Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer

Toon eerste reactie

143 reacties

@Boris, hallo Boris, ik zie dat je zo’n 4 maanden geleden het onderwerp VPN hebt behandeld die niet werkt met T-mobile, maar wel met hotspot (of andere providers). Vandaag heb van de een op andere dag dit probleem. Met mijn IT collega van alles uitgezocht en erachter gekomen dat niet aan VPN of het netwerk van de werkgever ligt. Kan je iets voor mij betekenen: de router/het modem is een ZYXEL T50, VPN cliënt is Cisco AnyConnect. Graag hoor ik van je. Grt Saskia 

Ik ben wat voorbarig geweest met mijn reactie, op werk waren ze bezig met wijzingen in het netwerk, mijn excuses. :sweat_smile:

Voorheen heb ik via mijn huisgenoot zijn mobiele hotspot verbinding kunnen maken met de VPN van mijn werk. Mijn huisgenoot heeft een T-Mobile abonnement en aangezien ik bij T-Mobile een betere deal kon krijgen op mijn Sim Only ben ik overgestapt.

Sinds ik ben overgestapt heb ik al een aantal keer verbinding gemaakt met de VPN via mijn mobiel, dit heb ik gisteren nog gedaan zonder problemen. Nu probeer ik vandaag weer verbinding te maken met de VPN van de zaak via mijn hotspot, maar nu werkt dit ook niet meer. Hebben jullie enig idee wat hierin veranderd is?

Reputatie 1

Een maand later en nog geen reactie, klantvriendelijk is het niet echt ?

Hier speelt exact het zelfde probleem. Al meerdere keren contact gezocht met de klantenservice die zogenaamd niets voor je kunnen betekenen.

Kan dit probleem via deze weg nog opgepakt worden?

Welke informatie is er nodig?

Helaas speelt deze issue bij mij ook nog steeds, ik heb gezien dat er (gelukkig) een hele hoop mensen al geholpen zijn, maar ik kan nog steeds niet met de VPN van werk verbinden :(

Zijn hier nog ontwikkelingen in?

Reputatie 1

@Bart_de_ICT'er

bedankt voor het aanleveren van de gegevens. Ik ben benieuwd of het bij onze klanten nu ook is opgelost. Speelt er nog een VPN issue? Dan zwengel ik het graag aan voor je!

Helaas voor onze collega’s nog altijd issues met O365. Vanmorgen hebben er in ieder geval weer 7 gebeld. 

Je heb me nummer :-)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Esther0802 en @JoostBr,

Fijn te horen dat het weer werkt! Dat is het belangrijkste. Dit soort issues is altijd lastig te achterhalen waar het fout gaat (externe partij, firmware, IP range). Hierdoor kan een oplossing langer op zich laten wachten. Excuus daarvoor. 

@Bart_de_ICT'er

bedankt voor het aanleveren van de gegevens. Ik ben benieuwd of het bij onze klanten nu ook is opgelost. Speelt er nog een VPN issue? Dan zwengel ik het graag aan voor je!

Reputatie 1

Wij zitten hier sterk te overwegen onze collegas te adviseren over te stappen naar een andere provider, waarbij het wel werkt. En waarbij er een terugcommunicerende klantenservice bij zit.

De ticket die ik had laten aanmaken in overleg met een van de affected users, is gesloten door de tweede lijns omdat het zogenaamde protocol niet gevolgd was. (Lees men wil graag het bandje / telefoonscript zien).

Op naar de groen blauwe provider zeg ik maar :) of het nu wel of niet werkt. 

@Sander @Bart_de_ICT'er @Esther0802 

Beste allemaal,

Inderdaad, het werkt weer; ook voor mijn collega's. De trace is nog hetzelfde. Dus iemand zal ergens een router configuratie hebben gefixt.

Zou toch fijn zijn als de TMobile Thuis klantenservices dit soort meldingen serieus zou nemen. Met een mededeling dat “wij ondersteunen geen VPN” heeft niemand wat aan. Natuurlijk ondersteund TMobile niet de VPN oplossing - maar als ergens encrypted traffic op het network wordt tegengehouden, is er gewoon een mis-configuratie op het TMobile netwerk. In plaats van de klant te helpen wordt je onheus bejegend.

Goedemorgen @Sander en @Bart_de_ICT'er en @JoostBr 

Vanochtend had ik zowaar VPN verbinding!

Ik weet niet wat er is gedaan, maar het werkte. 
Ik ben er blij mee en hopelijk blijft het ook werken en anders meld ik mij weer.  
Ik hoop dat het probleem bij de collega’s van Bart en Joost ook verholpen is. 

Fijne (werk)dag!

Groet Esther

Ha allemaal,

Helaas, sinds vamorgen werkt connectie van Cisco AnyConnect naar Nederlandse VPN gateway niet meer.

VPN connectie naar diezelfde NL gateway via KPN en Vodafone werkt prima
Ping/Tracert werken ook goed.

VPN naar buitenlandse VPN gateways gaat ook prima.

Alle collega's die op TMobile Thuis zitten, hebben hetzelfde probleem.

Hier een tracert naar de NL VPN gateway:

tracert van TMobile Thuis naar NL VPN Gateway

@Sander 

Hi Sander,

Zowel @Bart_de_ICT'er als ik wachten nog op een reactie. 
Bij Bart zijn 20 tot 25 collega’s die ook een VPN probleem hebben. 
Een issue die met hoge prio behandelt moet worden door jullie technische collega’s lijkt mij.  
Maar krijg een gevoel alsof er weinig tot niets aan gedaan wordt. En misschien is dat niet zo, maar over de voortgang/status worden wij niet geïnformeerd. 
Ben al vanaf 24 december jl bezig en nog geen stap verder.

Groet Esther

Reputatie 1

Goedemiddag @ T-mobile, is er iemand op dit moment met de door ons aangeleverde informatie het issue in kaart aan het brengen? Ik heb eventueel ook een support ticket bij Zyxel mocht het niet aan de interne routeringen liggen, waar ze zeer behulpzaam opgesteld zijn. Wellicht kunnen we een call inschieten om het te bespreken.

@Sander 

Hallo Sander,

Andere sites kan ik gewoon openen, zie foto. 

Groet Esther

@Sander 

Hallo Sander,

Dank voor je reactie. 
Heb jij voldoende aan deze foto?

Zo niet, dan moet ik uitproberen of ik wel op andere sites kan. Ik dacht het wel 🙈

Ik lees het graag van je, alvast bedankt!

Groet Esther

Reputatie 1

Zojuist een bericht gestuurd aan je @Sander , ik ben uiteraard telefonisch bereikbaar en bereid om mee te helpen met zoeken naar een oplossing :) alvast fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Esther0802 en @Bart_de_ICT'er,

Top dat jullie elkaar hier getroffen hebben. Op dit openbare forum kunnen klanten met eenzelfde issue elkaar vinden en eventueel helpen. Voor ons is het ook snel duidelijker als er iets algemeens speelt in plaats van iets individueels. Hiervoor ben ik nog niet helemaal overtuigd. Bart geeft aan dat de VPN ver kan verbinden, maar vervolgens de applicaties niet het internet op kunnen. is dat ook het geval bij jou Esther? Of kan Citrix niet verbinden?

Ik begin een vermoeden te krijgen, maar weet niet precies waar de klanten van Bart zitten. @Bart_de_ICT'er, wil je mij drie klantnummers (of postcode plus huisnummer) in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Stuur ook de VPN of url (zoals Esther bv vpn.espria.nl) mee. Dan kan ik kijken of ik een overeenkomst vind! 

@Bart_de_ICT'er 

Hallo Bart,

Ik begrijp je (re)actie. 
Zoals je leest wacht ik (ook) nog op een reactie van T-Mobile. 
Ik overweeg zelfs om over te stappen naar een andere provider. Ik vind het bijzonder dat de helpdesk je niet kan helpen en dat alles via de community moet. 
De kugh provider die jij noemt was onze vorige provider 🙈 pfffff…

Als jij het verlossende antwoord hebt dan hou ik mij graag aanbevolen!

Groet Esther

PS: @Cal ik wacht nog op een reactie van je

Reputatie 1

Ik heb maar een support ticket geopend bij Zyxel zelf, omdat ik ook gevallen heb van collega's met hetzelfde modem (T50) maar bij een andere provider (kugh*online*kugh)

​​​​​@Bart_de_ICT'er 

Hallo Bart,

Vervelend voor je collega’s, maar ben wel ‘blij’ dat je dit probleem ook meld. Hopelijk neemt T-Mobile ons probleem serieus en wordt het snel opgelost. 

​​​​​​​Fijne avond!

Groet Esther

Reputatie 1

Haii, 

Ik ben zelf een ICT medewerker en wij hebben een 20-25 tal medewerkers met exact hetzelfde issue. De overeenkomst die ik kan vinden is dat men allemaal T-mobile klant is of het Zyxel T50 modem heeft. Ditzelfde gedrag komt namelijk voor bij iemand bij een andere provider met ook een Zyxel modem.

Het tot stand brengen van een VPN verbinding lukt nog wel, echter blijft het office product denken dat er geen internet connectie beschikbaar is.

We hebben in het modem de DNS servers handmatig op die van Google geprobeerd maar helaas tevergeefs.

Ik heb meerdere malen uit naam van klanten van jullie in hun opdracht getracht te bellen voor dit issue maar helaas nog altijd niets terug gehoord.

Vandaar mijn beriicht nu in dit draadje welke behoorlijk veel op onze issues lijkt.

Groet Bart

Goedemorgen @Cal @Boris,

Daar ben ik weer.

Gisteren heeft een collega (netwerkbeheerder) van mij 1,5 uur met mij mee gekeken, maar helaas zonder resultaat. 

Hij heeft de dns waarden aangepast (1.1.1.1 en 1.0.0.1) en poorten toegevoegd/open gezet. 

Het lijkt er op dat er aan jullie kant iets geblokkeerd wordt. 

Misschien heb je aan bijgesloten foto iets. 

Overigens maken wij geen VPN gebruik van Sophos, maar van Citix Gateway. 

Ik zei toch dat ik een leek was....

Voor zover mijn collega weet ben ik momenteel de enige met dit probleem. We werken bij een grote zorgorganisatie wat verdeeld is over NO-, Midden- en NW Nederland. 

Wil je dit aub zsm opnemen met een technische man/vrouw bij jullie?

Ik vind mijn (langdurige) probleem inmiddels hoge prioriteit en mijn geduld begint op te raken :-(

Optie technische monteur thuis en/of nieuwe modem hou ik ook graag open. 

Ik wacht je reactie (of van een collega) graag af. 

Groet Esther

Goedemorgen @Cal 

Dank je wel voor je reactie en uiteraard voor jou ook de beste wensen voor 2021!

Wat jij vraagt aan mij ga ik voorleggen aan onze ICT afdeling. Het is mijn werklaptop en ik wil dit wel bespreekbaar maken. Daarbij ben ik een leek wat betreft met computers. 
Overigens vind ik dat je goed meedenkt hoor, maar naast mijn werk heb ik ook een gezin draaiende te houden. Dat ik op deze community zit vind ik al heel wat.

Mocht bovenstaande niet lukken om wat voor reden dan ook dan wil ik dat er een technische monteur langs komt, desnoods een nieuwe modem. Moet ik hiervoor bij jou of bij de klantenservice zijn? We zijn bijna een maand verder en helaas nog geen resultaat. 

Ik hoop dat je mijn reactie begrijpt en zie dan ook graag je antwoord mbt monteur/nieuwe modem tegemoet. 

Dank je wel en een fijne (werk)dag gewenst!

Groet Esther

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Esther0802, hartelijk bedankt voor de beste wensen, die zijn volledig insgelijks! :smile:

Via Windows kan je de logs van een bepaald programma, zoals jouw Sophos client, bekijken. Logs beschrijven in feite kleine processen die het programma in gang zet. Zou je deze logs, met natuurlijk uitzondering van wachtwoorden of persoonsgegevens, met ons kunnen delen? Een redelijk simpele handleiding voor je hierover vond ik op PCLeek, namelijk op deze pagina: PCLeek: Windows-logboeken openen en bekijken.

Ik raad je ook aan om deze logs te delen op het forum van Sophos, aangezien zij logischerwijs veel bekender zijn met de processen van Sophos dan wij en hierdoor eerder kunnen zien waar de Sophos client over struikelt. 

Hopelijk hebben we hiermee snel de opstopping te pakken!

Reageer