Beantwoord

Vigor2132F haalt niet meer de datum en tijd op.

  • 13 October 2020
  • 10 reacties
  • 599 Bekeken

Reputatie 1

Gisteren viel mij op dat de huis telefoon niet meer de juiste datum en tijd weergeeft, ik heb toen in het modem ingelogd en ook daar wordt niet de juiste datum en tijd weergegeven er staat: 2000 Jan 1 Sat 1:27:6.

Een Factory reset lost het niet op.

Ik heb geen idee of de Vigor normaal wel de juiste tijd weergeeft, maar wel vreemd dat beide op de zelfde dag niet meer de juiste datum en tijd weergeven.

Weet iemand of de Vigor normaal wel de datum en tijd vermeld?

 

icon

Beste antwoord door Sander 25 November 2020, 15:36

Bekijk origineel

10 reacties

Ik had ook dit probleem met de tijd en datum van het Vigor2132F modem maar na correctie op afstand (NTP server?) van T-mobile thuis is dit weer juist en ook op de DECT telefoon die de modem tijd en datum kennelijk gebruikt. Hoop alleen dat als het modem voor wat voor reden dan ook wordt gereset (pwr off) de juiste tijd/datum nog weer wordt opgehaald.

Reputatie 1

De datum van de telefoon was 1-1-2020, de telefoon geeft nu weer de juiste tijd aan en de DrayTek loopt nog 20 jaar achter.

 

Reputatie 1

Hoi @Jason, goed dat dit wordt opgepakt, waarom de huis telefoon niet de juiste datum en tijd weergeeft daar ben ik vandaag achter gekomen, Ik word wel eens gebeld door die energievergelijkers zeg maar telefoon terreur die bellen sinds kort weer met een nieuw nummer en omdat ik beller ID aan heb staan neemt de telefoon van de andere kant de datum en tijd over, ik heb de instelling in de telefoon nu op handmatig gezet. 

Reputatie 7
Badge +13

Bedankt voor je terugkoppeling betreffende de vaste telefoon. We gaan de Draytek weer terug naar 2020 brengen. Alhoewel ik betwijfel of de Draytek daar zo vrolijk van wordt, gezien de huidige omstandigheden (heel slechte grap dit sorry). 

Zodra onze specialisten een antwoord hebben, plaats ik die direct hier in dit topic en hier.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Erwin05

 

In het andere topic heb ik zojuist een update geplaatst: Tijd veranderen op de Draytek. Ik denk dat je die al gezien hebt. Voor jou heb ik nog een actie uitgezet om de datum handmatig aan te passen. Zullen we in het grote topic verder praten bij vragen en updates? 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Erwin05, ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet 100% zeker weet maar als het goed is zou de modem normaal gesproken de huidige tijd over moeten nemen. In de instellingen van de modem kan je onder ‘system maintenance’ → ‘Time and date’ de instellingen aan passen. Het kan zijn dat deze onder de Admin instellingen vallen, in dat geval kan je ze niet zelf aanpassen.

Reputatie 1

Hi Brian.

Mijn huistelefoon gaat ook steeds terug naar 1-1-2020 en ook de tijd klopt niet geen idee waarom.

Of het modem ooit wel de juiste datum en tijd heeft weergegeven weet ik niet maar nu klopt dit niet het kan zijn dat de telefoon gewoon een probleem heeft.

Ik weet niet of het modem info doorgeeft aan de huistelefoon maar ik dacht van niet.

Onder system maintenance is de optie Time en date er niet.

Het modem geeft niet de juist datum en tijd weer nu is mijn vraag moet het modem dit wel juist weergeven?

 

Reputatie 1

Ik zag dat er op het T-mobile forum nog meer mensen zijn die dit is opgevallen.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/hoe-kan-ik-de-tijd-veranderen-op-draytek-vigor-2132f-modem-326538

Reputatie 7
Badge +13

Handig dat je hebt achterhaald waardoor de huistelefoon niet de juiste datum en tijd weergeeft. Je geeft in een eerder bericht aan dat de tijd en datum op 1 januari 2020 stond op de huistelefoon; was dat zeker 2020, of toch 2000? Want als het laatste het geval is, dan zou het wellicht zo kunnen zijn dat de Draytek hierdoor ook een verkeerde tijd toegewezen krijgt. Althans, dat kan dan onderzocht worden. 

We nemen het mee in het onderzoek en ik hoop dat we spoedig een antwoord hebben zodat het ook in het modem weer goed komt te staan!

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Erwin05, klasse dat je dit aankaart! Ik pak dit meteen op en stuur het door naar de juiste collega's zodat het onderzocht kan worden, thanks voor je alertheid en medewerking.

We houden je op de hoogte!

Reageer