Beantwoord

Waar en hoe klok / tijd instellen in Huawei modem


Ik gebruik ouderlijk toezicht om apparaten te blokkeren
hiermee kun je de tijd instellen waarbij deze apparaten niet geblokkeerd word
als ik echter bv instel vanaf 10 uur beschikbaar, is dit pas 11 uur
mijn Vermoeden was dat het modem op Uk tijd staat
waar kan ik de klok van het modem bekijken en instellen?
icon

Beste antwoord door Sander 30 November 2018, 10:09

Bekijk origineel

109 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Jippej,

Wat fijn om te horen dat je weer van alle functionaliteiten van het modem kan genieten! Namens Lisa: heel graag gedaan.

Nog veel plezier ermee en alvast mooie kerstdagen gewenst. :smile:

Hoi Lisa,

Ik heb een nieuw modem ontvangen en zonder problemen in gebruik genomen. Heb nu geen Huawei modem meer maar een Zyxel, dus hoort niet meer in dit topic thuis.

Bedankt voor de snelle reactie en goede hulp

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jippej, ik wil je graag laten weten dat het onderzoek vrijdagmiddag is afgerond! Jij hebt inmiddels ook al bericht ontvangen dat jij een nieuw modem opgestuurd krijgt. Mijn collega van de technische dienst hoopt dat met dit modem het euvel is verdwenen. Laat jij het weten - zodra dit modem up and running is - of het probleem hiermee is verdwenen? Ik hoop het! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jippej, top dat je dit aangeeft! Goed om te weten dat je zelf al hebt geprobeerd of een factory reset dit kon fixen. Zojuist heb ik een taak voor je ingediend bij de technische dienst met het verzoek om dit op te lossen. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd dit graag in de gaten voor je de aankomende dagen. Zodra er iets uitrolt, dan laat ik het direct aan je weten! 💪

Hallo,

 @Jason

Ik heb een vraag, ook ik ben sinds kort bezig met parental controls en heb idd gemerkte dat de tijd 1 uur afwijkt. de modem loopt 1 uur voor.

Dit blijft hetzelfde verschil, ook als ik een factory reset gedaan heb.

Nog een ander dingetje is het feit dat ik het gehele SNTP scherm niet te zien.

Zouden jullie dit kunnen oplossen?

bij voorbaat dank

 

Reputatie 7
Badge +13

Goedemiddag @RonaldL, dat ga ik zo snel mogelijk in orde maken voor je!

Zou je het modem van een fabrieksreset willen voorzien, alsjeblieft? Dan kan de nieuwste firmware gepusht worden en heb je sowieso de juiste tijdsweergave:

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de stroomaansluiting in het midden van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

Beste @Jason @Sander @Ginny ,

Ik heb ook last van de tijd op m’n modem, en wel dat ie een 10 uur of zo verkeerd loopt. Zouden jullie mijn modem ofwel van nieuwe firmware kunnen voorzien, of de tijd goedzetten?

Hartelijk dank !!

T-Mobile,

 

Ik ben nu al ruim een week aan het wachten op een update ivm (S)NTP. 

@Jason is op vakantie en heeft opnieuw een verzoek gedaan naar de TD.

Kunnen jullie de update firmware aub uitvoeren?

 

Met vriendelijke groet,

Alex Hoekstra

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben er eens ingedoken en denk dat ik het probleem gevonden heb. De Huawei gebruikt standaard pool.ntp.org als tijdserver en time.windows.com als backup.

Deze instelling wordt in de DHCP-handshake op VLAN 100 en 300 overruled door T-Mobile’s NTP-server (10.12.0.20), die alleen op VLAN 100 bereikbaar is.

VLAN 100
VLAN 300

Maar de router kan de tijd alleen via internet ophalen en stuurt het verzoek dus via VLAN 300.

VLAN 300

Daar komt natuurlijk geen antwoord op en zo kan de tijd niet opgehaald worden. De oplossing is dus om de eigen tijdserver uit de DHCP te halen, zodat hij weer pool.ntp.org gaat gebruiken. Dan leven alle Huawei’s weer in het hier en nu.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @AlexHoekstra, dat wil graag voor je in orde maken! Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft?Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan zorg ik ervoor dat de tijd en datum zo snel mogelijk weer goed komen te staan.

Geachte @Jason @Sander @Ginny 

 

Kunt u dit voor mij aub ook juist instellen?

 

Ik draai nog; V100R001C243B030

 

Dank!

Goedemorgen @Jason.
Inderdaad, de juiste tijd wordt weer aangegeven.  
Helemaal top dat dat het op 31-10 automatisch gaat. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Belker, de zomertijd is aangepast en het ook zo ingesteld dat op 31 oktober de zomertijd
weer overschakelt naar de wintertijd.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Belker, bedankt voor het doorgeven: ik zal onze collega’s verzoeken de tijd en datum weer correct weer te geven!

Goedemorgen @Sander 
Hierbij weer het halfjaarlijks verzoek voor het aanpassen van de tijdsinstelling van het modem
aan de zomertijd.
Alvast bedankt voor de moeite. 

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @ktollenaar en @lily2019, goed dat jullie aan de bel trekken! 

@ktollenaar bij jou staat de tijd weer goed ingesteld, excuses voor het ongemak!

@lily2019 ik kan op basis van de gegevens in je profiel jouw abonnement niet vinden. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je klantnummer? Dan wordt het voor jou ook zo snel mogelijk aangepast!

Super fijn, dat is wat ik wilde lezen @ktollenaar! Maak er nog een mooie dag van!

Bij mij is vandaag de stroom er even af geweest, en nu is het hier ook weer 2010.... :(

Hoi @Sander ,

Zou je mijn opnieuw kunnen helpen? De tijd is weer 2010 …

Er zijn al 3 keer binnen 3 maanden. Graag wil ik vragen of er een goede oplossing hiervoor is zodat het niet meer gebeurt. Ik had daarvoor ongeveer 1 jaar geen problemen gehad.

Alvast bedankt!

 

Super fijn, dat is wat ik wilde lezen @ktollenaar! Maak er nog een mooie dag van!

Hoi @ktollenaar ,

Ook jouw modem is weer helemaal up-to-date en bevindt zich weer in 2021. Kan je dat vanaf jouw kant bevestigen? 

de teletijdmachine heeft gewerkt, mijn modem is weer in het hier en nu! bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @ktollenaar ,

Ook jouw modem is weer helemaal up-to-date en bevindt zich weer in 2021. Kan je dat vanaf jouw kant bevestigen? 

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn modem leeft in 2010…

Kunnen jullie dat aanpassen?

Groeten, Kenji Tollenaar

Reputatie 7
Badge +6

@Sander mijn huawei modem heeft hetzelfde probleem: volgens de logs is het 2010. Ik heb je al een PM gestuurd. Zou jij (of een van je collega’s) hiernaar kunnen kijken?

Gr, Jim.  

Hoi @jmfrnqmnt,

 

Volgens mij is het nu gelukt! Kun je dat bevestigen? :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @jmfrnqmnt, ik heb onze Sander aan de mouw getrokken en verzocht om het voor je op te pakken. Hij is momenteel heel druk met andere belangrijke taken en kan niet direct antwoorden! 😉

Het wordt spoedig opgelost, sorry voor het ongemak.

@Sander mijn huawei modem heeft hetzelfde probleem: volgens de logs is het 2010. Ik heb je al een PM gestuurd. Zou jij (of een van je collega’s) hiernaar kunnen kijken?

Gr, Jim.  

Reageer