Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem


Ik gebruik ouderlijk toezicht om apparaten te blokkeren
hiermee kun je de tijd instellen waarbij deze apparaten niet geblokkeerd word
als ik echter bv instel vanaf 10 uur beschikbaar, is dit pas 11 uur
mijn Vermoeden was dat het modem op Uk tijd staat
waar kan ik de klok van het modem bekijken en instellen?
icon

Beste antwoord door Sander 30 November 2018, 10:09

Bekijk origineel

116 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben er eens ingedoken en denk dat ik het probleem gevonden heb. De Huawei gebruikt standaard pool.ntp.org als tijdserver en time.windows.com als backup.

Deze instelling wordt in de DHCP-handshake op VLAN 100 en 300 overruled door T-Mobile’s NTP-server (10.12.0.20), die alleen op VLAN 100 bereikbaar is.

VLAN 100
VLAN 300

Maar de router kan de tijd alleen via internet ophalen en stuurt het verzoek dus via VLAN 300.

VLAN 300

Daar komt natuurlijk geen antwoord op en zo kan de tijd niet opgehaald worden. De oplossing is dus om de eigen tijdserver uit de DHCP te halen, zodat hij weer pool.ntp.org gaat gebruiken. Dan leven alle Huawei’s weer in het hier en nu.

Reputatie 1

T-Mobile,

 

Ik ben nu al ruim een week aan het wachten op een update ivm (S)NTP. 

@Jason is op vakantie en heeft opnieuw een verzoek gedaan naar de TD.

Kunnen jullie de update firmware aub uitvoeren?

 

Met vriendelijke groet,

Alex Hoekstra

Beste @Jason @Sander @Ginny ,

Ik heb ook last van de tijd op m’n modem, en wel dat ie een 10 uur of zo verkeerd loopt. Zouden jullie mijn modem ofwel van nieuwe firmware kunnen voorzien, of de tijd goedzetten?

Hartelijk dank !!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @RonaldL, dat ga ik zo snel mogelijk in orde maken voor je!

Zou je het modem van een fabrieksreset willen voorzien, alsjeblieft? Dan kan de nieuwste firmware gepusht worden en heb je sowieso de juiste tijdsweergave:

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de stroomaansluiting in het midden van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

Hallo,

 @Jason

Ik heb een vraag, ook ik ben sinds kort bezig met parental controls en heb idd gemerkte dat de tijd 1 uur afwijkt. de modem loopt 1 uur voor.

Dit blijft hetzelfde verschil, ook als ik een factory reset gedaan heb.

Nog een ander dingetje is het feit dat ik het gehele SNTP scherm niet te zien.

Zouden jullie dit kunnen oplossen?

bij voorbaat dank

 

Reputatie 7

Hi @Jippej, top dat je dit aangeeft! Goed om te weten dat je zelf al hebt geprobeerd of een factory reset dit kon fixen. Zojuist heb ik een taak voor je ingediend bij de technische dienst met het verzoek om dit op te lossen. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd dit graag in de gaten voor je de aankomende dagen. Zodra er iets uitrolt, dan laat ik het direct aan je weten! 💪

Reputatie 7

Hi @Jippej, ik wil je graag laten weten dat het onderzoek vrijdagmiddag is afgerond! Jij hebt inmiddels ook al bericht ontvangen dat jij een nieuw modem opgestuurd krijgt. Mijn collega van de technische dienst hoopt dat met dit modem het euvel is verdwenen. Laat jij het weten - zodra dit modem up and running is - of het probleem hiermee is verdwenen? Ik hoop het! 

Hoi Lisa,

Ik heb een nieuw modem ontvangen en zonder problemen in gebruik genomen. Heb nu geen Huawei modem meer maar een Zyxel, dus hoort niet meer in dit topic thuis.

Bedankt voor de snelle reactie en goede hulp

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jippej,

Wat fijn om te horen dat je weer van alle functionaliteiten van het modem kan genieten! Namens Lisa: heel graag gedaan.

Nog veel plezier ermee en alvast mooie kerstdagen gewenst. :smile:

Reputatie 1

Hallo, Kunnen jullie de tijd op mijn modem weer goed instellen... Mijn modem leeft weer in 2010

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ktollenaar, goed dat je dit aankaart. Ik zie dat je nog in gebruik bent van het oude modem.  In plaats van je oude modem instellen, heb ik besloten om je een nieuw modem op te sturen! Dit verhelpt het euvel en is ook een stuk stabieler. Je nieuwe modem wordt zo spoedig mogelijk bij je bezorgd. Ik wens je nog een hele fijne dag.

Reputatie 1

goedemiddag, ook ik heb het probleem met mijn huawei modem dat de tijd niet goed loopt, (was 2 uur verschil, nu 1 uur verschil), waardoor de tijden bij het ouderlijk toezicht niet goed staan, daarnaast krijg ik in ouderlijk toezicht ook de blokkering van de URL's niet voor elkaar, wat ik ook instel, met http, zonder, met / zonder slash, met *, *xxx*, het lukt niet. Ook alle stappen in deze thread al toegepast, graag zou ik ook een nieuw modem ontvangen als dat mogelijk is, ik heb ook nog een oud modem van huawei, 

mvg.

Alfred

Reputatie 7
Badge +4

nvm, verkeerde topic

Reputatie 7
Badge +4

goedemiddag, ook ik heb het probleem met mijn huawei modem dat de tijd niet goed loopt, (was 2 uur verschil, nu 1 uur verschil), waardoor de tijden bij het ouderlijk toezicht niet goed staan, daarnaast krijg ik in ouderlijk toezicht ook de blokkering van de URL's niet voor elkaar, wat ik ook instel, met http, zonder, met / zonder slash, met *, *xxx*, het lukt niet. Ook alle stappen in deze thread al toegepast, graag zou ik ook een nieuw modem ontvangen als dat mogelijk is, ik heb ook nog een oud modem van huawei, 

mvg.

Alfred

Dat kan onze held @Cal vast wel regelen :) 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AlfredBlokland, goed dat je jezelf hier meldt! Dit is zeker weten te regelen en zojuist heb ik een verzoek voor je samengesteld en richting de technische dienst gestuurd. Ik verwacht dat je hier deze week nog meer over hoort.

Ik ga je helpen om dit opgelost te krijgen! 🙂

Reputatie 1

Dank alvast

Reageer