Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Sinds iets meer dan een maand lijkt het erop dat mijn VPN verbinding wordt geblokkeerd door de Huawei HG659. Voorheen kon ik altijd probleemloos verbinden met de VPN van mijn werk, maar wanneer ik nu probeer om de VPN aan te zetten krijg ik de onderstaande melding van Windows.

The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g. firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.

Een workaround die ik heb geprobeerd, is om een Raspberry PI als router te configureren en dan via de Raspberry te verbinden. Hierbij is mij opgevallen dat de Raspberry niet eens internet toegang heeft, terwijl dit voorheen ook gewoon werkte.

Ik ben ervan overtuigd dat dit probleem bij de modem ligt omdat ik via mijn mobiele hotspot wél gewoon verbinding kan maken met de VPN. Er is door mij overigens niks veranderd aan de configuratie van het modem.

Ik heb al contact opgenomen met de T-Mobile helpdesk, maar helaas hebben ze mij niet kunnen helpen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en zo ja zijn hier oplossingen voor?

icon

Beste antwoord door Sberkhout2931 27 May 2021, 16:07

Bekijk origineel

148 reacties

Goedemiddag @atilla34, zoals @giljam correct aangeeft, zou dit aan de Draytek kunnen liggen. Ik heb dit probleem eerder zien verdwijnen zodra het Zyxel modem aangesloten werd. Het verzoek tot omruiling is ingediend, dit zal morgenmiddag opgepakt worden. In de praktijk betekent dit dat je binnen maximaal vier tot zeven dagen het modem en de Media Converter bezorgd krijgt.

Indien je nog vragen hebt, let me know! 

P.s. de Draytek mag je straks naar een milieustraat brengen of deponeren bij het grofvuil of iets van gelijke aard.

Hartelijk dank voor snelle actie. Ik heb idd betreffende emails gezien. Ik hoop dat dit gaat helpen.

Reputatie 7
Badge +16

@atilla34 Heel graag gedaan! Laat het ons weten zodra de Zyxel aangesloten is, dan controleren we meteen of dit gewerkt heeft.

@atilla34 Heel graag gedaan! Laat het ons weten zodra de Zyxel aangesloten is, dan controleren we meteen of dit gewerkt heeft.

Hoi

Eindelijk mijn nieuwe modem is aagesloten. Hetlijkt op alles op dit moment werk. Ik hoop het dat het zo blijft.

Reputatie 7

Dat is fijn nieuws @atilla34 ! Mocht het onverhoopt veranderen, wat ik niet denk, laat het dan vooral weten. De Community zit voor je klaar! 

Hoi,

Sinds vorige week werkt voor mij de VPN verbinding ook niet meer. Zojuist vriendelijk te woord gestaan door de klantenservice, maar ze konden me niet direct verder helpen en raadden me aan om het op het forum te proberen. Bij deze!

Ik heb afgelopen jaar altijd probleemloos thuis kunnen werken via VPN. Sinds deze week krijg ik maar zelden tot geen verbinding en wordt deze steeds verbroken. Het internet zelf werkt overigens prima.

Als ik verbind met mijn mobiele hotspot (via Tele2 netwerk) kan ik wel gewoon verbinding maken met de VPN van werk. Is dit op te lossen? Constant via mijn mobiele hotspot werken is niet echt wenselijk.

Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mattie_Vooijs, je bent hier op het juiste spoor terechtgekomen, welkom op de Community! 😄

Welke VPN gebruik je thuis? Soms worden de instellingen in de war gegooid na bijvoorbeeld een onderhoudsrondes. Dat is op zich redelijk eenvoudig op te lossen, dus geen zorgen! 

Het kan weleens voorkomen dat niet langer de juiste poorten geopend zijn, of dat er een firewall blokkade optreedt. Echter omdat je aangeeft dat er soms wel verbinding tot stand gebracht wordt, betwijfel ik dat het aan één van de voorgenoemde oorzaken ligt. Krijg jij de melding op wifi dat je VPN-client de server niet kan bereiken, toevallig? Zo ja, in dat geval werkt onderstaande oplossing 99 van de 100 keer:

Oplossing: deze foutcode wordt weergegeven wanneer het clientapparaat geen verbinding meer met een lokaal netwerk heeft; een netwerkfirewall VPN-verkeer blokkeert; of wanneer de gebruiker een onjuiste naam of een onjuist adres voor de VPN-server heeft ingevoerd. Zorg ervoor dat je de juiste gegevens voor de VPN-server hebt ingevoerd. Als alles op de juiste manier is ingesteld, dien je te controleren of de firewall niet is geconfigureerd om VPN-verbindingen te blokkeren. Het kan nodig zijn om je firewall te upgraden en in te voeren welke poortnummers je VPN gebruikt.

Bron: Fouten met VPN oplossen.

Sinds ergens in november lukt VPN verbinding via laptop van werkgever niet meer via T-mobile, terwijl dit wel lukt via een wifi hotspot, en lukt ook via internet van de buren (Ziggo). Het verbinden met een VPN verbinding van andere werkgever op andere laptop lukt wel. 

Huawei HG659

DNS server: Cloudflare

VPN client: Check Point

VPN server: Rabobank

Direct via kabel op modem aangesloten. 

  

Hoi @Mattie_Vooijs, je bent hier op het juiste spoor terechtgekomen, welkom op de Community! 😄

Welke VPN gebruik je thuis? Soms worden de instellingen in de war gegooid na bijvoorbeeld een onderhoudsrondes. Dat is op zich redelijk eenvoudig op te lossen, dus geen zorgen! 

Het kan weleens voorkomen dat niet langer de juiste poorten geopend zijn, of dat er een firewall blokkade optreedt. Echter omdat je aangeeft dat er soms wel verbinding tot stand gebracht wordt, betwijfel ik dat het aan één van de voorgenoemde oorzaken ligt. Krijg jij de melding op wifi dat je VPN-client de server niet kan bereiken, toevallig? Zo ja, in dat geval werkt onderstaande oplossing 99 van de 100 keer:

Oplossing: deze foutcode wordt weergegeven wanneer het clientapparaat geen verbinding meer met een lokaal netwerk heeft; een netwerkfirewall VPN-verkeer blokkeert; of wanneer de gebruiker een onjuiste naam of een onjuist adres voor de VPN-server heeft ingevoerd. Zorg ervoor dat je de juiste gegevens voor de VPN-server hebt ingevoerd. Als alles op de juiste manier is ingesteld, dien je te controleren of de firewall niet is geconfigureerd om VPN-verbindingen te blokkeren. Het kan nodig zijn om je firewall te upgraden en in te voeren welke poortnummers je VPN gebruikt.

Bron: Fouten met VPN oplossen.

Hi @Jason, ik gebruik een VPN van Pasav ICT voor mijn werk Walvis Mosmans op mijn iMac. De Firewall kan het niet zijn denk ik, want deze staat uit heb ik gezien.
Ik moet zeggen dat het de laatste 2 dagen weer beter gaat, ik weet niet zo goed waar dat door komt, ik heb verder niks aangepast. Het inloggen op de server ging ook heel onregelmatig. Soms kwam ik er wel in, maar voor kort, soms niet. ‘s Middags is de verbinding op een of andere manier stabieler.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JasperKlewer, ik zie in de lijnmeting geen enkele reden voor de mislukte verbindingspogingen met jouw VPN. Wat ik echter wel constateer, is dat je in LAN-poort 1 achterop het modem zo'n 20 tot 25 apparaten aangesloten hebt, waarschijnlijk middels een aantal switches - kan dat kloppen? Probeer deze of te verdelen, of deels via draadloze verbinding (wifi) bijvoorbeeld te verbinden. Anders loop je het risico dat één van de apparaten bijvoorbeeld tegen een lease time error aanloopt. Het zal niet direct de oorzaak zijn van jouw VPN-issues, maar kan er wel voor zorgen dat de boel een klap in het gezicht krijgt en de algehele verbinding daardoor minder goed presteert.

Terugkomend op de VPN: zou je eens alle apparaten die direct, of met switch, verbonden zijn, willen ontkoppelen en dan enkel één PC of laptop waarmee je probeert te verbinden met VPN aansluit en dit uitprobeert? Als ook dit nog niet werkt, vermoed ik dat er per ongeluk een bepaalde configuratie veranderd is in de settings. Heb je toevallig een update gehad op het netwerk recent? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mattie_Vooijs, thanks voor je terugkoppeling, fijn om te zien dat het weer de goede kant opgaat! Hoe gaat het momenteel met de VPN? Is er nog steeds sprake van onregelmatigheid? 

Bedankt voor de tips. Ik heb het modem gereset naar de fabrieksinstellingen (op advies van helpdesk van werkgever) en dat heeft de problemen opgelost. Ik weet niet waarom de problemen gestart zijn, omdat er geen wijzigingen gemaakt zijn in de modem toen de problemen zijn begonnen. Vreemd dus dat resetten van de modem te problemen hebben opgelost! Ik heb een 16 poort gigabit switch direct per kabel aangesloten op de modem, en daar hangen alle bekabelde apparaten aan (12 stuks), inclusief de werklaptops, plus nog een tweede gigabit switch ergens anders in huis met een paar apparaten. De rest is via WiFi, via Linksys mesh AI die als access points werken, de DHCP is via de T-Mobile modem. WiFi van de tmobile modem kan niet het hele huis dekken, dus die heb ik uitgeschakeld. Daardoor lijken sommige clients  bekabeld te zijn als je in de modem lijkt.   Is dat niet de meest praktische opzet van het netwerk thuis? Ik ga toch niet met een 200 mbit glasvezel aansluiting alles via WiFi doen? Dan kan ik net zo goed weer terug naar Ziggo’s trage internet. ;-) 

Hoi @Mattie_Vooijs, thanks voor je terugkoppeling, fijn om te zien dat het weer de goede kant opgaat! Hoe gaat het momenteel met de VPN? Is er nog steeds sprake van onregelmatigheid? 

Hi @Jason, helaas is er nog veel sprake van onregelmatigheid, het gaat weer slechter. Het ging twee dagen redelijk, maar de dagen erop was de verbinding met de VPN weer heel slecht. Ik werk nu bijna standaard via m’n mobiele hotspot, omdat hij de verbinding telkens verbreekt als ik met het modem ben verbonden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JasperKlewer, soms ontstaan bepaalde haperingen of obstructies in de verbinding naar en vanuit het modem. Dat kunnen zogeheten FEC-errors zijn, daarbij lost het modem dit doorgaans vanzelf op. Het kan echter ook een probleem in de algehele verbinding zijn en vaak helpt een factory reset dan om alles weer terug naar de default settings te krijgen. Je geeft dan als het ware een klap aan het modem en de verbinding waarmee die obstructies (zie het als blokkades of muren) omver worden gelopen. Een exacte reden waarom kan ik je nog niet geven omdat ik dit niet in een meting terug kan zien, maar meestal zijn het allemaal kleine foutjes die zichzelf opstapelen en zodoende een barrière vormen.

Hoi @Mattie_Vooijs, zou jij het modem ook willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen via een factory reset, alsjeblieft (indien je dit nog niet gedaan hebt). Ik zie bij jou een hoge demping, waardoor ruis kan ontstaan en wil testen of dit in de verbinding zit of dat het een probleem is dat ontstaat buitenshuis. Hiermee kunnen we dit testen.

Houd er wel rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de default settings. Wifinaam en wifiwachtwoord dienen daarom op elk apparaat waarmee je wilt verbinding, opnieuw ingesteld te worden aan de hand van de info op het witte kaartje dat achterin het modem zit.

Houd me op de hoogte alsjeblieft, thanks voor je medewerking!

Ik kan trouwens ook bevestigen dat de pi-hole die ik draai niet het probleem was. Als ik in de router de DHCP server instel op de pi-hole, dan werkt de VPN verbinding nog gewoon. 

Hoi @Mattie_Vooijs, zou jij het modem ook willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen via een factory reset, alsjeblieft (indien je dit nog niet gedaan hebt). Ik zie bij jou een hoge demping, waardoor ruis kan ontstaan en wil testen of dit in de verbinding zit of dat het een probleem is dat ontstaat buitenshuis. Hiermee kunnen we dit testen.

Houd er wel rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de default settings. Wifinaam en wifiwachtwoord dienen daarom op elk apparaat waarmee je wilt verbinding, opnieuw ingesteld te worden aan de hand van de info op het witte kaartje dat achterin het modem zit.

Houd me op de hoogte alsjeblieft, thanks voor je medewerking!

Hoi @Jason, ik heb het modem kortgeleden helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dit heeft toen helaas niks geholpen, toen heb ik alles inderdaad opnieuw moeten instellen. Is het nodig om dit nog een keer te doen? Ik hoor het graag.

Reputatie 7

Hoi @Mattie_Vooijs ,

Ik wil je vragen deze toch nogmaals uit te voeren. Mocht dat niet de klap zijn die we verwachten het te zijn, kunnen we met die terugkoppeling sparren met onze technische dienst. Ik hoor dan ook graag nog het resultaat. 

Hoi @Mattie_Vooijs ,

Ik wil je vragen deze toch nogmaals uit te voeren. Mocht dat niet de klap zijn die we verwachten het te zijn, kunnen we met die terugkoppeling sparren met onze technische dienst. Ik hoor dan ook graag nog het resultaat. 

Hoi @Boris, ik heb zojuist het modem opnieuw gereset, maar ik ondervind helaas nog steeds dezelfde problemen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mattie_Vooijs, bedankt voor je update! Ik heb een kleine aanpassing gedaan op het modem en de verbinding. Kun je vanmiddag nagaan of dit bijgedragen heeft aan de stabiliteit van de connectiviteit met jouw VPN.

I switched to T mobile from Ziggo and facing the same issue. I have internet in he house and everything works fine except the VPN. when I tries to connect VPN it gives me the following error.

The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g. firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.

@Boris can you look in to it please? Below are my details. 

  • Which modem is being used?                       Zyxel -T50
  • Which DNS server is connected to?        unencrypted . 192.168.1.1
  • Which VPN client is being used?              vpn.cycloon.eu
  • What VPN type is trying to connect over? - SSTP
Reputatie 7
Badge +16

Hi @amitsinglanitdgp, Boris doesn't work for our department anymore so I'll try and help you as well as I can! 

This sounds like an issue with your at home networking devices. We don't block the Cycloon VPN so that shouldn't form an obstruction. Can you ask your system/network administrator if your IP is blocked? 

Hi @amitsinglanitdgp, Boris doesn't work for our department anymore so I'll try and help you as well as I can! 

This sounds like an issue with your at home networking devices. We don't block the Cycloon VPN so that shouldn't form an obstruction. Can you ask your system/network administrator if your IP is blocked? 

Hi Jason,

Thanks for the response. I was in contact with our system/network administrator and they looked everything and didn’t found any problem. I am able to connect vpn with my mobile hot spot and as mentioned in my query, previously with Ziggo I never had this issue. So it seems there is some issue with the modem/t-mobile.

 

Regards

Amit Kumar 

Reputatie 7
Badge +16

@amitsinglanitdgp If you're referring to a mobile hotspot then the wifi isn't the issue here, it's either your hotspot or your cellphone. We don't block this specific VPN. I hope you'll find your answer elsewhere.

In the meantime I'll try and help you out as much as possible: @Waqqas do you perhaps have any ideas pertaining to this issue? 

Reputatie 7
Badge +14

When I do a ping to cycloon.eu (34.147.121.84), it reaches the server. This IP adress is hosted by Googlecloud = website for cycloon.eu.

When I do a ping at vpn.cycloon.eu (5.178.68.141 = registred to Serverius Holding B.V.) it doesn't get respons from this server. Last hop in tracert = 185.8.179.27. This Ip adres is also registred to Serverius Holding B.V. in the Netherlands. Probably the company which manage the IT fro Cycloon.

 

 

 

 

Reageer