Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer sinds we overgestapt zijn naar tmobile

  • 15 October 2021
  • 9 reacties
  • 571 Bekeken

Wie kan mij helpen. Sinds een week hebben wij internet via T-mobile, maar via onze router kunnen we geen vpn verbinging tot stand brengen. De it partner van ons bedrijf heeft er al naar gekeken, maar blijkbaar moet er bij t-mobile ergens iets aangepast worden.

 

we hebben een zyxel router en we maken gebruik van een L2TP VPN verbinging.

 

vriendelijke groet

Marieke

icon

Beste antwoord door Pieter_B 26 October 2021, 15:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @mariekvoss 

Je zou eens kunnen kijken in onderstaand topic, daar worden een aantal router besproken met instellingen die gemaakt moeten worden.

Dit topic gaat dan wel over de Huawei vervangen die aan de glasvezel hangt, maar komt eigenlijk 1 op 1 overeen met de stappen die je moet doen.

Mocht je vragen hebben, dan zou je ook dat topic kunnen gebruiken. Hierdoor komt er ook een iets grotere community bij, die waarschijnlijk je kunnen ondersteunen als je een keuze hebt gemaakt. Ik ken ook niet alle routers uit mijn hoofd en hun bijbehorende instellingen, maar wie weet zit er wel iemand in dat topic die dat wel goed kan beantwoorden.

Hier nog een ander topic, over het vervangen van de ouder Draytek op glasvezel.

 

Reputatie 7
Badge +3

@mariekvoss 

De community bestaat vooral uit klanten die andere klanten op weg willen helpen, zeker als de helpdesk van TMT niet beschikt over de juiste informatie. Dat is vaak dan ook zo, dat het gaat om afwijkende problemen buiten de standaard om .. zo ook een VPN opzetten.

Nog een vraag hier, wat voor aansluiting heb je, glasvezel of DSL?

Bij glasvezel is het namelijk redelijk eenvoudig om over te stappen op een eigen modem/router, wat ook bij een aantal andere klanten uiteindelijk de oplossing bracht.

Reputatie 7
Badge +3

@mariekvoss 

Hier een kleine opzet hoe je dit kunt doen

 

Maakt geen verschil…..wat nu?

Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

 

dit staat er

maar als ik niet op het wifi netwerk van T-mobile zit, maar via het wifi netwerk van de buren connectie maak met de vpn of met een hotspot via mijn telefoon, dan doet de vpn verbinding het wel

 

ik heb hier verder geen verstand van, maar onze it partner zegt dat er in de router bij tmobile iets aangepast moet worden, ik ben er nu wel een beetje klaar mee, kan iemand mij helpen zodat ik gewoon weer thuis kan werken??

Reputatie 7

Hi @mariekvoss ,

Ik ben erg benieuwd naar de route die jouw verbinding maakt. Om die te controleren kan je ook een andere opdracht uitvoeren via bovenstaande manier. Het gaar hier niet om een /ipconfig maar om een zogenoemde traceroute. Hoe je dit precies doet, kan via de volgende manier: 

 

Wil je met ons de uitkomst delen? Ik ben erg benieuwd.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @mariekvoss

Windows heeft nogal een probleem met gegevens ‘vasthouden’ die niet meer correct zijn, maar ze toch blijft gebruiken .. zeker als het om netwerk zaken gaat.

Probeer eens een reset van DNS/TCP/IP Settings uit te voeren via de CMD line door de volgende commando’s in te geven:

  • ipconfig /release
  • ipconfig /all
  • ipconfig /flushdns
  • ipconfig /renew
  • netsh int ip set dns
  • netsh winsock reset

Controleer dan nog eens de instellingen: https://www.snel.com/nl/support/hoe-je-l2tp-ipsec-vpn-op-windows-10-instelt/

 

 

We hebben glasvezel, welke router zou ik dan moeten aanschaffen?

Klinkt fantastisch maar geen idee wat het betekend, kan iemand mij bellen om dit door te nemen?