Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Sinds iets meer dan een maand lijkt het erop dat mijn VPN verbinding wordt geblokkeerd door de Huawei HG659. Voorheen kon ik altijd probleemloos verbinden met de VPN van mijn werk, maar wanneer ik nu probeer om de VPN aan te zetten krijg ik de onderstaande melding van Windows.

The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g. firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.

Een workaround die ik heb geprobeerd, is om een Raspberry PI als router te configureren en dan via de Raspberry te verbinden. Hierbij is mij opgevallen dat de Raspberry niet eens internet toegang heeft, terwijl dit voorheen ook gewoon werkte.

Ik ben ervan overtuigd dat dit probleem bij de modem ligt omdat ik via mijn mobiele hotspot wél gewoon verbinding kan maken met de VPN. Er is door mij overigens niks veranderd aan de configuratie van het modem.

Ik heb al contact opgenomen met de T-Mobile helpdesk, maar helaas hebben ze mij niet kunnen helpen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en zo ja zijn hier oplossingen voor?

icon

Beste antwoord door Sberkhout2931 27 May 2021, 16:07

Bekijk origineel

148 reacties

Reputatie 7

Hoi @Esther0802 en @Bart_de_ICT'er,

 

Top dat jullie elkaar hier getroffen hebben. Op dit openbare forum kunnen klanten met eenzelfde issue elkaar vinden en eventueel helpen. Voor ons is het ook snel duidelijker als er iets algemeens speelt in plaats van iets individueels. Hiervoor ben ik nog niet helemaal overtuigd. Bart geeft aan dat de VPN ver kan verbinden, maar vervolgens de applicaties niet het internet op kunnen. is dat ook het geval bij jou Esther? Of kan Citrix niet verbinden?

 

Ik begin een vermoeden te krijgen, maar weet niet precies waar de klanten van Bart zitten. @Bart_de_ICT'er, wil je mij drie klantnummers (of postcode plus huisnummer) in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Stuur ook de VPN of url (zoals Esther bv vpn.espria.nl) mee. Dan kan ik kijken of ik een overeenkomst vind! 

Reputatie 1

Zojuist een bericht gestuurd aan je @Sander , ik ben uiteraard telefonisch bereikbaar en bereid om mee te helpen met zoeken naar een oplossing :) alvast fijn weekend!

@Sander 

Hallo Sander,

Dank voor je reactie. 
Heb jij voldoende aan deze foto?

Zo niet, dan moet ik uitproberen of ik wel op andere sites kan. Ik dacht het wel 🙈

Ik lees het graag van je, alvast bedankt!

 

Groet Esther

 

 

@Sander 

Hallo Sander,

Andere sites kan ik gewoon openen, zie foto. 
 

Groet Esther
 

 

Reputatie 1

Goedemiddag @ T-mobile, is er iemand op dit moment met de door ons aangeleverde informatie het issue in kaart aan het brengen? Ik heb eventueel ook een support ticket bij Zyxel mocht het niet aan de interne routeringen liggen, waar ze zeer behulpzaam opgesteld zijn. Wellicht kunnen we een call inschieten om het te bespreken.

@Sander 

Hi Sander,

Zowel @Bart_de_ICT'er als ik wachten nog op een reactie. 
Bij Bart zijn 20 tot 25 collega’s die ook een VPN probleem hebben. 
Een issue die met hoge prio behandelt moet worden door jullie technische collega’s lijkt mij.  
Maar krijg een gevoel alsof er weinig tot niets aan gedaan wordt. En misschien is dat niet zo, maar over de voortgang/status worden wij niet geïnformeerd. 
Ben al vanaf 24 december jl bezig en nog geen stap verder.


Groet Esther

Ha allemaal,

Helaas, sinds vamorgen werkt connectie van Cisco AnyConnect naar Nederlandse VPN gateway niet meer.

VPN connectie naar diezelfde NL gateway via KPN en Vodafone werkt prima
Ping/Tracert werken ook goed.

VPN naar buitenlandse VPN gateways gaat ook prima.

Alle collega's die op TMobile Thuis zitten, hebben hetzelfde probleem.

Hier een tracert naar de NL VPN gateway:
 

tracert van TMobile Thuis naar NL VPN Gateway

 

 

Goedemorgen @Sander en @Bart_de_ICT'er en @JoostBr 

Vanochtend had ik zowaar VPN verbinding!

Ik weet niet wat er is gedaan, maar het werkte. 
Ik ben er blij mee en hopelijk blijft het ook werken en anders meld ik mij weer.  
Ik hoop dat het probleem bij de collega’s van Bart en Joost ook verholpen is. 
 

Fijne (werk)dag!

Groet Esther

 

@Sander @Bart_de_ICT'er @Esther0802 

Beste allemaal,

Inderdaad, het werkt weer; ook voor mijn collega's. De trace is nog hetzelfde. Dus iemand zal ergens een router configuratie hebben gefixt.

Zou toch fijn zijn als de TMobile Thuis klantenservices dit soort meldingen serieus zou nemen. Met een mededeling dat “wij ondersteunen geen VPN” heeft niemand wat aan. Natuurlijk ondersteund TMobile niet de VPN oplossing - maar als ergens encrypted traffic op het network wordt tegengehouden, is er gewoon een mis-configuratie op het TMobile netwerk. In plaats van de klant te helpen wordt je onheus bejegend.

Reputatie 1

Wij zitten hier sterk te overwegen onze collegas te adviseren over te stappen naar een andere provider, waarbij het wel werkt. En waarbij er een terugcommunicerende klantenservice bij zit.

De ticket die ik had laten aanmaken in overleg met een van de affected users, is gesloten door de tweede lijns omdat het zogenaamde protocol niet gevolgd was. (Lees men wil graag het bandje / telefoonscript zien).

Op naar de groen blauwe provider zeg ik maar :) of het nu wel of niet werkt. 

Reputatie 7

Hoi @Esther0802 en @JoostBr,

 

Fijn te horen dat het weer werkt! Dat is het belangrijkste. Dit soort issues is altijd lastig te achterhalen waar het fout gaat (externe partij, firmware, IP range). Hierdoor kan een oplossing langer op zich laten wachten. Excuus daarvoor. 

 

@Bart_de_ICT'er

 

bedankt voor het aanleveren van de gegevens. Ik ben benieuwd of het bij onze klanten nu ook is opgelost. Speelt er nog een VPN issue? Dan zwengel ik het graag aan voor je!

Reputatie 1

@Bart_de_ICT'er

bedankt voor het aanleveren van de gegevens. Ik ben benieuwd of het bij onze klanten nu ook is opgelost. Speelt er nog een VPN issue? Dan zwengel ik het graag aan voor je!

Helaas voor onze collega’s nog altijd issues met O365. Vanmorgen hebben er in ieder geval weer 7 gebeld. 

Je heb me nummer :-)

Helaas speelt deze issue bij mij ook nog steeds, ik heb gezien dat er (gelukkig) een hele hoop mensen al geholpen zijn, maar ik kan nog steeds niet met de VPN van werk verbinden :(

Zijn hier nog ontwikkelingen in?

Hier speelt exact het zelfde probleem. Al meerdere keren contact gezocht met de klantenservice die zogenaamd niets voor je kunnen betekenen.

 

Kan dit probleem via deze weg nog opgepakt worden?

Welke informatie is er nodig?

Reputatie 1

Een maand later en nog geen reactie, klantvriendelijk is het niet echt ?

Voorheen heb ik via mijn huisgenoot zijn mobiele hotspot verbinding kunnen maken met de VPN van mijn werk. Mijn huisgenoot heeft een T-Mobile abonnement en aangezien ik bij T-Mobile een betere deal kon krijgen op mijn Sim Only ben ik overgestapt.

Sinds ik ben overgestapt heb ik al een aantal keer verbinding gemaakt met de VPN via mijn mobiel, dit heb ik gisteren nog gedaan zonder problemen. Nu probeer ik vandaag weer verbinding te maken met de VPN van de zaak via mijn hotspot, maar nu werkt dit ook niet meer. Hebben jullie enig idee wat hierin veranderd is?

Ik ben wat voorbarig geweest met mijn reactie, op werk waren ze bezig met wijzingen in het netwerk, mijn excuses. :sweat_smile:

@Boris, hallo Boris, ik zie dat je zo’n 4 maanden geleden het onderwerp VPN hebt behandeld die niet werkt met T-mobile, maar wel met hotspot (of andere providers). Vandaag heb van de een op andere dag dit probleem. Met mijn IT collega van alles uitgezocht en erachter gekomen dat niet aan VPN of het netwerk van de werkgever ligt. Kan je iets voor mij betekenen: de router/het modem is een ZYXEL T50, VPN cliënt is Cisco AnyConnect. Graag hoor ik van je. Grt Saskia 

Reputatie 7

Hoi @Bart_de_ICT'er,

 

Excuus voor de radiostilte! Ik heb hier vanuit onze techneuten ook geen terugkoppeling meer op gekregen en ook de meldingen van problemen rondom de VPN bij onze klanten hield eind januari op. Ik heb het toen wat op zijn beloop gelaten, terwijl een reactie natuurlijk op zijn plaats is. Bij deze! Hebben jouw klanten nog issues met de VPN of is het inmiddels verholpen?

 

@Keesdeman en  @Sberkhout2931 

Hebben jullie ook nog steeds problemen met het verbinden van de VPN op het Thuis netwerk? Werkt het wel op andere netwerken? Krijg je een foutmelding te zien bij het verbinden?

 

 

Hi @Sander 

Ook ik heb al enkele maanden problemen met VPN. Vandaag heb ik getest of ik via een mobiele hotspot verbinding kan maken, en ja dat werkte probleemloos. Daarom vermoed ik nu dat het probleem bij T-Mobile ligt omdat het via mijn T50 zyxel modem niet lukte. Het gekke is alleen dat de verbinding komt en gaat! Soms heb ik dagen geen probleem en dan weer dagen wel. Eerst vermoede ik een probleem aan de server kant van mijn wergever, het lijkt dat na het resetten van de server er weer verbinding is. Maar soms komt de verbinding ook terug zonder reset van de server. Wat kunnen jullie nog doen om dit probleem goed op te lossen?

Hallo Sander,

ik heb nog steeds problemen om in te loggen op de VPN. Zie hieronder de melding die ik ontvang. Ik kan wel via de KPN hotspot op mij mobieletelefoonmarkt inloggen. Mijn box is een ZYXEL T50 en het probleem is ontstaan in de nacht van woensdag 7 april op donderdag 8 april.

Inmiddels heb ik wel, door eerst met de hotspot te verbinden, vervolgens de VPN aan te zetten en dan over te gaan op de T-Mobile WiFi een soort “workaround” gevonden. De verbinding met VPN blijft na deze actie wel in stand. 
groeten, Saskia Berkhout.

Hallo@Sander,

ik heb nog steeds problemen om in te loggen op de VPN. Zie hieronder de melding die ik ontvang. Ik kan wel via de KPN hotspot op mij mobieletelefoonmarkt inloggen. Mijn box is een ZYXEL T50 en het probleem is ontstaan in de nacht van woensdag 7 april op donderdag 8 april.

Inmiddels heb ik wel, door eerst met de hotspot te verbinden, vervolgens de VPN aan te zetten en dan over te gaan op de T-Mobile WiFi een soort “workaround” gevonden. De verbinding met VPN blijft na deze actie wel in stand. 
groeten, Saskia Berkhout.

 

Reputatie 5

Ik riskeer even een overbodige reactie maar omdat het in mijn werkomgeving een oplossing kan zijn voor vpn problemen.

Wanneer (bedraad) verbonden met je werk (dus even naar kantoor) de netwerk certificaten weghalen en vernieuwen via run commando;

 [windows-r] → ‘certmgr.msc’ en dan onder -persoonlijk/certificaten/- alles deleten en daarna via het menu ‘Actie → Alle taken → Nieuw certificaat aanvragen’

Wellicht hetzelfde via commando ‘certlm.msc’.

Reputatie 1

Hoi @Bart_de_ICT'er,

Excuus voor de radiostilte! Ik …. of is het inmiddels verholpen?

Hai @Sander,

Problemen zijn er nog altijd. Zijn nu een jaar en een maand verder. Voor mijn gevoel zit het in het Zyxel modem en de custom firmware van jullie.

Of er moet iets van config op de lijn zitten met betrekking tot ipv6, iets van gemigreerde klanten naar T-mobile oid.

 

Reputatie 7

Hoi @RHasper,

 

Ik loop graag wat zaken na, mag ik je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vie rcijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam)? Kun je mij ook vertellen welke VPN client je gebruikt?

 

@Sberkhout2931, slim die workaround! Ik neem je in ieder geval mee in een nader onderzoek. 

 

@Bart_de_ICT'er, helder, bedankt voor het meedenken! Ja, ik wil hier heel graag verder naar kijken. Ik pak het wederom op met de techneuten die het in januari hebben afgemeld. Een VPN is natuurlijk iets dat je nodig hebt voor werk. Het lastige is dat het een beetje grijs gebied is (tussen provider en VPN), maar het is op zijn minst een (vervolg)onderzoek waard. 

Reageer