Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem



Toon eerste reactie

116 reacties

@Sander ik heb hetzelfde probleem, de tijd/datum in het systeemlog op 2010. Zou je dit voor mij ook kunnen aanpassen zodat ik de parental Control weer kan gebruiken? 

Reputatie 7

Hi @abd076, lekker cliche maar heb je de modem al een keer gerestart? :slight_smile:

Reputatie 7

Ik zet direct een reminder op zondag 25 oktober in mijn agenda! 

 

Dit zal ik in ieder geval ook nog in april 2021 moeten doen. Daarna is het onzeker: voorstel afschaffing zomertijd:wink:

Reputatie 7

Hi @abd076, dat hangt er een beetje vanaf wat er precies meegenomen wordt in de back-up. Als het alleen settings zijn dan lijkt me dit niet. Als het echt een back-up van de firmware is dan zal dit de aanpassing inderdaad weer terug draaien. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @abd076,

 

Ik ga het voor je in orde maken! Jouw verzoek is naar onze collega-expert verstuurd en die zal me binnen een aantal werkdagen een terugkoppeling geven. Zodra het opgelost is, weet je het meteen. :wink:

 

Rectificatie: ik heb het direct voor je in orde gemaakt. Als het goed is, loopt de klok nu goed!

Goedemorgen Sander,
De tijd staat weer helemaal goed.  Bedankt !!

Reputatie 1

Hallo, Kunnen jullie de tijd op mijn modem weer goed instellen... Mijn modem leeft weer in 2010

 

V100R001C243B032 dit is de software versie wat er op zit. Back up maak ik bij apparaatbeheer back up van

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jmfrnqmnt, ik heb onze Sander aan de mouw getrokken en verzocht om het voor je op te pakken. Hij is momenteel heel druk met andere belangrijke taken en kan niet direct antwoorden! 😉

Het wordt spoedig opgelost, sorry voor het ongemak.

Reputatie 7

@Sander mijn huawei modem heeft hetzelfde probleem: volgens de logs is het 2010. Ik heb je al een PM gestuurd. Zou jij (of een van je collega’s) hiernaar kunnen kijken?

Gr, Jim.  

Hoi @jmfrnqmnt,

 

Volgens mij is het nu gelukt! Kun je dat bevestigen? :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @abd076, we leveren geen nieuw modem in dit geval. Het spijt me oprecht, kan ik je ergens anders blij mee maken? Zodra we volledig overgaan op de Zyxel, wordt die van jou automatisch omgeruild natuurlijk!

Ik wil niet luid vloeken, maar het issue is WEER terug: de router loopt weer eens een uur achter.
Het is schijnbaar niet mogelijk vooor Tmbile om zoiets eenvoudigs als de tijd op hun routers goed te zetten.

 

Hè Brian. Wanneer is het zomer bij jullie ??
we zijn nu al een jaar bezig schiet totaal niet op zo.
Reputatie 7
Badge +1
"Rond de zomer" kan een heel ruim begrip betekenen neem je het letterlijk kan het ergens in mei zijn maar ook september/oktober, maar alle gekheid op een stokje het duurt voor de mensen die er mee zitten wel erg lang.

Ik vraag me wel eens af waarom T-Mobile niet net als KPN/Telfort niet elke maand of bijna elke maand een update uitrolt voor internet en tv
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Belker, de zomertijd is aangepast en het ook zo ingesteld dat op 31 oktober de zomertijd
weer overschakelt naar de wintertijd.

Hallo @Sander ,

Kan je me helpen met het corrigeren van datum en tijd van modem Huaway? De datum is nu 2010 en de tijd is een paar uren later dan de huidige. Vandaar werkt Parental Control niet goed meer.

Alvast bedankt voor je hulp.

Beste @Jason @Sander @Ginny ,

Ik heb ook last van de tijd op m’n modem, en wel dat ie een 10 uur of zo verkeerd loopt. Zouden jullie mijn modem ofwel van nieuwe firmware kunnen voorzien, of de tijd goedzetten?

Hartelijk dank !!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @RonaldL, dat ga ik zo snel mogelijk in orde maken voor je!

Zou je het modem van een fabrieksreset willen voorzien, alsjeblieft? Dan kan de nieuwste firmware gepusht worden en heb je sowieso de juiste tijdsweergave:

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de stroomaansluiting in het midden van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ktollenaar, goed dat je dit aankaart. Ik zie dat je nog in gebruik bent van het oude modem.  In plaats van je oude modem instellen, heb ik besloten om je een nieuw modem op te sturen! Dit verhelpt het euvel en is ook een stuk stabieler. Je nieuwe modem wordt zo spoedig mogelijk bij je bezorgd. Ik wens je nog een hele fijne dag.

Hoi

Klok loopt nog niet goed. Kan het te maken hebben met het terugzetten van de back up?

Volgens Sander wordt er 1 tot 2 maal per jaar een update uitgerold waarin o.a dit euvel wordt opgelost. 
Dit duurt nu echter al ongeveer anderhalf jaar dus wanneer komt nu eindelijk eens de oplossing !!!k

Reputatie 1

goedemiddag, ook ik heb het probleem met mijn huawei modem dat de tijd niet goed loopt, (was 2 uur verschil, nu 1 uur verschil), waardoor de tijden bij het ouderlijk toezicht niet goed staan, daarnaast krijg ik in ouderlijk toezicht ook de blokkering van de URL's niet voor elkaar, wat ik ook instel, met http, zonder, met / zonder slash, met *, *xxx*, het lukt niet. Ook alle stappen in deze thread al toegepast, graag zou ik ook een nieuw modem ontvangen als dat mogelijk is, ik heb ook nog een oud modem van huawei, 

mvg.

Alfred

Reputatie 7
Hi @Belker,

Ik heb nog geen andere boodschap dan dat het er aan zit te komen.

Ik kan jullie geruststellen: het is bekend en de oplossing ook. Zo'n update is echter nogal een ingrijpende zaak en we verzamelen alle wijzigingen in één update. Zo'n update doen we dan ook slechts één, maximaal twee, keer per jaar. Voor nu is de tijdelijke oplossing om rekening te houden met het tijdverschil in het aanmaken van een time-schedule.


Het komt er dus zeker aan! Reken maar dat ik het hier in het topic zal melden als ik meer weet!

Goedemorgen @Sander 
Hierbij weer het halfjaarlijks verzoek voor het aanpassen van de tijdsinstelling van het modem
aan de zomertijd.
Alvast bedankt voor de moeite. 

Hoe moeilijk kan het zijn om de goede of onszelf een NTP server  (bijvoorbeeld  nl.pool.ntp.org ) en/of tijdzone te laten uitkiezen?
 

Reageer