Beantwoord

VPN via Huawei HG659 Modem

  • 21 May 2019
  • 2 reacties
  • 1371 Bekeken

Goedenavond!

Ik heb sinds vandaag een account bij CyberGhostVPN. Ik zou hier ook graag gebruik van willen maken met de apparaten binnen mijn netwerk (gaat voornamelijk om een LG Smart TV met Web OS). Op zich ben ik wel een beetje handig met computers, maar het is wel al een tijdje geleden dat ik in een netwerkomgeving bezig ben geweest.

Ik heb geprobeerd om de VPN via de Huawei Modem in te stellen, maar via de modem kan ik alleen L2TP instellen. Dit heb ik gedaan, maar tot op heden krijg ik niet het idee dat dit iets uit heeft gehaald. Ik denk dat het ligt aan het feit dat je geen OpenVPN kan instellen. Klopt dit, of zie ik iets over het hoofd?

Is het nodig dat ik een eigen router aanschaf om zo toch gebruik te kunnen maken van CyberGhost, of is er een mogelijkheid dat ik via de door TMobile geleverde modem gebruik kan maken van CyberGhost, of dat ik direct op mijn LG smart TV gebruik kan maken van CyberGhost? Als dit met een andere VPN aanbieder wel kan, hoor ik het ook graag, want dan kan ik misschien beter overstappen.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Pieter_B 22 May 2019, 11:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @vanDriel

Kijk ens via deze site https://whatismyipaddress.com/ wat je WWW IP is voordat je hem gebruikt en als je hem inschakelt, wat hij dan is.
Als deze verschillend is, dan heb je inderdaad een VPN verbinding opgezet en werkt het.
Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als je verbinding maakt dmv L2TP, veranderd je publieke IP adres?
Het Huawei modem is op een zekere hoogte dichtgezet, mocht je geavanceerde dingen (zoals een VPN client) willen hebben, kun je het beste een eigen router er achter zetten.

Reageer