Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer



Toon eerste reactie

148 reacties

Reputatie 1

Yes! ik ben weer terug online via de WiFi.

Ik kan trouwens ook bevestigen dat de pi-hole die ik draai niet het probleem was. Als ik in de router de DHCP server instel op de pi-hole, dan werkt de VPN verbinding nog gewoon. 

@Cal dank voor je reactie!
 

Ik zal het morgen gaan proberen of het lukt. En fijn dat er plaatjes bij staan, zo computer technisch ben ik niet 😉

Ik laat je het weten of het is gelukt (of niet). 
 

Voor zover ik weet ben ik de enige met dit probleem. Collega’s van ICT kwam dit niet bekend voor. Het heeft me wel een nieuwe laptop opgeleverd 🙈 maar helaas mocht dat ook niet baten..

Weet jij of er 7 december jl een update is geweest? Vanaf 8 december heb ik problemen.

Nogmaals dank voor je reactie en je hoort van mij. Jij ook nog een fijne 2e Kerstdag!


Groet Esther

 

Reputatie 6
Badge +3

Uhmm jammer (en begrijpelijk), Kan ook zijn dat de routering niet meer op orde is. Een trace kan dan ook nog helpen. Je zal dan geen reactie van de VPN server krijgen maar we weten dan wel of je er nog bij kan komen.

Reputatie 7
Badge +6

Ik bedoel de DNS-servers in de Zyxel aanpassen, via Netwerkinstelling > Thuisnetwerken. Klik daar op ‘Statisch’ en vul dan bijvoorbeeld 1.1.1.1 en 1.0.0.1 in.

Reputatie 1

Goedemiddag @ T-mobile, is er iemand op dit moment met de door ons aangeleverde informatie het issue in kaart aan het brengen? Ik heb eventueel ook een support ticket bij Zyxel mocht het niet aan de interne routeringen liggen, waar ze zeer behulpzaam opgesteld zijn. Wellicht kunnen we een call inschieten om het te bespreken.

Reputatie 1

Da's goed nieuws! Dank voor de terugkoppeling. Dankzij jullie input in dit topic hebben we dit weten op te lossen! 

Dank voor de oplossing! Blij dat jullie er uiteindelijk serieus naar gekeken hebben  en zo snel met een oplossing gekomen zijn. Top.

 

Fijne avond!

Vanaf dinsdag kan ik weer direct via het modem op VPN inloggen. Bij mij lijkt het probleem dus opgelost. Ik heb het niet direct gemeld, omdat ik een vorige keer eenmalig kon verbinden en het daarna niet meer werkte.

Hoi,

 

Hier werkt VPN nu ook weer sinds verleden dinsdag; maar sinds begin mei is het wel af-en-aan. Het is dus zeer zeker niet gegarandeerd dat het is opgelost. (Ik hoop het echter van wel.)

 

Met vriendelijke groeten,

Marcel

Reputatie 5

Ik riskeer even een overbodige reactie maar omdat het in mijn werkomgeving een oplossing kan zijn voor vpn problemen.

Wanneer (bedraad) verbonden met je werk (dus even naar kantoor) de netwerk certificaten weghalen en vernieuwen via run commando;

 [windows-r] → ‘certmgr.msc’ en dan onder -persoonlijk/certificaten/- alles deleten en daarna via het menu ‘Actie → Alle taken → Nieuw certificaat aanvragen’

Wellicht hetzelfde via commando ‘certlm.msc’.

Ook voor mij geld dat ik weer kan connecten naar werkplek.rws.nl. /rws.nl.

Reputatie 1

Haii, 

 

Ik ben zelf een ICT medewerker en wij hebben een 20-25 tal medewerkers met exact hetzelfde issue. De overeenkomst die ik kan vinden is dat men allemaal T-mobile klant is of het Zyxel T50 modem heeft. Ditzelfde gedrag komt namelijk voor bij iemand bij een andere provider met ook een Zyxel modem.

Het tot stand brengen van een VPN verbinding lukt nog wel, echter blijft het office product denken dat er geen internet connectie beschikbaar is.

We hebben in het modem de DNS servers handmatig op die van Google geprobeerd maar helaas tevergeefs.

Ik heb meerdere malen uit naam van klanten van jullie in hun opdracht getracht te bellen voor dit issue maar helaas nog altijd niets terug gehoord.

Vandaar mijn beriicht nu in dit draadje welke behoorlijk veel op onze issues lijkt.

 

Groet Bart

 

Reputatie 1

Ik heb maar een support ticket geopend bij Zyxel zelf, omdat ik ook gevallen heb van collega's met hetzelfde modem (T50) maar bij een andere provider (kugh*online*kugh)

Reputatie 1

Zo ver we kunnen terughalen bij onze werknemers:

  • Welk modem is er in gebruik?                        Huawei HG659
  • Met welke DNS-server is er verbinding?        neem aan die ingesteld staat op de modem
  • Welke VPN-client wordt er gebruikt?              Windows native / Kerio VPN
  • Over welke VPN-type wordt geprobeerd verbinding te maken? - IPSec  / Kerio VPN
  • Het even voor 2 dagen geen internet hebben als test heb ik gevraagd geen idee of ze het een strak plan vinden .

Hoi @Mattie_Vooijs, zou jij het modem ook willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen via een factory reset, alsjeblieft (indien je dit nog niet gedaan hebt). Ik zie bij jou een hoge demping, waardoor ruis kan ontstaan en wil testen of dit in de verbinding zit of dat het een probleem is dat ontstaat buitenshuis. Hiermee kunnen we dit testen.

Houd er wel rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de default settings. Wifinaam en wifiwachtwoord dienen daarom op elk apparaat waarmee je wilt verbinding, opnieuw ingesteld te worden aan de hand van de info op het witte kaartje dat achterin het modem zit.

Houd me op de hoogte alsjeblieft, thanks voor je medewerking!

Hoi @Jason, ik heb het modem kortgeleden helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dit heeft toen helaas niks geholpen, toen heb ik alles inderdaad opnieuw moeten instellen. Is het nodig om dit nog een keer te doen? Ik hoor het graag.

@Sander 

Hi Sander,

Zowel @Bart_de_ICT'er als ik wachten nog op een reactie. 
Bij Bart zijn 20 tot 25 collega’s die ook een VPN probleem hebben. 
Een issue die met hoge prio behandelt moet worden door jullie technische collega’s lijkt mij.  
Maar krijg een gevoel alsof er weinig tot niets aan gedaan wordt. En misschien is dat niet zo, maar over de voortgang/status worden wij niet geïnformeerd. 
Ben al vanaf 24 december jl bezig en nog geen stap verder.


Groet Esther

@Hbol ik heb vandaag al 2x gebeld maar zal straks nog een keer bellen. Zelf heb ik al onbeperkt internet dus dat “scheelt” al. Hebben ze niet de optie van een andere modem genoemd? Daar zat ik zelf nog aan te denken, wellicht dat een ander type modem geen VPN verbinding tegen houdt. Wellicht denk ik te simpel, heb er namelijk geen verstand van. 

Reputatie 7
Badge +4

@Esther0802 

Fijn dat je met de handleidingen uit de voeten kon Esther, maar jammer dat het geen resultaat heeft opgeleverd. Zou je kunnen proberen of de volgende DNS servers wel werken: 
Google’s DNS-servers: 8.8.8.8 óf 8.8.4.4
Open DNS: 208.67.222.222 óf 208.67.220.220.

Het lastige is dat, zoals je ook aan de data van de andere reacties in dit topic kan zien, er eigenlijk niks is gebeurd rond 7 december zo ver wij weten. Er slingerden de afgelopen maand wel een paar andere topics met VPN problemen rond op de Community, maar zo ver ik mij kan herinneren was er ook geen topic rond 7 december hierover. Het lukt mij daarnaast ook niet om een eerder topic te achterhalen waarin een andere gebruiker aangeeft problemen te ervaren met een Sophos VPN.

Naast het wijzigen van de DNS server raad ik je ook graag aan om te controleren of je de laatste Windows update hebt geïnstalleerd op jouw laptop.

Mocht je ook hiermee niet gebaat zijn, dan raad ik je graag aan om een fabrieks reset op het modem uit te voeren, en om vervolgens wederom de DNS truc te proberen. Aangezien Sophos wel werkt op jouw mobiele hotspot, vermoed ik dat er iets in het modem verkeerd staat waardoor de verbinding niet lekker werkt, maar wat er precies fout gaat is meestal zoeken naar een speld in hooiberg.

Ik vermoed daartegen dat je met een van deze drie stappen uit de brand bent geholpen! Bedankt voor de vriendelijke begroetingen, en ik wens jou ook nog een fijne zondagavond toe. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@Esther0802

 

Logische vragen die je stelt Esther!

Het is inderdaad een duik in het diepe als je niet eerder verreikend het modem hebt hoeven aan te passen. Mocht je iets verkeerds aanpassen, dan heb je met de eerdere fabrieks reset altijd een noodrem waarmee je alle instelling terug zet naar de verkeerde waardes.

In dit topic hebben inderdaad een hoop mensen gereageerd, maar allen reageerden kort na 2 verschillende wijzigingen namelijk:

  1. Een DNS issue vanuit onze kant.
  2. Een Windows update die problemen bij Pulse veroorzaakte (in dit topic gaat dat enkel om de gebruiker Lemonfly).

Zoals je aan het tweede voorbeeld ziet, kan het probleem ook makkelijk door een andere partij zijn veroorzaakt. Het zou ook kunnen dat Sophos destijds een update heeft uitgebracht, zonder rekening te houden met bijvoorbeeld onze apparatuur.

Aangezien er geen andere melding van 7 of 8 december op de Community is, heb ik ook erg weinig om mee te werken. Daarnaast is er ook geen update aan onze kant geweest op die data, en ook hebben wij geen lopende VPN issues.

 

Ik hoop dat je snel de oorzaak weet te achterhalen, en wederom kan je de Community en mij altijd bereiken voor vragen! Voor nu wens ik je ook nog een hele fijne jaarwisseling toe. :relaxed:

Reputatie 1

Er is geen nieuwe firmware uitgerold. Dus zie geen reden om aan te nemen dat het aan de kant van het modem fout gaat. Als test heb ik de firewall ook lager gezet (meer poorten open) . Maar niets werkt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @atilla34, zoals @giljam correct aangeeft, zou dit aan de Draytek kunnen liggen. Ik heb dit probleem eerder zien verdwijnen zodra het Zyxel modem aangesloten werd. Het verzoek tot omruiling is ingediend, dit zal morgenmiddag opgepakt worden. In de praktijk betekent dit dat je binnen maximaal vier tot zeven dagen het modem en de Media Converter bezorgd krijgt.

Indien je nog vragen hebt, let me know! 

P.s. de Draytek mag je straks naar een milieustraat brengen of deponeren bij het grofvuil of iets van gelijke aard.

Goedemorgen @Cal 

 

Dank je wel voor je reactie en uiteraard voor jou ook de beste wensen voor 2021!

Wat jij vraagt aan mij ga ik voorleggen aan onze ICT afdeling. Het is mijn werklaptop en ik wil dit wel bespreekbaar maken. Daarbij ben ik een leek wat betreft met computers. 
Overigens vind ik dat je goed meedenkt hoor, maar naast mijn werk heb ik ook een gezin draaiende te houden. Dat ik op deze community zit vind ik al heel wat.

Mocht bovenstaande niet lukken om wat voor reden dan ook dan wil ik dat er een technische monteur langs komt, desnoods een nieuwe modem. Moet ik hiervoor bij jou of bij de klantenservice zijn? We zijn bijna een maand verder en helaas nog geen resultaat. 
 

Ik hoop dat je mijn reactie begrijpt en zie dan ook graag je antwoord mbt monteur/nieuwe modem tegemoet. 
 

Dank je wel en een fijne (werk)dag gewenst!

 

Groet Esther


 

 

Hallo Jason, 

Helaas kan ik nog steeds geen verbinding maken met VPN. Eerst direct geprobeerd, toen dit niet lukte het modem zo’n 10 minuten van de stroom afgehaald, maar ook dat heeft niet geholpen.

Dit is nu al vanaf 8 april aan de gang en ik zou toch graag zien, dat er een oplossing komt.

Bedankt vast en groeten, Saskia.

Hoi,

Sinds vorige week werkt voor mij de VPN verbinding ook niet meer. Zojuist vriendelijk te woord gestaan door de klantenservice, maar ze konden me niet direct verder helpen en raadden me aan om het op het forum te proberen. Bij deze!

Ik heb afgelopen jaar altijd probleemloos thuis kunnen werken via VPN. Sinds deze week krijg ik maar zelden tot geen verbinding en wordt deze steeds verbroken. Het internet zelf werkt overigens prima.

Als ik verbind met mijn mobiele hotspot (via Tele2 netwerk) kan ik wel gewoon verbinding maken met de VPN van werk. Is dit op te lossen? Constant via mijn mobiele hotspot werken is niet echt wenselijk.

Ik hoor het graag!

Eenzelfde probleem hier. Voor mijn werk gebruik in een anyconnect VPN tunnel. Deze werkte nog tot afgelopen maandag. Sindsdien niet meer. Als ik m'n laptop laat connecteren via de hotspot op m'n telefoon staat de verbinding direct.

Ik probeer te verbinden naar:  

Ping geeft dit retour:

DNS is dus ok.

Netwerktechnisch strand ik hier:

Vanochtend dit ook als storing aangegeven, maar vooralsnog kan ik niet inloggen. 

Wat is hier loos en nog belangrijker, hoe gaan we het oplossen.

Reageer