Beantwoord

VPN verbinding lukt alleen nog via mobiele hotspot KPN, T-mobile werkt niet

  • 12 April 2021
  • 9 reacties
  • 742 Bekeken

Sinds vorige week donderdag werkt VPN via mijn T-Mobile WiFi verbinding (ZYXEL T50 modem) niet meer. Ik kan nu alleen nog op VPN komen via mijn hotspot op de IPhone, waar mijn zakelijke KPN abonnement loopt. Vervolgens zet ik de VPN verbinding via Cisco AnyConnect aan en dan kan ik met de T-mobile WiFi verbinden. Gelukkig blijft dan de verbinding in stand.

Maar ik zou graag op de NORMALE manier de VPN verbinding tot stand willen brengen. Graag ontvang ik hiervoor zo snel mogelijk een oplossing.

Alvast bedankt, Saskia Berkhout - Krimpen aan de Lek.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 April 2021, 10:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Probleem is dat iedere router zijn eigen instellingsmogelijkheden heeft Ik heb het volgende geprobeerd en bij mij werkt het weer: 

  • Het IP adres van je laptop vastzetten. Lan instellingen (Manually Assigned IP around the DHCP list)
  • WAN - Virtual Server / Port Forwarding. Ip adres ingevuld, invullen bij external port 500,1701,4500. Protocol UDP
  • NAT Passthrough (allen enable), PPPoE Relay moet op disalbe blijven staan
  • WAN - Internet connection - Special Requirement from ISP, klik op MAC clone
  • rebooten van je router

Ik hoop dat je hier iets mee kan

Reputatie 7
Badge +16

 Hoi @Sberkhout2931 en @heinzdekat, we zijn nu voorbeelden aan het verzamelen om een duidelijk beeld te kunnen krijgen van de lopende issues. Omdat de systemen niet helemaal 100 procent meewerken, kan ik af en toe geen klantgegevens opvragen. Mag ik jullie verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de volgende info, alsjeblieft?

-Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?

-VPN + voorbeeld

-Probleemomschrijving

@heinzdekat Thanks voor je tips! Mocht het weer opspelen, let me know!

Reputatie 7
Badge +16

Graag ontvang ik zoveel mogelijk voorbeelden van VPN-/gaming-server-problemen per privébericht, mochten er nog issues gaande zijn: zet ze vooral naar mij door. Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, we pakken hem op een andere manier op. Ik zet jullie info graag door naar onze onderzoekers: kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Graag ook het probleem beschrijven + VPN en gaming server benoemen, dan zet ik het meteen door. Indien je er ook nog bij wilt vermelden naar welk IP/naar welke server je probeert te connecten, is het helemaal super!

Thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mag ik van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Alvast uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, gisteravond is er een netwerkwijziging doorgevoerd die de problemen getackeld moet hebben. Kunnen jullie bevestigen of ontkrachten of dit eindelijk het gewenste effect gebracht heeft?

Reputatie 1

Nee, zelfde probleem vanochtend...

Beste Jason

Ik kan zonet bevestigen dat het inlogprobleem bij mij is opgelost en dat ik weer kan inloggen met het T-mobile netwerk op het VPN netwerk van mijn werkgever.

Fijn dat het is opgelost

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, omdat we inmiddels alles inzichtelijk maken in het algemene Dordrecht topic en we daarin het overzicht willen bewaren, sluiten we alle losse, actieve topics die op hetzelfde betrekking hebben. Het wordt inmiddels onoverzichtelijk met een zevental losse topics. Die beslissing hebben we eerder al, ten onrechte, genomen toen het nog onduidelijk was dat de Internet en TV-issues ongerelateerd waren aan VPN, gaming servers en websites. Het betreft nu hetzelfde issue en we willen graag alles bundelen. 

We zullen zoveel mogelijk updates geven in het algemene topic:

Bedankt voor jullie geduld, input en begrip!