spreek je graag verder in het onderstaande topic:

Ook neem ik jou als voorbeeld mee in mijn vraag aan de technische dienst. Merci voor het melden!

Beste T-mobile ,

Is er ondertussen een update mbt dit issue ? 
Ik hoor niets over voortgang / plan van aanpak of de oorzaak.Gaan we het weekend in zonder TV internet ? Ik zit nu zonder internet / TV sinds maandag en ben er ondertussen wel klaar mee.

Die hotspot via telefoon is handig voor nood maar niet erg handig met meerdere personen.

Ik zou minimaal een plan van aanpak met timing willen zien en regelmatig voortgang updates .

Anders zal ik (helaas) op zoek moeten naar alternatieven want dit is geen doen.Met de opmerking word aan gewerkt kan ik iig weinig. Dan maar weer Ziggo. Duurder idd maar in 17 jaar nog nooit zo lang plat gelegen.

Er kan natuurlijk altijd iets kapot gaan maar zonder duidelijke planning / communicatie omtrent reparatie kun je hier niet op vertrouwen.(Stel je voor dat dit ook zo zou gaan als de stroomvoorziening of verwarming eruit ligt).

@Lisa @Jason 

Reputatie 7

Hi @Doefke, ik zie jammer genoeg nog geen update terug! De technische dienst pakt zo snel als ze kunnen alle issues op, maar kennen een verwerkingstijd van enkele dagen. Momenteel staat door de teller op drie dagen. Het verzoek is door mijn collega op 25-10 ingeschoten, dus dit wordt zo snel mogelijk opgepakt. Ik had gehoopt dat je met de hotspot voor nu probleemvrij zou zijn. Helpt het als ik een extra code jouw kant op stuur? Zodra er updates beschikbaaar zijn, dan zullen mijn collega's die delen. Een tijdsindicatie kan ik je jammer genoeg niet meegeven, omdat ik (nog) geen zicht heb op de oplossing. Sorry, weet dat ik echt duidelijkheid wil scheppen als er updates binnenkomen. Dit kan echter pas als het is opgepakt door de technische dienst. Wel kan ik je alvast voorzien van het volgende: 

Hi guys, ik wil jullie alle drie graag laten weten dat ik ook een reactie heb gekregen van mijn collega's. Zo kan ik mededelen dat jullie problemen niet gerelateerd zijn. Om deze reden worden jullie problemen dan ook alle drie individueel aangevlogen. 

Hoi @Jason of @Lisa,

vraagje: ik heb mijn order inmiddels per e-mail herroepen en geannuleerd en kreeg van die e-mail ook direct een automatische bevestiging met een ticketnummer. Maar daarna nog geen bericht.

Kan één van jullie achter je scherm mijn annulerings-mail zien, en bevestigen?


Mijn overweging zal vast duidelijk zijn: inmiddels 9 volle dagen géén T-Mobile Internet en géén T-Mobile TV.
En nog geen enkele indicatie over een oplossing.

Dat vind ik echt veel te ruig, voor zowel het werk van mijn echtgenote en mijzelf én voor de studie van 2 dochters is een storing van 10 en waarschijnlijk nog méér dagen onwerkbaar.

 

Super als een van jullie iets kan zeggen over bevestiging van mijn herroeping / annulering.


Thx, Ivo

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ivo040, jouw besluit respecteren we uiteraard en is je goed recht, wel jammer dat het zo'n ruige start is en dat we je daardoor niet kunnen behouden, maar begrijpelijk! 

De e-mail inbox waarin jouw herroeping terechtgekomen is, wordt niet langer gebruikt voor deze doeleinden - dat is inmiddels een klein anderhalf jaar het geval. Uiteraard honoreer ik graag jouw verzoek en zal ik het contract per omgaande beëindigen. Graag zien we de apparatuur nog geretourneerd op het retouradres; hierover ontvang je straks een e-mail ter info. 

Nogmaals enorm jammer dat we niet hebben kunnen voldoen aan de verwachting. Mochten we in de toekomst wel kunnen leveren waar je om vraagt, dan ben je altijd weer van harte welkom!

Hier ook een update:

Monteur vandaag langs geweest van Guidion. 
Zou eigenlijk gisteren komen maar ivm personele uitval gecanceld. De beste man kon,zoals ik al verwachtte,niets doen.Probleem zit buitenhuis en wrs in de POP. Zijn vermoeden is verkeerd gepatched na werkzaamheden. Vervolgens blijkt deze monteur geen toegang te hebben omdat deze POP beheerd word door Primevest en die moet Volker Wessel inschakelen.Nu is het dus weer wachten totdat deze partij ingeschakeld word en tijd heeft.Het is gewoon zo treurig dat het lachwekkend begint te worden. 🙃

Word vervolgd (een keer).

Ik zal maar weer een voucher aanvragen want dit gaat ben ik bang nog wel ff duren.

 

Goedemorgen @Ivo040, jouw besluit respecteren we uiteraard en is je goed recht, wel jammer dat het zo'n ruige start is en dat we je daardoor niet kunnen behouden, maar begrijpelijk! 

De e-mail inbox waarin jouw herroeping terechtgekomen is, wordt niet langer gebruikt voor deze doeleinden - dat is inmiddels een klein anderhalf jaar het geval. Uiteraard honoreer ik graag jouw verzoek en zal ik het contract per omgaande beëindigen. Graag zien we de apparatuur nog geretourneerd op het retouradres; hierover ontvang je straks een e-mail ter info. 

Nogmaals enorm jammer dat we niet hebben kunnen voldoen aan de verwachting. Mochten we in de toekomst wel kunnen leveren waar je om vraagt, dan ben je altijd weer van harte welkom!

Dank @Jason! De reden dat ik dat e-mail adres heb gebruikt is omdat op het herroepingsformulier expliciet dat e-mail adres wordt genoemd:
 

Ik heb de retour-sticker en -instructies gevonden, dank.
Ik neem aan dat de periode van 24 oktober t/m einddatum 3 november nog gecompenseerd wordt op de eindafrekening omdat die 11 dagen de dienst niet beschikbaar was vanwege de storing.

Gr!  --  Ivo 

Reputatie 7

Hi @Ivo040, check - helemaal helder! Merci voor de aanvulling. Yes, dit heb ik zojuist voor je in orde gemaakt en kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als we verder nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Maak er een hele mooie dag van! 🍀

Beste T-mobile,  

Heeft er wellicht iemand een update mbt de ticket die door Guidion is aangemaakt richting Volker Wessels?

Guidion is 2-11-2022 langs geweest en zou het issue “doorgezet” hebben richting Volker Wessel.Ik zou wrs dezelfde dag nog gebeld gaan worden door VW aldus de monteur van Guidion .We zijn nu alweer 8 dagen verder …  

Internet ligt nu sinds 24 Oktober plat. Gaat er nu ondertussen serieus iets gebeuren en indien onduidelijk  kan ik dan ergens mijn contract laten ontbinden? Dit is zo geen doen en volstrekt  onacceptabel !  Het hele gebeuren is 1 grote frustratie.

Graag asap uw reactie.

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Doefke

 

Ik zie dat er vandaag werkzaamheden geweest om dit probleem te verhelpen. Sinds deze middag (12u) is de verbinding weer hersteld. Belangrijker vind ik om dit bij jou te checken, klopt het dat je inmiddels weer online bent? 🤞

Beste Sander, dit bericht had ik even gemist. Ik kan bevestigen dat het internet / tv weer werkt sinds 12 November nadat de medewerker van Volker Wessels iets heeft aangepast in de wijkcentrale.

Kun jij zorgen dat de downtijd van een kleine 3 weken niet in rekening word gebracht ?

mvg

Dave

@Sander 

Reputatie 7

Hi @Doefke, super fijn om te lezen - merci voor de bevestiging! Ik heb direct de vergoeding voor je in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een hele mooie dag van. 

Goedemorgen. Ik heb sinds donderdag avond (24-11-2022) problemen met internet en TV (Eindhove, achtse barrier). Mijn wifi verbinding zegt dat er geen verbinding met internet mogelijk is en mijn TV zegt “Ophalen van IP-adres is niet gelukt”. Soms doet internet en TV het maar dat duurt maar een korte tijd (minuten).

Ik heb modem en settop boxen al meerdere malen herstart.

Tips voor oplossing zijn natuurlijk zeer welkom

alvast bedankt

Rob

 

Reputatie 6
Badge

Goedemorgen. Ik heb sinds donderdag avond (24-11-2022) problemen met internet en TV (Eindhove, achtse barrier). Mijn wifi verbinding zegt dat er geen verbinding met internet mogelijk is en mijn TV zegt “Ophalen van IP-adres is niet gelukt”. Soms doet internet en TV het maar dat duurt maar een korte tijd (minuten).

Ik heb modem en settop boxen al meerdere malen herstart.

Tips voor oplossing zijn natuurlijk zeer welkom

alvast bedankt

Rob

 

Wat voor verbinding heb je? welke lampjes zie je op je modem/router en eventueel media converter/ONT?

 

Goedemorgen. Ik heb sinds donderdag avond (24-11-2022) problemen met internet en TV (Eindhove, achtse barrier). Mijn wifi verbinding zegt dat er geen verbinding met internet mogelijk is en mijn TV zegt “Ophalen van IP-adres is niet gelukt”. Soms doet internet en TV het maar dat duurt maar een korte tijd (minuten).

Ik heb modem en settop boxen al meerdere malen herstart.

Tips voor oplossing zijn natuurlijk zeer welkom

alvast bedankt

Rob

 

Wat voor verbinding heb je? welke lampjes zie je op je modem/router en eventueel media converter/ONT?

 

Goedeavond. Ik heb een glasvezel verbinding. Mijn modem/router is een DrayTek Vigor2132FVn. De lampjes bij mijn ethernet kabels knipperen zoals ik het zou verwachten. op dit moment branden de FIBER  en WLAN lampjes branden op dit moment konstant. De WAN en ACT lampjes knipperen.  De TV en het internet doen het op dit moment. Als TV en internet niet werkt dan zijn al de lampjes (9 stuks) uit of aan het knipperen

Reputatie 6
Badge

 

Wat voor verbinding heb je? welke lampjes zie je op je modem/router en eventueel media converter/ONT?

 

Goedeavond. Ik heb een glasvezel verbinding. Mijn modem/router is een DrayTek Vigor2132FVn. De lampjes bij mijn ethernet kabels knipperen zoals ik het zou verwachten. op dit moment branden de FIBER  en WLAN lampjes branden op dit moment konstant. De WAN en ACT lampjes knipperen.  De TV en het internet doen het op dit moment. Als TV en internet niet werkt dan zijn al de lampjes (9 stuks) uit of aan het knipperen

En wat zie je aan lampjes op de media converter?

Kijk ook eens of je in de router de logfile kunt vinden. Wat staat daar in? Ik ken de T-mobile firmware van  de Vigo niet en kan je niet precies vertellen waar je die vindt. Maar ook de status pagina kan al veel vertellen. Post eens een afbeelding daarvan

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @RobvT, fijn dat je op de Community hulp zoekt, dit is absoluut op te lossen! Omdat je bij de DrayTek Vigor 2132FVn geen Media Converter moet vooral het modem onderhanden genomen worden. Het lukte mij niet om een duidelijke oorzaak te vinden voor het probleem dat je ervaart. Zou je een fabrieks reset op het modem uit kunnen proberen: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Ik verwacht dat we hiermee een stapje dichterbij dé oplossing komen, hopelijk is het snel op te lossen!

Hoi @RobvT, fijn dat je op de Community hulp zoekt, dit is absoluut op te lossen! Omdat je bij de DrayTek Vigor 2132FVn geen Media Converter moet vooral het modem onderhanden genomen worden. Het lukte mij niet om een duidelijke oorzaak te vinden voor het probleem dat je ervaart. Zou je een fabrieks reset op het modem uit kunnen proberen: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Ik verwacht dat we hiermee een stapje dichterbij dé oplossing komen, hopelijk is het snel op te lossen!

Hoi Cal, ik heb de factory reset uitgevoerd. Tot nu toe gaat het goed (1 uur verder). Ik houd het in de gaten en kom weer hier terug als ik iets nieuws te melden heb.

Bedankt voor je hulp!

Rob

Reageer