Beantwoord

verkeerde locatie netwerk

  • 13 December 2020
  • 5 reacties
  • 647 Bekeken

Dit klinkt als een heel vreemd probleem en dat is het ook.

Sinds een paar dagen denken sommige websites dat ik in belgie ben. Op zich zou dat geen probleem moeten zijn maar hierdoor werkt helaas youtube music niet (bij alle nummers staat er niet beschikbaar). Wat het verband is tussen locatie en de werking van youtube music weet ik niet maar dit is wat ik allemaal getest heb:

  • Het probleem speelt bij ieder device in mijn netwerk
  • Als ik op mijn mobiel 4g gebruikt ipv wifi heb ik het probleem niet
  • als ik een vpn start en als locatie nederland kies heb ik het probleem ook niet

Dat laatste punt kwam ik bij toeval achter en dat zette me aan het danken dat het mogelijk aan locatie kan liggen. Ik heb op meerdere websites gekeken wat ze zien als mijn locatie en zo'n 80% zegt nederland en 20% belgie. Deze 2 websites geven belgie aan:

What is my IP address location? Find out here | NordVPN

What is my country | Find your IP, country and location

Wat mij opvalt is dat bij 1 van die 2 websites je ook de provider kan zien en daar staat Tele2 bij. Maar al die websites die netjes aangeven dat ik in nederland zit zeggen T-mobile. Zou dit probleem te maken kunnen hebben met de fusie tussen t-mobile en tele2?

 

icon

Beste antwoord door Sander 14 December 2020, 11:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hier een van de antwoorden

Zijn al meerdere topics van. Probleem is dat Tmobile zijn DNS service heeft verkloot en het hier en daar nog niet goed schijnt te werken.

Er schijnt aan gewerkt te zijn en een modem herstart kan het soms oplossen.

Of Henk Westbroek is langs gekomen? “Ik heb getwijfeld over België…..”  :wink:

Hier een van de antwoorden

Zijn al meerdere topics van. Probleem is dat Tmobile zijn DNS service heeft verkloot en het hier en daar nog niet goed schijnt te werken.

Er schijnt aan gewerkt te zijn en een modem herstart kan het soms oplossen.

Of Henk Westbroek is langs gekomen? “Ik heb getwijfeld over België…..”  :wink:

 

Dat is wel heel vreemd want ik heb de DNS in mijn modem staan op 8.8.8.8

Ik had mijn modem overigens ook al een keer herstart maar dat had het niet verholpen

Dit zou goed moeten zijn toch?

Overigens vind ik dit modem nou niet echt geweldig. Ben een paar dagen bezig geweest om WOL voor buiten het netwerk te krijgen maar is me niet gelukt

Reputatie 7
Badge +5

Ze hebben kans gezien om sommige ip ranges uit België te laten komen, vraag me verder niet om details, want ook hier blijken 10 wijzen meer te kunnen verklooien dan die ene gek kan vragen.

En de zyxel modem geeft wel strak de gigabit bij glas door, maar de tmt firmware is idd niet de fijnst werkende voor de klein beetje meer verlangende gebruiker.

Maar eigen modem is ook mogelijk als je geen telefoon afneemt.

Reputatie 7

Hoi @christian1122,

 

Ik zie dat je het andere topic ook gevonden hebt. We zijn op de hoogte en druk in gesprek hoe dit zo snel mogelijk op te lossen. Zodra ik meer weet, plaats ik het in dit topic: Stadia werkt niet

 

Ik sluit dit topic, zodat het gesprek centraal blijft en iedereen de updates terugvindt en ik geen berichten van jullie misloop.