Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem


Ik gebruik ouderlijk toezicht om apparaten te blokkeren
hiermee kun je de tijd instellen waarbij deze apparaten niet geblokkeerd word
als ik echter bv instel vanaf 10 uur beschikbaar, is dit pas 11 uur
mijn Vermoeden was dat het modem op Uk tijd staat
waar kan ik de klok van het modem bekijken en instellen?
icon

Beste antwoord door Sander 30 November 2018, 10:09

Bekijk origineel

116 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@abd076 Dat kun je zelf helaas niet. Ik heb dat gedaan om T-Mobile uit te leggen waar het probleem zit. Het is wachten tot ze het fixen

Reputatie 7

Hi @TMTV, dank voor het uitzoekwerk! Het ziet er naar uit dat er geen nieuwe firmware upgrade voor de Huawei meer gaat komen (naast noodzakelijke beveiligingsupdates) omdat we dit modem langzaam aan het uitfaseren zijn. Het aanpassen van de klok zal dus niet zoals het er nu naar uitziet niet veranderd worden.

Dan wil ik graag een nieuwe modem.

Hoe kan ik die aanvragen?

@Brian

Hoe en waar kan ik een nieuwe

aanvragen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @abd076, we leveren geen nieuw modem in dit geval. Het spijt me oprecht, kan ik je ergens anders blij mee maken? Zodra we volledig overgaan op de Zyxel, wordt die van jou automatisch omgeruild natuurlijk!

@Jason ja je kunt mij blij maken met een nieuwe modem.

Erg  jammer dit! 2 maanden later ben ik nog niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +16

Je hebt helemaal gelijk en ik zou dit met alle liefde voor je in orde willen maken, maar dat gaat momenteel niet. Ik snap dat dit hinderlijk is en verontschuldig me voor de lange wachttijd, maar ik beloof je dat er licht aan het eind van de tunnel is!

En het is er weer hoor!
we lopen weer een uur achter: 2020-03-29 20:07:02
GRANDIOOS!!!!

Ja fijn is dat. Ik geniet er ook van.

Ik denk dat ik maar een provider ga zoeken waar ze dit soort probleempjes wel kunnen oplossen.

Reputatie 7

Voor iedereen in dit topic vraag ik een handmatige aanpassing van de tijd aan. Zodra ik meer weet, zal ik het hier melden!

@Sander Waar precies?  Ik kan nergens de huidige tijd zien of aanpassen, zie alleen de tijden die ik zelf instel via ouderlijk toezicht.

 

Reputatie 7

Hoi @metaal en @abd076

 

Ik heb bij jullie de tijd laten aanpassen! Je hebt nu dus weer de correcte tijd. Het klopt dat je de tijd niet zelf kunt inzien. Je komt er achter op het moment dat je een regel invoert bij bijvoorbeeld parental control. Je kunt er nu van uitgaan dat als je deze om 20u instelt dat de regel dan ook écht om 20u bij jullie ingaat! 

Hallo Sander,  Je gaf aan voor iedereen in dit topic een handmatige aanpassing van de tijd “geregeld” te hebben, maar dan ben je mij zeker vergeten !!!

Graag z.sm. alsnog uitvoeren. 

Reputatie 7

Hi @Belker,

 

Ik ga het voor jou specifiek nog even controleren (en aanpassen). Kan het zijn dat je een fabrieksreset hebt uitgevoerd? In zo'n geval zal de ‘oude’ tijd weer gebruikt worden. Hoe dan ook, ik verwacht dat je binnen enkele dagen weer de correcte tijd hebt. 

Hallo Sander,  Bedankt voor je snelle reactie.  Ik heb geen fabrieksreset uitgevoerd.

Ik wacht in spanning af :-)

Reputatie 7

Hi @Belker

 

Kun je al testen? Volgens mij zou het nu weer goed moeten staan!

Hoi Sander,

Ja hoor,  tijd staat nu goed.  Toppie !!!

Ik neem aan dat ik eind oktober dit verzoek weer moet doen enz. enz. enz,

totdat we van de zomer- en wintertijd af zijn ???

Reputatie 7

Ik zet direct een reminder op zondag 25 oktober in mijn agenda! 

 

Dit zal ik in ieder geval ook nog in april 2021 moeten doen. Daarna is het onzeker: voorstel afschaffing zomertijd:wink:

Ik wil niet luid vloeken, maar het issue is WEER terug: de router loopt weer eens een uur achter.
Het is schijnbaar niet mogelijk vooor Tmbile om zoiets eenvoudigs als de tijd op hun routers goed te zetten.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @metaal, goed dat je het aangeeft en sorry dat je weer een uur achterloopt! Onze chef Huaweiklokken is gealarmeerd en zal dit zo snel mogelijk voor je in orde maken. Heb je zelf een fabrieksreset uitgevoerd? Om mijn collega @Sander te quoten: “In zo'n geval zal de ‘oude’ tijd weer gebruikt worden. Hoe dan ook, ik verwacht dat je binnen enkele dagen weer de correcte tijd hebt.”

Nogmaals, sorry dat dit weer gebeurt, er wordt aan gewerkt. Bedankt voor je begrip en geduld! 😊👍

Ik zet direct een reminder op zondag 25 oktober in mijn agenda! 

 

Dit zal ik in ieder geval ook nog in april 2021 moeten doen. Daarna is het onzeker: voorstel afschaffing zomertijd:wink:

Goedemorgen Sander,
Weet niet of je de tijd voor mijn modem nog hebt aangepast want ik heb nog steeds de zomertijd.

Hoor graag van je.

Reputatie 7

Hi @Belker

 

Ik had 'm in de agenda staan, maar dacht ‘ik wacht het even af'. Ik ga voor iedereen in dit topic een aanpassing vragen!

Reputatie 7

Hi @Belker

 

Het is direct aangepast. Klopt de tijd nu weer? 

 

Ik heb het ook direct voor mrtjphillips, Opagod  en metaal laten aanpassen!

Goedemorgen Sander,
De tijd staat weer helemaal goed.  Bedankt !!

Reageer