waardeloos dat glasvezel

  • 31 May 2023
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken

Sinds december 2022 glasvezel 1gb/1gb, werkte perfect.
Sinds ongeveer 2 maanden zijn er meerdere aansluitingen gerealiseerd in onze flat en halen we nog geen 500mb download meer.
Monteur guidion geweest, alles vervangen, speedtest gedaan en printscreens gemaakt.
Bij ons alles in orde.
Nu zelf ook een andere modem aangeschaft, ook daar hetzelfde resultaat, minder dan de helft aan download snelheid.
T-mobile blijft maar vragen om speedtests en geven elke keer aan dat ze die niet hebben, grote onzin.
Vervolgens krijg je te horen een week later dat ze niets meer doen omdat je meerdere apparaten aan je modem hebt hangen!
ja wat denken ze zelf daar in die Back office, dat je al die tijd alleen maar je labtop erop laat staan totdat er iemand reageerd??
Zowel Open Dutch Fiber als de onderaannemer hiervan willen een opdracht van T-Mobile zodat de hele bekabeling kan worden uitgesloten, echter t-mobile doet helemaal NIETS!!!
T-Mobile maar in gebreke gesteld en vrijdag 2-6 gaat het naar de geschillecommissie.
Al 2 maanden, 1 monteur geweest en verder wordt er niets gedaan.
De klantenservice, ODF, guidion, niemand begrijpt er niets van waarom dit niet fatsoenlijk wordt opgepakt door iemand die er verstand van heeft.
Zelf gewerkt als installatie en servicemonteur voor de concurent, als ict-er op een vliegbasis, en dan moet ik ze gaan vertellen hoe het zit??
Wat zou het fijn zijn als er eens een keer iemand contact opnam die WEL weet waar hij/zij over praat en zodat je beiden vooruit komt.
Wat een waardeloze klantenservice!!

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @rob_1968, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben het helemaal met je eens dat je de gewenste snelheid hoort te behalen. Echter zijn recente speedtesten nodig om een onderzoek te starten. Hier hebben wij een hele procedure voor. De speedtesten die een paar dagen oud zijn of niet volledig zijn aangeleverd, kunnen we vrij weinig mee. Daarnaast is het een hele uitgebreide test die moet worden voldaan. Ook moet ik aangeven dat als je eigen apparatuur aansluit, wij geen garantie bieden op de gewenste snelheid. Eigen CPE kunnen wij niet uitlezen en toubleshooten. Ik zie dat je al contact hebt opgenomen met de klantenservice, hopelijk komt er nu een antwoord uit! 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rob_1968, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben het helemaal met je eens dat je de gewenste snelheid hoort te behalen. Echter zijn recente speedtesten nodig om een onderzoek te starten. Hier hebben wij een hele procedure voor. De speedtesten die een paar dagen oud zijn of niet volledig zijn aangeleverd, kunnen we vrij weinig mee. Daarnaast is het een hele uitgebreide test die moet worden voldaan. Ook moet ik aangeven dat als je eigen apparatuur aansluit, wij geen garantie bieden op de gewenste snelheid. Eigen CPE kunnen wij niet uitlezen en toubleshooten. Ik zie dat je al contact hebt opgenomen met de klantenservice, hopelijk komt er nu een antwoord uit! 

Hoi Tommie,

Wij hebben reeds 3x keer een speedtest gestuurd en de monteur die door T-Mobile is gestuurd heeft ze zelf ook gemaakt. Verder is alles vervangen muv de modem, die hebben we nu zelf vervangen om zelfs die uit te sluiten.
Als er iemand is die WEL de kennis heeft en contact kan zoeken kunnen we gewoon op dat moment de modem van t-mobile terug hangen met 1 enkele labtop er rechtstreeks op zodat men op DAT moment het zelf kan zien en dat er dan WEL doorgepakt kan gaan worden.
En nee, de klantenservice vandaag zijn we wederom niets mee opgeschoten, die kan niet meer doen dan elke keer maar registreren…
We hebben zojuist de melding maar gemaakt bij de geschillencommissie omdat er ook vandaag geen voortgang bleek te zijn jammer genoeg.
De snelheid nog even getest hier met 1gb/1gb abonnement:

speedtest.net

 DOWNLOAD Mbps

461.60

 UPLOAD Mbps

912.40

speedtest t-mobile:

Download:434.3 Mbit/s

Upload:936.2 Mbit/s

 

zojuist wederom mail gestuurd met alle fotos gemaakt van diverse speedtesten, bewijs van tmobile modem, 1 labtop op modem etc etc.

benieuwd wat er nu weer verzonnen wordt:)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rob_1968, zou je de screenshot hier in het topic willen delen? Ik kom op dit moment niet in onze e-mail. Dan kan ik een onderzoek voor je beginnen! 

Hoi Tommie,
Ik heb gisteren samen met iemand van t-mobile alle testen gedaan, screenshots gemaakt en deze gestuurd naar de klantenservive.
Die jongen heeft het volledige onderzoek gedaan zei hij zoals t-mobile dat wilde en opnieuw een ticket aangemaakt met daarin alle data, foto's etc.
Ik heb daarna nog wat foto's toegevoegd die corresponderen met de testen die we samen hebben gedaan en deze na ons gesprek ook nog een keer gestuurd om 15.42 met als kenmerk ons ovj klantnr.
Het lijkt me niet echt handig om nu de gegevens openbaar te zetten die te zien zijn achter op de modem etc
Ik stuur in elk geval een printscreen van een speedtest van tmobile, ziggo en ookla met 1 labtop rechtsreeks op de modem, modem aan/uit, kabels verwisseld, fabrieksinstellingen in modem terug gezet, andere lanpoort etc etc, de hele lijst testen gedaan. (35 minuten gesprek/getest)
Ook is te zien op de testen van speedtest.net en die van ziggo dat het dezelfde waarden heeft.
Ook met onze aangeschafte fritzbox router/modem (dat was het enigste wat nog niet vervangen was) blijft alles hetzelfde, dan is alle hardware hier in huis dus uitgesloten, router, kabels, converter en glasvezel aansluiting zelf, alles is vervangen geweest.
Voor de overige foto's verwijs ik toch echt even naar de mails en refnr 63799352


 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rob_1968, bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik zie dit inderdaad allemaal terug, ook zie ik dat er een ticket is aangemaakt. Onze techneuten gaan voor je aan de slag, als ze meer weten wordt er contact met je opgezocht. We wachten af! 

Reageer